دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نماز عید بندگی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 835162
تا چشم کار می‌کند صحن و سرای حضرت مملو از عاشقانی است که برای اقامه‌ فریضه نماز عید فطر در صحن‌های مقدس حرم مطهر حاضر شده‌اند.
نماز عید بندگی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تا چشم کار می‌کند صحن و سرای حضرت مملو از عاشقانی است که برای اقامه‌ فریضه نماز عید فطر در صحن‌های مقدس حرم مطهر حاضر شده‌اند.شور و اشتیاق در میان افراد موج می‌زند.

از همین ابتدا گعده‌های چند نفره شکل گرفته و صورت‌ها خندان است، لحظه‌ها پر از شوق و معنویت است. جمع کثیری از نمازگزاران با زمزمه‌ «الله اکبر» و «لاالله اله الله» از ساعت 6:15 دقیقه آغازین طلوع آفتاب به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت برای اقامه فریضه نماز عید در این بارگاه نورانی حاضر شده‌اند.

اینجا همه به ریسمان اهل بیت علیهم السلام متوسل شده‌اند یکی از خادمان بارگاه منور رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما تقوا را یکی از با ارزش ترین چیز ها دانست و افزود: ما ملت با همین تقوا توانستیم در مقابل دشمنان بایستیم و ان شاء الله تمامی جوانان و مردم همیشه در خط رهبری باشند و شاهد پیروزی های روز افزون اسلام و مسلمین و کشور خودمان باشیم.

 وارد حرم که می‌شویم، خیل عظیم مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد همگی دست‌هایشان به سمت آسمان بلند است و همگی به یک ریسمان متوسل شده‌اند و آن ریسمان اهل بیت علیهم السلام است ریسمانی از جنس نور است.

صحن و سرای حرم مطهر پر شده از گل‌های معطر بهاری صحن‌ها و رواق‌ها حضرت حال و هوای عید و شادباش گرفته است و 230 مترمربع کتیبه دیواری عمودی شادباش عید و 24 پرچم در ورودی‌های صحن‌های مختلف نصب شده است تا بشارت‌دهنده این ایام خجسته باشد. ریسه‌های رنگی و المان‌های نوری نیز در صحن‌های مختلف در شب‌های ایام عید فطر، روشنی‌بخش دل‌های محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این حریم آسمانی است. در این عید پربرکت، صحن و سرای رضوی پر شده از گل‌های معطر بهاری و آبنما‌های صحن‌ها نیز به طور ویژه گل‌آرایی شده است.

امروز دل‌های زائران پر از امید است امروز هزاران زائر امید دارند که که خدا در لحظات اقامه نماز فطر دل‌سنگی‌هایشان را به دل‌تنگی‌هایشان برای صحن اسماعیل طلای امام رضا ببخشد....

زمزمه الله اکبر از عاشقانه‌ترین لحظات نماز عید است و هر زائر و مجاوری گوشه‌ای را پیدا کرده و مشغول زمزمه است. احساسی که میان افراد ایجاد شده، در صف های معنوی نماز هم پیداست و محبت و برکت امام رضا (ع) در دل تک تک زائران جاری است. بندگان صالح خداوند در روز عید فطر به پاس شکرگذاری یک ماه روزه داری و عبادت پروردگار، به نماز می ایستند و در برابر بندگی خداوند سر تعظیم فرو می آورند.

همه در خلوت حرم پروردگارشان را صدا میزدند امروز در گوشه گوشه ی صحن ها و رواقها دل‌های شکسته زیادی در کنار یکدیگر جمع شده بودند و در خلوت این حریم قدسی پروردگارشان را صدا میزدند، عده ای ساده از خدا زندگی دنیا را خواستند و گاه آسایش آخرت را ملتمسانه درخواست کردند و همگی فرج مولا را طلب کردند. در این گوشه از بهشت همه امید به اجابت دارند زیرا وعده خدا را راست ‌ترین کلام‌‌ها می‌‌دانند.
https://jahannews.com/vdccepq4i2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccepq4i2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *