دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

تحریم‌ جدید آمریکا و اروپا علیه ایران/ ایران هم تحریم‌های جدید اعمال کرد

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 835379
آمریکا روز دوشنبه با هماهنگی کشورهای اروپایی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.
تحریم‌ جدید آمریکا و اروپا علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، دولت آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد با هماهنگی اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. 

وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید واشنگتن ۴ مقام ارشد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم قرار داده است. 

آمریکا علاوه بر این گفته دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. 

پرویز آبسالان، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، امان الله گشتاسبی، معاون بازرسی نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه عملیاتی کربلا، سلمان آدینه‌وند،  فرمانده یگان امداد تهران بزرگ و سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی امروز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. 

ساعتی قبل‌تر وزارت خارجه انگلیس هم گفته بود به صورت مشترک با اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است. 

بنا بر فهرستی که وزارت خارجه انگلیس منتشر کرده است، چهار نفر از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه انگلیس، «محمد نظر عظیمی» فرمانده سپاه قرارگاه نجف اشرف (استان کرمانشاه)، «حبیب شهسواری» فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی، «محسن کریمی» فرمانده سپاه استان مرکزی، «احمد خادم» فرمانده قرارگاه کربلا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب کشور، در فهرست تحریم قرار گرفتند.

اقدام انگلیس و دیگر کشورهای غربی در شرایطی انجام شده که هفته گذشته برخی رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا ممکن است دوشنبه (چهارم اردیبهشت) هفتمین بسته تحریمی علیه ایران را  به تصویب برساند.

آخرین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران روز ۲۹ اسفندماه به تصویب رسیده بود. بروکسل در آن اقدام، ۸ فرد و یک نهاد را در فهرست تحریمی قرار داد.

قبل‌تر از آن اتحادیه اروپا به ترتیب در تاریخ‌های ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر)، ۲۳ آبان‌ماه ( ۱۴ نوامبر)، ۲۱ آذرماه (۱۲ دسامبر)، ۳ بهمن (۲۳ ژانویه) و اول اسفند (۲۰ فوریه) پنج بسته تحریمی دیگر علیه ایران به تصویب رسانده بود. 

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تصمیم‌های اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرده و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

ایران تعدادی از اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و انگلیس را تحریم کرد
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) چهارم اردیبهشت ماه در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهادهای زیر را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی می‌باشد، تحت تحریم قرار می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل و نیز خودداری از مقابله با اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور که نقض تعهدات بین المللی در حوزه مبارزه با تروریسم است، اعلام می‌دارد که اقدام آن‌ها در اعمال و تشدید تحریم های ظالمانه، نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: همه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

الف) اتحادیه اروپا:

اشخاص حقیقی:

۱. فرانک هاون، مدیرعامل شرکت صنایع نظامی کراوس-مافی وگمن
۲. فلوریان زایبل‌ مدیر عامل شرکت سیستم‌های کوانتوم 
۳. کریستوف اوتن، رئیس هیأت مدیره شرکت ای.اس.جی
۴. خانم ایلانا سیکورل، نماینده پارلمان اروپا 
۵. خانم دومنیک  آتیاس، از فرانسه
۶. ادوارد لینتنر، نماینده سابق پارلمان آلمان 
۷. مارتین پاتسلت نماینده سابق پارلمان آلمان 
۸. لئو داوتزنبرگ، نماینده سابق پارلمان آلمان 
۹. کریستوف دوریس از آلمان 
۱۰. آنتونیو لوپز استوریز وایتز، نماینده پارلمان اروپا
۱۱. یوری روزنتال از هلند

اشخاص حقوقی:
- جامعه آلمانی اسرائیلی

ب) رژیم انگلیس:

اشخاص حقیقی:
۱. آلن مندوزا مدیر اجرایی نهاد هانری جکسون بریتانیا
۲. دریادار بنجامین جان کی از فرماندهان نیروی دریایی انگلیس
۳. الیور وست ماکات رئیس شرکت ایگیس 
۴. میشل راسل رئیس تشکیلات صنایع امنیتی 
۵. جان تاکت رئیس پلیس خدمات مهاجرتی 
۶. لارنس تیلور معاون مرکز مبارزه با تروریسم انگلیس 

اشخاص حقوقی:
۱. مرکز هوایی و پهپادی تفنگداران دریایی سلطنتی کالدروز
۲. مرجع ملی پشتیبانی امنیتی وابسته به ام.آی ۵
۳. اداره مجوزهای اطلاعات مخابراتی.
https://jahannews.com/vdccmpq4o2bq118.ala2.html
jahannews.com/vdccmpq4o2bq118.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخه تحریم ایران چه کار می کنه
؟.
سینا
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمائیدما چرا نباید تحریم کنیم. دوران بزن در رو تموم شد . بزنن خوردن
Iran, Islamic Republic of
ناتو بدنبال جنگ داخلی و بعد جنگ نظامی یا نیابتی باحکومت های ایران چین است بمانند روسیه که با اوکراین درگیرش کردند
Iran, Islamic Republic of
تحريم متقابل ؟!
کیشوند
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این میگن اقتدار