يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پس از ۱۲ سال اولین هواپیمای اروپایی در سوریه بر زمین نشست!

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 830188
تقریبا کار تمام بود و همه رجز می‌خواندند؛ از آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی بگیر تا ترکیه، عربستان، قطر و امارات. برخی هم آماده شده بودند برای نماز خواندن در مسجد اموی.
اولین هواپیمای اروپایی در سوریه بر زمین نشست!
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم سعیدی، فعال رسانه‌ای نوشت: «پس از ۱۲ سال اولین هواپیمای اروپایی در سوریه بر زمین نشست»؛ خبری که در حواشی سایر حوادث و رویدادهای روزهای اخیر محو شد. اصلا نشستن یک هواپیما چه اهمیتی دارد! این همه هواپیما در تمام جهان روزانه نشست و برخاست می‌کنند و نشستن هواپیمای بایدن در اوکراین و لهستان قطعا مهمتر است. اما این هواپیما با بقیه فرق دارد. نه اینکه هواپیمایش فرق کند، بلکه نشستن‌ش فرق دارد!

درست همین چند سال قبل بود که آخرین هواپیماها از سوریه برخاستند و پروژه‌ای بزرگ علیه «محور مقاومت» آغاز شد. اوضاع اوائل تحت کنترل دولت سوریه بود اما رفته رفته یکی پس از دیگری شهرها سقوط کردند تا دمشق! درست بیخ کاخ ریاست جمهوری بشار اسد و حتی در چند قدمی زینبیه(س).

تقریبا کار تمام بود و  همه رجز می‌خواندند؛ از آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی بگیر تا ترکیه، عربستان، قطر و امارات. برخی هم آماده شده بودند برای نماز خواندن در مسجد اموی.

ترجیع‌بند همه‌شان یک جمله بود؛ «اسد باید برود!».

شایعه شد خانوده‌اش را به خارج از سوریه فرستاده و خودش هم چمدان‌ها را بسته است. از خبرنگار صداوسیما و برخی از رسانه‌های داخلی گرفته تا تمام رسانه‌های خارجی می‌گفتند که «کار تمام است»؛ کار بشار اسد و سوریه را تمام‌ شده می‌دیدند.

نوبتی هم باشد نوبت هواپیماست! هواپیما نشست! هواپیمای جنگی؟ خیر! اوضاع وخیم‌تر از این حرف‌ها بود. این هواپیما احتمالا فقط یک مسافر داشت؛ تنها ناجی منطقه از چنگال تروریسم. همان مسافر که به داد مردم سوریه و عراق رسید و کار داعش را یک‌سره کرد. همان مسافری که چند سال بعد از همانجا برخاست و در فرودگاه بغداد برای آخرین بار به زمین نشست و بعد آسمانی شد.

بعد از دوازده سال بسیاری از افرادی که می‌گفتند «اسد باید برود»، خودشان رفتند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند! یک نمونه‌اش محمد مرسی، رییس‌جمهور وقت مصر. اما محور مقاومت و سوریه سربلند باقی ماندند چون آن هواپیما به موقع نشست. اکنون کم‌کم همه‌ی آن‌هایی که ۱۲ سال پیش دسته‌جمعی سوریه را ترک کردند و سفارت خانه‌هایشان را بستند، در حال بازگشت به سوریه و دست دادن با بشار اسد هستند! دست از پا درازتر! همچون سفرای اروپایی که سه دهه پیش از ایران رفتند و دست از پا درازتر بازگشتند! نشست اولین هواپیمای اروپایی بعد از ۱۲ سال در خاک سوریه نیز، آن هم به بهانه کمک‌ به زلزله‌زدگان، در همین راستاست. کم‌کم باید منتظر باز شدن سفارت‌خانه‌های کشورهای اروپایی در خاک سوریه بود.
https://jahannews.com/vdcfcxdccw6dmya.igiw.html
jahannews.com/vdcfcxdccw6dmya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *