دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ارتش امروز بالنده و پیش‌رونده

امیر سرتیپ آشتیانی
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 834819
دشمنان متوهم و خبیث ملت ایران تصور می‌کردند با انحلال ارتش می‌توانند از مردم و ایران انتقام بگیرند و جای پای خودشان را در کشور برای نقشه‌های شوم‌شان مستحکم کنند.
جهان نيوز - امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: پیام تاریخی و سرنوشت‌ساز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) در حمایت از ارتش در فروردین سال1358 و نامگذاری این روز به نام ارتش، مبین عمق بینش و حکمت ایشان بود که اثرات آن بعد از گذشت سال‌ها خود را نشان داد. این روز را به همه همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح و آحاد ملت شریف و سلحشور ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

دشمنان متوهم و خبیث ملت ایران تصور می‌کردند با انحلال ارتش می‌توانند از مردم و ایران انتقام بگیرند و جای پای خودشان را در کشور برای نقشه‌های شوم‌شان مستحکم کنند ولی ابتکار و پیام تاریخی امام روح و حیات دوباره، عزت و اعتمادبه نفس واقعی را در کالبد ارتش دمید و نویدبخش ظهور ارتش انقلابی جانفدا برای ایفای نقش‌های تاریخ‌ساز در عرصه صیانت از ارزش‌های والا و مقدس همانند تضمین «استقلال»، «حفظ تمامیت ارضی» و «استحکام‌بخشی به بنیان‌های دفاعی کشور» و «حراست از انقلاب اسلامی» شد.

تاریخ 4دهه اخیر پس از انقلاب اسلامی به نیکی شهادت می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضوری مخلصانه، صادقانه، ایثارگرانه، درخشان و افتخارآمیز در صحنه نیازهای کشور و تحقق مأموریت‌ها و وظایف ذاتی خود که تجلی‌بخش قدرت دفاعی، بازداندگی میهن عزیزمان در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی این سازمان است چگونه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را از رویارویی و یا ورود به میدان‌های نبرد با نیروهای مسلح مقتدر و باصلابت جمهوری اسلامی ایران بیمناک و وحشت‌زده کرده است.

همه ما شاهد جانفشانی ارتش در 8 سال دفاع‌مقدس بودیم. سال‌های دفاع‌مقدس صحنه ‌نمایش پایبندی حماسی و نقش راهبردی ارتشیان غیرتمند در مقابله با ارتش بعثی صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای متجاوزان به میهن اسلامی بوده و مجاهدت‌های آنان در همراهی با سایر نیروهای مسلح نشان می‌دهد پیش‌روندگی هوشمندانه و مقتدرانه توأم با درک واقعیات و مقتضیات در برابر تهدیدات کانون‌های شرارت و دشمنی علیه ایران، چگونه توان فزاینده و به روز دفاعی و پیشرفت قدرت بازدارندگی کشور را تضمین کرده است.

البته ارتش فقط در زمینه دفاع از کشور درخشان نبوده است. نقش ارتش در کمک به کشور در انواع بحران‌ها، سیل، زلزله و مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا بسیار درخشان بوده است، حضور بموقع، زمان‌شناسی و اقدام بموقع و فداکاری مثال‌زدنی، چهره ارتش امروز را مردمی و تحقق عملی و واقعی شعار «ارتش فدای ملت» را مشخص و آشکار کرده است.

ارتش امروز با دارا بودن ذخیره بسیار ارزشمند از نیروی انسانی آموزش‌دیده متخصص، متعهد، لایق، مومن، انقلابی، متدین، کارآمد و پای کار و همچنین فرماندهان انقلابی، جهادی و فداکار دربین ارتش‌های جهان  کم‌نظیر است.

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران فرصتی ارزشمند برای تحلیل و گرامیداشت و مرور یاد و خاطره الهام‌بخش شهیدان و حماسه‌سازان ارتش در عرصه‌های دفاع از ایران اسلامی است و همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بارها در کلام نورانی و مبارکشان فرمودند: «به فضل پروردگار، ارتش جمهوری اسلامی ایران همانطور که امام بزرگوار می‌خواستند و آرزو می‌کردند و بارها بر زبان آورده بودند یک ارتش مردمی و خدایی و شجره طیبه است.»
https://jahannews.com/vdca6ynao49nea1.k5k4.html
jahannews.com/vdca6ynao49nea1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *