دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مشترکین برق تهران چگونه می‌ توانند در طرح پاداش صرفه‌ جویی شرکت کنند؟

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۳
کد مطلب: 836539
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف نسبت به سال قبل می‌توانند تا مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ به‌عبارتی بیست برابر هزینه برق مصرف خود، پاداش بگیرند.
چگونه در طرح پاداش برق شرکت کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از رکنا، قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در حاشیه مانور تعمیرات اساسی بر روی شبکه توزیع برق شهرستان های استان جهت آمادگی برای عبور موفقیت آمیز از فصل پیک تابستان گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال گرمتر از تابستان سال گذشته باشد و بر همین اساس صنعت برق می کوشد که یک لحظه برق مردم و مشترکین خانگی قطع نشود؛ لازمه اینکار یک همکاری و همراهی چند جانبه بین صنعت برق و مشترکین است.
 
وی افزود : در تابستان با توجه به مدار آمدن لوازم سرمایشی، ناترازی در تولید و مصرف برق وجود دارد و صنعت برق تلاش می کند با تولید بیشتر و اصلاح شبکه ها و افزایش راندمان نیروگاه ها بتواند این کسری را جبران کند، اما اگر همکاری و همراهی مردم و مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و اداری نباشد، این امر محقق نمی شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: وزارت نیرو برای اینکه بتواند مشوق های خوبی در این زمینه اجرا کند یک حرکت اساسی و کلیدی پیش بینی کرده است؛ مطابق این طرح کلیه مشترکین با کاهش مصرف برق خود به نسبت دوره مشابه سال گذشته می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اگر مشترکین استان تهران بتوانند زیر الگوی مصرف - که در فصل گرم تابستان 300 کیلووات ساعت است - مصرف کنند می توانند درآمدی برای خانواده ایجاد کنند؛ به این گونه ای که مشترکین به طور متوسط برق را به مبلغ 100 تومان به ازای هر کیلووات ساعت دریافت می کنند، ولی در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف در خانه نسبت به سال گذشته می توانند تا مبلغ 2 هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ به‌عبارتی بیست برابر هزینه برق مصرف خود، پاداش بگیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خاطرنشان کرد: روی دیگر سکه این است که اگر درست و بهینه مصرف کنیم، تابستان با محدودیت برق کمتری مواجه خواهیم شد و امیدواریم مشترکین با مشارکت در این طرح ملی و با توجه به مشوق های در نظر گرفته شده، صنعت برق را حمایت کنند تا تابستان را به راحتی و آسایش پشت سر بگذاریم.

شهابی در توضیح راهکارهای مشارکت در این طرح گفت: استفاده از نورطبیعی در روز ، قرار دادن کولر آبی روی دور کند، عدم استفاده از لوازم پر مصرف همچون لباسشویی، جاروبرقی و ظرفشویی در ساعات ابتدایی شب، از جمله راهکارهایی است که مشترکین به راحتی و بدون آنکه از رفاه خود بکاهند، می توانند مصرف خود را پایین آورده و مشمول این طرح شوند.
https://jahannews.com/vdcbf0bw9rhbfsp.uiur.html
jahannews.com/vdcbf0bw9rhbfsp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *