شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آماده سازی برای راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 835800
به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) در نجف گفت: بیمارستان امام علی در شهر نجف شروع بکار کرده است البته در حال حاضر فقط درمانگاه‌ها و بخش اورژانس بیمارستان فعال است و تجهیزات لازم برای این بیمارستان خریداری شده است. وی ادامه داد: بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان هنوز راه اندازی نشده است. تلاش می‌کنیم تا قبل از اربعین سایر بخش‌های این بیمارستان نیز افتتاح و راه اندازی شود. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: اداره بیمارستان امام علی در نجف با جمعیت هلال احمر است و مشترک بین عراق و ایران است و هم از کادر پزشکی عراق و هم از کادر پزشکی ایران در این بیمارستان فعالیت خواهند کرد. مرعشی خاطرنشان کرد: درمانگاه‌های زائران ایرانی نیز که کادر پزشکی ما در آنجا مستقر هستند به صورت شبانه روزی در نجف و کربلا به همه زائران چه زائرانی که از طریق کاروان‌های حج و زیارت مشرف می‌شوند و هم زائرانی که به صورت انفرادی یا گروه‌های آزاد مشرف می‌شوند خدمات ارائه می‌شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ایجاد زیرساخت برای حضور زائران در مراسم راهپیمایی اربعین با توجه به گرمای هوا در هنگام برگزاری این مراسم گفت: یک سری استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌های خاص برای زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند در مبادی خروجی کشور و مبادی ورودی به عراق در تعداد مرزهایی که قرار است برای تردد زائران در راهپیمایی اربعین امسال در نظر گرفته شود، برنامه ریزی شده است. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: این استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌ها در آن سوی مرز عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین برپا خواهد شد همچنین درمانگاه‌های بین راهی و جاده‌ای نیز کما فی السابق فعالیت خواهند کرد و همزمان با شروع راهپیمایی در زمان مقرر شده آمبولانس و اتوبوس آمبولانس اعزام خواهند شد و خدمات ارائه خواهد شد.
آماده سازی برای راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) در نجف گفت: بیمارستان امام علی در شهر نجف شروع بکار کرده است البته در حال حاضر فقط درمانگاه‌ها و بخش اورژانس بیمارستان فعال است و تجهیزات لازم برای این بیمارستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان هنوز راه اندازی نشده است. تلاش می‌کنیم تا قبل از اربعین سایر بخش‌های این بیمارستان نیز افتتاح و راه اندازی شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: اداره بیمارستان امام علی در نجف با جمعیت هلال احمر است و مشترک بین عراق و ایران است و هم از کادر پزشکی عراق و هم از کادر پزشکی ایران در این بیمارستان فعالیت خواهند کرد.

مرعشی خاطرنشان کرد: درمانگاه‌های زائران ایرانی نیز که کادر پزشکی ما در آنجا مستقر هستند به صورت شبانه روزی در نجف و کربلا به همه زائران چه زائرانی که از طریق کاروان‌های حج و زیارت مشرف می‌شوند و هم زائرانی که به صورت انفرادی یا گروه‌های آزاد مشرف می‌شوند خدمات ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ایجاد زیرساخت برای حضور زائران در مراسم راهپیمایی اربعین با توجه به گرمای هوا در هنگام برگزاری این مراسم گفت: یک سری استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌های خاص برای زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند در مبادی خروجی کشور و مبادی ورودی به عراق در تعداد مرزهایی که قرار است برای تردد زائران در راهپیمایی اربعین امسال در نظر گرفته شود، برنامه ریزی شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: این استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌ها در آن سوی مرز عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین برپا خواهد شد همچنین درمانگاه‌های بین راهی و جاده‌ای نیز کما فی السابق فعالیت خواهند کرد و همزمان با شروع راهپیمایی در زمان مقرر شده آمبولانس و اتوبوس آمبولانس اعزام خواهند شد و خدمات ارائه خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcbgsbwgrhbfwp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgsbwgrhbfwp.uiur.html
برچسب ها: اربعین نجف کربلا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *