شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

از فلسطین مظلوم تا فلسطین مقاوم و مقتدر

مهدی فضائلی
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 834461
مقاومت مردم و گروه‌های فلسطینی یک بار دیگر ثابت کرد آنچه می‌تواند متجاوزان و زورگویان را به عقب براند و امکان استیفای حقوق را فراهم آورد، نه سازش بلکه مقاومت است.
جهان نيوز - مهدی فضائلی: روز قدس، یکی از ابتکارات تاریخی و جریان ساز امام خمینی(ره) است که باردیگر مسأله فلسطین را در اولویت مسائل جهان اسلام قرار داد و آنرا از انواع ترفندهایی که تلاش می کرد،قدس به فراموشی سپرده شود، رهانید.

 مسأله فلسطین در نتیجه زنده شدن دوباره اش بواسطه انقلاب اسلامی و روز قدس، مدتهاست که از یک موضوع دینی و اسلامی یا حتی قومی و نژادی فراتر رفته و به موضوعی انسانی تبدیل شده لذا نه فقط مسلمانان و اعراب، بلکه انسان‌های آزاده در سراسر جهان نسبت به آن احساس مسئولیت می کنند و اشغالگران صهیونیست را مذمت کرده، برنمی‌تابند.

البته خوشبختانه در کنار همه اتفاقات نگران کننده از سوی نظام استکباری و متحدانش و همچنین‌ خیانت ‌های حکام منطقه، جریان مقاومت روز‌به‌روز قدرتمند گردیده و رژیم صهیونیستی ضعیف ‌تر تا جائیکه به جرأت می توان گفت این رژیم در طول بیش از هفتاد سال اشغالگری و تجاوز و کشتار، هیچگاه به اندازه امروز سست و رو‌ به زوال نبوده است. 

اگر تا دیروز، تهدیدات بیرونی و جریان مقاومت، فروپاشی این رژیم جعلی را دنبال می کرد امروز بحران داخلی و عدم ثبات سیاسی داخلی هم، این نظام غاصب را دچار چالش کرده تا آنجا که اگر فروپاشی رژیم منحوس صهیونیستی تا چندی پیش به عنوان یک آرمان نه چندان در دسترس مطرح بود،امروز به گفتمانی رایج تبدیل گشته و حتی مقامات این رژیم آنرا بر زبان می آورند و وقوعش را نزدیک پیش‌بینی می‌کنند!

همه اینها موجب گردید مراسم روز قدس امسال رنگ و بویی متفاوت داشته باشد و به جای اجتماعاتی برای حمایت از فلسطین مظلوم به مراسمی برای بزرگداشت، تکریم و حمایت از فلسطین مقاوم و مقتدر تغییر یابد.

انقلاب مشت و سنگ فلسطین قهرمان، امروز به انتفاضه موشکی و پهپادی ارتقا یافته و رفتار متجاوزانه و تهاجمی رژیم صهیونیستی به لاک اقدامات دفاعی و برپاکردن گنبد آهنین فرو‌رفته است.

 مقاومت مردم و گروه ‌های فلسطینی یکبار دیگر ثابت کرد آنچه می تواند متجاوزان و زورگویان را به عقب براند و امکان استیفای حقوق را فراهم آورد نه سازش بلکه مقاومت است، جریانی که ثمرات آنرا امروز در روی‌ آوردن کشورهای منطقه به جمهوری اسلامی، عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه و کوتاه آمدن حکام عربستان سعودی در باره جریان مقاومت یمنی شاهد هستیم. 

و این تحقق همان وعده الهی است که فرمود:« إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ.

به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!»
https://jahannews.com/vdcd9o0jfyt0so6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9o0jfyt0so6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *