دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کدام سدهای کشور سرریز شد؟

شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 834423
سخنگوی صنعت آب گفت: دریچه برخی سدها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان برای جلوگیری از سرریز شدن، باز شد.
کدام سدهای کشور سرریز شد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، قاسم زاده در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ سیما در پاسخ به این پرسش که کدام سدها متأثر از بارش‌های اخیر بوده و به جز لرستان و کرمانشاه، دریچه کدام سدها بازگشایی شده است؟ گفت: همان طور که پیش بینی می‌شد این سامانه آب و هوایی، فعالیت بسیار خوبی را در غرب کشور رقم زد و در استان‌هایی که فرمودید.

بارندگی اتفاق افتاد و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، عمده نگرانی مان درباره سد دز خوزستان بود به خاطر همین در این سد، اجرای سناریوهایی از جمله رهاسازی آب توسط ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل در وزارت نیرو، از چند روز قبل آغاز شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، از چند روز قبل، سیلاب سد دویرَج در استان ایلام و سد گاران استان کردستان، رهاسازی شد و بر اثر بارندگی ها، دبی رودخانه‌ها هم افزایش بسیار زیادی داشت.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: در استان لرستان هم دبی رودخانه‌ها تا ۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه، ثبت شد و بر اساس پیش بینی ها،‌ ورودی آب سد دز افزایش پیدا کرد و به ۵۲۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید و در حال حاضر دبی خروجی آب سد دز به ۳۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش پیدا کرده است،

وی افزود: با توجه به وسعت بارش ها و تداوم‌ آنها، امیدواریم در چند روز آینده هم ورودی‌ آب به پشت سدهای غرب و جنوب غرب کشور افزایش یابد.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه سد کرخه هم ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه ورودی آب را ثبت کرد، گفت: با توجه به بارندگی‌های شمال استان های تهران و البرز، سد طالقان تا ۲۶۰ مترمکعب بر ثانیه و سد کرج هم تا ۱۶۰ مکعب بر ثانیه، دبی‌ ورودی آب را به پشت سد تجربه کردند.

قاسم زاده تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها، برخی از سدها از جمله سدهای کوچک گاران، تنگه حمام، بالارود و سزار در استان لرستان سرریز شدند و خوشبختانه در پایین دست سد، خسارت هایی را بر جای نگذاشتند.
https://jahannews.com/vdcb5abwfrhbfap.uiur.html
jahannews.com/vdcb5abwfrhbfap.uiur.html
برچسب ها: سد کم آبی بی آبی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *