يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

ماموریت مجازی سال ۱۴۰۲ از منظر مقام معظم رهبری

سعید عنایتی
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 833804
در کارزار رسانه‌ای یکی از مهم ترین عملیات فریب جبهه غربی یارگیری مردم به سمت خودشان است. به اصطلاح خودشان از قشر خاکستری منفعت می‎‌برند تا ویرانی و سرنگونی را در یک کشور به دست خودشان کلید بزنند!
جهان نيوز - سعید عنایتی: با توجه به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری در سال جدید می‌توان گفت علاوه بر مسائل مهم اقتصادی، دومین مساله‌ای که به درستی توسط ایشان مطرح شده بحث رسانه و فضای مجازی است، که در اینجا ماموریت های مجازی و رسانه‌ای را از این منظر بررسی کردیم.
 
توجه به افکار عمومی
 "مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح بشود، افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا بشوند... اندیشه‌های نو، جوانهای صاحب فکر درباره‌ی مسائل مهمّی که با افکار عمومی مطرح میشود، فعّال میشوند.... اگر افکار عمومی استقبال نکند از یک فکر، این فکر به عمل و تحقّق نمیرسد؛ صرفاً یک امواجی در فضا خواهد بود، یک چیزی انسان میگوید، بعد هم فراموش میشود.... برای اینکه خواسته‌ها و مطالبات بزرگ تحقّق پیدا بکند، باید با مردم، با صاحبان فکر، با افکار عمومی مردم مطرح بشود. "

اگر برای حل مسائل کشور چرخه متصل نظری و عملی را در نظر بگیریم، افکار عمومی ضمانت حرکت چرخه حل مسائل اساسی کشور است و این کار شدنی نخواهد بود مگر آنکه توجه اساسی به روش‌های ارتباط با افکار عمومی در تمامی ابعاد سازمانی و مردمی شود. یکی از مهم ترین راه های ارتباط مستمر با افکار عمومی توجه ویژه به فضای مجازی است.
 
تبیین تحول خواهی جبهه انقلاب در فضای مجازی و تفاوت آن با تحول خواهی غربی!
"به طور خلاصه، هدف دشمن تبدیل مردم‌سالاریِ اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار است."  "آنچه بنده از کلمه‌ی تحوّل به عنوان تحوّل اراده میکنم، عبارت است از تغییر بخشها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه‌ی ایرانی."

مقام معظم رهبری دو جبهه حقیقی درگیری حق و باطل را بر سر دو تعبیر کاملا متفاوت از تحول مشخص کردند.

تحول خواهی از منظر جبهه انقلاب اسلامی، امیدوارانه و در جهت پیشرفت ملت ایران است در صورتی که تحول از منظر جبهه غرب منفعلانه، ناامید کننده و سرشار از فریب است.

همین مساله در فضای مجازی بالعکس نمایش داده می‌شود، یعنی جبهه غرب با تمامی دشمنی ها و تحریم هایی که علیه مردم ایران به کار گرفته است به مثابه فرشته نجات ترسیم می‌شود و جبهه انقلاب با تمام خدماتی که به مردم ارائه داده است و می‌دهد قاتل معرفی می‌شود!
اگر تبیین در تمامی قالب های اثرگذارش به ظهور و بروز نرسد، شاهد تغییری در این فضای مسموم نخواهیم بود!
 
شناساندن نقاط قوت و ضعف ایران به افکار عمومی
جهت ایجاد تحول در جامعه از نظر مقام معظم رهبری، نیاز به شناسایی نقاط ضعف برای اصلاح آن و نقاط قوت برای اتکا به آن‌هاست. مساله ای که باید به دقت توسط اهالی فرهنگ و رسانه شناسایی شده و به مردم ایران و جهان ابلاغ شود. حتی یکی از نکاتی که توسط ایشان به فعالان این عرصه گوش زد شد، ضربه نزدن به نقاط قوت بود:

"...اگر هوشیار نباشیم، غافل باشیم، به عنوان تحوّل، به نام تحوّل ممکن است به نقاط قوّت خودمان ضربه بزنیم؛...برای اینکه یک حرکت خوب را، حرکت اصلاحی را انجام بدهند، بی‌دقّتی میکنند و به نقاط قوّت ضربه وارد میکنند. باید ملاحظه کرد که به نقاط قوّت ضربه وارد نشود. خب این نکته را در نظر داشته باشید."
 
غبارزدایی مجازی از هویت مستحکم مردم ایران
"یکی از مهم‌ترین نقاط قوّت ملّت ایران و جامعه‌ی اسلامی ما این است که بنیه‌ی درونی جامعه‌ی اسلامی ما قوی و مستحکم است... مردم ایران مردم مؤمنی هستند؛ حتّی آن کسانی که ممکن است به چشم به نظر برسد که به بعضی از احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، ایمان قلبی‌شان خوب است"

در کارزار رسانه‌ای یکی از مهم ترین عملیات فریب جبهه غربی یارگیری مردم به سمت خودشان است. به اصطلاح خودشان از قشر خاکستری منفعت می‎‌برند تا ویرانی و سرنگونی را در یک کشور به دست خودشان کلید بزنند!

این در حالی است که با شناخت دقیق از نقطه قوت ملت ایران، و نمایش این هویت مستحکم در آثار تولیدی مجازی و تبیین‌گری‌ها، می‌توان تمامی عملیات دروغ و فریب دشمنان را نقش برآب کرد.

"البتّه این کار دشوار و سنگینی است و احتیاج دارد به اعتماد به نفس ملّی. اگر یک ملّتی به استعدادهای خود اعتماد دارد، به توانایی‌های خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحوّلی است؛ در عرصه‌های مختلف نشان داده که به خودش اعتماد دارد، به توانایی‌های خودش اعتماد دارد."

اهمیت غبارزدایی از هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی و تمامی ابعاد فرهنگی جامعه خود منتج به بالا بردن اعتماد به نفس ملی خواهد بود. اعتماد به نفسی که در حال حاضر بازیچه مزدوران مجازی جبهه غرب، سلبریتی ها و بلاگرهایی قرار گرفته است که جز پمپاژ یاس و ناتوانی کار دیگری ندارند و هر روزه اعصاب عمومی را گروگان گرفته اند!
 
نشانه های فراموش شده و سانسور پیشرفت!
از منظر رهبری، دو مورد از چندین نشانه هایی که هویت واقعی ملت ایران را نشان می‌دهد (غلبه‌ی ملّت ایران بر زنجیره‌ی خصومتهای پی‌درپیِ چندده‌ساله) و (پیشرفتهای بزرگ ملّت ایران در دوران شدیدترین فشارهای اقتصادی) است.

در مورد نشانه اول  یعنی هویت اصیل ملت ایران، فشارهای سنگین رسانه ها در فضای مجازی علیه مردم ایران در سال گذشته بر همگان عیان شد، حتی این فشارها به نزدیکترین قشر جریان غربزده داخلی و سلبریتی هایی که اندکی مخالف با این جریان باشند رسیده است و هنوز که هنوز است ادامه دارد. ماه ها فشار رسانه‌ای علیه ایران به 22 بهمنی ختم شد که رکورد بیشترین حضور در سال های گذشته را زد! تصویری که بشدت توسط رسانه های ضد ایرانی سانسور شد، تا مبادا هویت حقیقی مردم لو برود! دقیقا عکس همان ماموریتی که جبهه رسانه ای انقلاب موظف به انجام آن بوده و خواهد بود: (نمایش هویت واقعی و مستحکم ملت ایران با هر پوشش و سلیقه ای علیه دشمنان داخلی و خارجی ایران)
اما در مورد نشانه دوم، همین بس که هیچ کدام از رسانه های معاند در فضای مجازی از مشکلات حل شده و پیشرفت‌های ایران به هیچ عنوان سخنی به میان نمی‌آورند مگر آنکه مجبور به بیان ضعفی علیه ایران باشند یا مقدماتی را برای سیاه‌نمایی بخواهند! این در حالی است که عالی‌ترین مقام کشور ایران از نقاط ضعف ایران به صراحت سخن می‌گوید و دغدغه رفع مشکلات را دارد. نادیده گرفتن و سانسور پیشرفت های ایران ماموریت همیشگی جبهه مقابل بوده است.

"پیشرفت در حوزه‌ی زیرساخت‌های کشور،در جادّه، در ریل، در سدسازی، در آب‌رسانی ــ [مثل] همین آب‌رسانی غدیر،  در ساخت پالایشگاه...."پیشرفت در حوزه‌ی روابط خارجی. غربی‌‌ها فشار آوردند که ایران را منزوی کنند...رابطه‌ی خودمان را با آسیا صد درصد محکم‌تر کردیم؛ بعد از این هم همین را ادامه خواهیم داد..." این پیشرفتها  نشانه‌ی ساخت محکم و مستحکم بنیه‌ی ملّت ایران و نظام اسلامی است. این پیشرفتها در سایه‌ی ایمان به وجود آمده است، در سایه‌ی احساس عزّت ملّی، در سایه‌ی احساس نیاز به توان داخلی"

یکی از مهم ترین ماموریت‌های فعالان مجازی در سال جاری بازنمایی صحیح پیشرفت‌ها و اصلاحات ساختاری کشور است، که با همین امر می‌توان عزت نفس ملی و هویت حقیقی مردم را هم به ملت ایران جهت امیدواری و تلاش بیشتر در مسیر پیشرفت نشان داد و هم دشمنان را وادار به اقرار قوت‌ها کرد تا به راحتی افکار عمومی را فریب ندهند و دروغ یاس و عقبگرد را علیه امید و پیشرفت جار نزنند! ادامه دارد...
https://jahannews.com/vdcdzs0joyt0sj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzs0joyt0sj6.2a2y.html
مرجع : نشریه تبیین فراجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *