يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

۶ حادثه خونین پایتخت در تعطیلات

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 833308
مرگ خودخواسته قاچاقچی تحت تعقیب، قتل مرد میانسال در درگیری با برادرش، قتل پدر و پسر با شلیک گلوله مرد همسایه، قتل مرد جوان روی پل عابر پیاده، قتل همسر با ۱۲ ضربه چاقو و قتل کارتن‌خواب در پاتوق معتادان حادثه‌های خونینی بود که در تعطیلات نوروز در تهران رخ داد.
۶ حادثه خونین پایتخت در تعطیلات
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، عصر روز شنبه پنجم فروردین‌ماه امسال نخستین حادثه جنایی پایتخت تلفنی به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی خبر داده شد که در جریان آن مردی با شلیک گلوله در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران به زندگی‌اش پایان داده بود. با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه در بزرگراه نواب، نزدیکی خیابان هاشمی حاضر شدند. تیم جنایی در آنجا با جسد مرد جوانی به نام چنگیز که با شلیک گلوله به شقیقه‌اش فوت کرده بود، روبه‌رو شد.

بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل مأموران گشت پلیس در بزرگراه نواب، تقاطع خیابان هاشمی به وی مشکوک می‌شوند و دستور ایست می‌دهند، اما مرد جوان با دیدن مأموران با پای پیاده به سرعت فرار می‌کند. بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران و مرد مشکوک رقم می‌خورد که وی ناگهان اسلحه‌ای از زیر لباسش بیرون می‌آورد و به سوی مأموران شلیک و در جریان آن یکی از تیر‌ها به کتف یکی از مأموران اصابت و وی را زخمی می‌کند. پس از این مأموران با به‌کارگیری قانون استفاده از سلاح اقدام به شلیک هوایی می‌کنند و به مرد مسلح هشدار می‌دهند که اسلحه‌اش را زمین بگذارد و تسلیم شود. مرد جوان در این لحظه هم به هشدار‌های پلیس توجهی نمی‌کند و تیراندازی به سوی مأموران را ادامه می‌دهد، اما وقتی خود را در دام مأموران گرفتار می‌بیند اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش می‌گذارد و در کمال ناباوری به سرش شلیک می‌کند و به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

مأموران در ادامه با استعلام هویت مرد فوت شده از اداره تشخیص هویت پلیس دریافتند وی از مدتی قبل به اتهام قتل و قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب پلیس قرار داشته است. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

قتل برادر
درگیری مرگبار دو برادر حادثه دیگری بود که روز یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه در یکی از خیابان‌های محله مشیریه در جنوب تهران رخ داد. روز حادثه مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه به قاضی محمدمهدی براعه تلفنی خبر دادند مرد میانسالی در درگیری با برادرش به قتل رسیده است. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد ۶۰ ساله‌ای به نام احمد روبه‌رو می‌شود که آثار ضرب و جرح روی بدنش نمایان بود. بررسی‌ها نشان داد وی ساعتی قبل با برادر کوچک‌ترش به نام شهرام درگیر شده که در جریان آن، شهرام وی را با چوب زده و سپس از محل گریخته است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ مأموران، شهرام را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه ساعتی بعد وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

قتل پدر و پسر با شلیک گلوله
ساعت ۱۸ عصر روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه به مأموران پلیس شهر چهاردانگه اسلامشهر خبر رسید مرد ۵۳ ساله‌ای همراه پسر ۲۵ ساله‌اش در درگیری با مرد دیگری با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. مأموران پلیس پس از حضور در محل حادثه دریافتند لحظاتی قبل پدر و پسر با مرد همسایه‌شان به نام بهرام درگیر می‌شوند که در جریان آن بهرام با اسلحه کمری آن‌ها را به قتل می‌رساند و از محل می‌گریزد. بدین ترتیب متهم تحت تعقیب پلیس قرار می‌گیرد تا اینکه ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه سه‌شنبه مأموران گشت پلیس تهران در منطقه یافت‌آباد و در نزدیکی میدان الغدیر در جنوب تهران به مرد میانسالی که مضطرب و نگران به نظر می‌رسید مشکوک می‌شوند و وی را بازداشت می‌کنند.

مأموران در بازرسی بدنی از مرد ۶۰ ساله اسلحه کمری کشف کردند که بررسی‌های بعدی نشان داد وی همان مردی است که دو ساعت و نیم قبل در درگیری پدر و پسری را با شلیک گلوله در شهر چهاردانگه به قتل رسانده است. متهم پس از انتقال به اداره پلیس با اعتراف به قتل گفت: «من و خانواده‌ام و پدر و پسری که کشته شدند داخل یک کوچه زندگی می‌کنیم. حدود یک سال قبل به خاطر مسائل خانوادگی با هم اختلاف پیدا کردیم و همین موضوع هم باعث درگیری‌های ما می‌شد. امروز داخل کوچه بودم که با چهار نفر از اعضای خانواده آن‌ها روبه‌رو شدم و با هم مشاجره لفظی کردیم. آن‌ها چهار نفری مرا به شدت کتک زدند که عصبانی شدم و به داخل خانه‌ام رفتم و کلت کمری که ۲۰ سال قبل خریده بودم، برداشتم و به داخل کوچه آمدم.» وی ادامه داد: «من به سوی آن‌ها شروع به تیراندازی کردم و پدر و پسر به سمت من آمدند تا اسلحه‌ام را بگیرند که از نزدیک هدف گلوله قرار گرفتند و نقش بر زمین شدند.»

سرهنگ نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

زورگیری مرگبار روی پل عابر پیاده
ساعت ۲ بامداد چهارشنبه نهم فروردین‌ماه قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش از قتل مرد جوانی پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در بیمارستان با جسد مرد جوان افغانی به نام بصیر روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقو به پهلویش به قتل رسیده بود.

بررسی‌ها نشان داد مقتول همراه یکی از بستگانش در حال عبور از روی پل عابر پیاده بوده که در درگیری با چند زورگیر زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. شاهد حادثه خونین که مقتول را به بیمارستان منتقل کرده بود، گفت: «مقتول از بستگانم است و لحظه حادثه در حال عبور از روی پل عابر پیاده‌ای بودیم که چند پسر جوان به قصد زورگیری به ما حمله کردند. بصیر با آن‌ها درگیر شد و یکی از زورگیران هم او را با چاقو زخمی کرد و بعد همه فرار کردند.» مأموران همزمان با بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه، عاملان حادثه را تحت تعقیب قرار دادند.

قتل همسر
ساعت ۱۹ چهارشنبه نهم فروردین‌ماه دومین قتل به قاضی وحید ناصری تلفنی خبر داده شد. مأموران پلیس اعلام کردند جسد خونین زن جوانی را در خانه‌اش در حوالی میدان رهبر در شرق تهران کشف کرده‌اند. با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل و در آنجا با جسد زن ۴۰ ساله‌ای به نام مهین روبه‌رو شدند که با ۱۲ ضربه چاقو به قتل رسیده بود. مادر مقتول گفت: «دخترم و شوهرش امروز به تلفن‌های من جواب ندادند و بعد هم تلفن هر دوی آن‌ها خاموش شد که نگران شدم و با مأموران پلیس به در خانه‌شان آمدم. وقتی وارد خانه شدیم با جسد خونین دخترم روبه‌رو شدم که احتمال می‌دهم به دست شوهرش به قتل رسیده باشد، چون آن‌ها با هم اختلاف داشتند.»

بررسی‌های مأموران نشان داد همسایه‌ها صبح همان روز متوجه صدای درگیری مقتول و شوهر ۴۵ ساله‌اش شده‌اند و در ادامه هم دیده‌اند که شوهرش سراسیمه از خانه خارج شده است. بدین ترتیب شوهر مقتول تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

قتل مرد کارتن‌خواب در پاتوق معتادان
حادثه خونین دیگری که در تعطیلات نوروز در تهران رخ داد، قتل مرد کارتن‌خوابی در پاتوق معتادان بود که ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه پنج‌شنبه دهم فروردین‌ماه به مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی خبر داده شد.

مأموران پلیس وقتی به پاتوق معتادان در محل سعادت رسیدند، دریافتند لحظاتی قبل دو مرد معتاد درگیری خونینی را رقم زده‌اند که در جریان آن یکی از آن‌ها زخمی و به بیمارستان منتقل شده، اما بر اثر شدت جراحات به کام مرگ رفته است.

بررسی‌ها و گفته‌های شاهدان حادثه نشان داد قاتل، مرد معتاد دیگری به نام کامبیز است که از قبل با مقتول به خاطر مکان پاتوق اختلاف داشته است و چند باری هم درگیری داشته‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات مأموران، کامبیز را تحت تعقیب قرار دادند و موفق شدند روز جمعه وی را بازداشت کنند.

کامبیز در بازجویی‌ها به درگیری با مقتول اعتراف کرد.
https://jahannews.com/vdccx1q442bq118.ala2.html
jahannews.com/vdccx1q442bq118.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *