يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

سوء استفاده مک‌دونالد از کودکان ۱۰ ساله

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۵
کد مطلب: 836521
دو کودک ۱۰ ساله به صورت شیفتی تا ساعت ۲:۰۰ بامداد در یک رستوران مک دونالد بدون دستمزد کار کرده‌اند.
سوء استفاده مک‌دونالد از کودکان ۱۰ ساله
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، تحقیقات نشان می‌دهد دو کودک ۱۰ ساله به صورت شیفتی تا ساعت ۲:۰۰ بامداد در یک رستوران مک دونالد در ایالت کنتاکی بدون دستمزد کار کرده‌اند. 

وزارت کار آمریکا (DoL) گفت این کودکان، که به دلایل قانونی نامی از آن‌ها برده نشده است، غذا‌ها را در یکی از شعبه‌های این رستوران زنجیره‌ای در لوئیزویل آماده و توزیع می‌کردند.

وزارت کار آمریکا اضافه کرد که شرکت Bauer Food اپراتور مستقر در لوئیزویل با مدیریت ۱۰ شعبه مک دونالد در دو ایالت، افراد کم سن و سال را به کار گرفته است. 

مشخص شده که هر دو کودک برخی مواقع به عنوان صندوق‌دار کار می‌کردند و گاهی اوقات نظافت کف رستوران را به عهده داشتند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این دو کودک برای شیفت‌های خود، که گاهی تا ساعت ۲:۰۰ بامداد ادامه می‌یابد، دستمزد دریافت نمی‌کنند.

این کودکان همچنین به «تجهیزات خطرناک» دسترسی داشتند که برای کارکنان زیر ۱۶ سال ممنوع بود. 

«شان بائر»، صاحب امتیاز شرکت غذایی Bauer، مدعی شده که این دو کودک برای ملاقات با والدین خود، که در رستوران به عنوان مدیر شب کار می‌کنند، به این مکان آمده بودند.

وزارت کار آمریکا در یک بیانیه گفت: علاوه بر این، مشخص شد که سه شعبه مادر که بیش از ۶۰ شعبه مک دونالد در کنتاکی، ایندیانا، مریلند و اوهایو دارند، ۳۰۵ کودک را برای کار بیش از ساعات مجاز قانونی و انجام کار‌هایی که از سوی قانون ممنوعه اعلام شده، استخدام کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این سه شعبه مادر با مجموع ۲۱۲ هزار و ۷۵۴ دلار جریمه‌های مالی مدنی به دلیل تخلفات مربوط به کار کودکان روبرو هستند. 

«کارن گارنت سیویلز»، مدیر بخش دستمزد و ساعت وزارت کار آمریکا گفت: تحت هیچ شرایطی نباید یک کودک ۱۰ ساله در یک آشپزخانه فست فود اطراف منقل داغ، فر و سرخ کن کار کند.
https://jahannews.com/vdccieq4s2bq1p8.ala2.html
jahannews.com/vdccieq4s2bq1p8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *