سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

کشف ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 829800
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته، ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده، گفت: نرخ شیوع اعتیاد بانوان در کشور، پایین‌تر از نرخ جهانی است.
کشف ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته، ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را داراست، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته، ۷۰ درصد مواد مخدر کشف‌شده در کشور سنتی و بقیه صنعتی بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ۷۰ درصد مواد مخدر در مناطق شرقی و حاشیه شرق کشور کشف شد، گفت: ۷۰ درصد کشف مواد مخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته است که این اقدامات به بنیان اقتصادی قاچاقچیان ضربه وارد کرد.

مؤمنی با بیان اینکه استرداد اموال قاچاقچیان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت، ادامه داد: تعداد شهدای کشور در زمینه مبارزه با اعتیاد کمتر شد و تعداد تلفات اشرار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۱۲ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شدند، افزود: طرح «یاری‌گران زندگی» در ۴۰ هزار مدرسه اجرا شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» در ۸۰ هزار مدرسه در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در تمام مدارس این طرح اجرا شود.

مؤمنی گفت: طرح «یاری‌گران زندگی» به‌منظور خودمراقبتی و کمک دانش‌آموزان به یکدیگر برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد برنامه‌ریزی شده است.

وی به افزایش شیوع اعتیاد بانوان نسبت به دهه گذشته اشاره کرد و افزود: نرخ شیوع اعتیاد بانوان در جهان بیش از پنج درصد برآورد شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد بانوان در کشور، با اختلاف، پایین‌تر از نرخ جهان و حدود ۶ دهم درصد است، ادامه داد: سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است.

مؤمنی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در کشور پنج درصد است، خاطرنشان کرد: میانگین سن اعتیاد در جهان ۱۹ سال و نرخ شیوع اعتیاد نیز هفت درصد برآورد شده است.
https://jahannews.com/vdce7o8v7jh8wvi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7o8v7jh8wvi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *