دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

صفر تا صد رانندگى در شب

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 829488
رانندگی درشب چند نکته فنی بیشتر نسبت به رانندگی در روز دارد كه لازم است جدى گرفته شود.
صفر تا صد رانندگى در شب
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق آمار یکی از مهمترین دلایل تصادفات در شب، رانندگی با نور کم چراغ است. روشنایی چراغ در تاریکی شب، مثل توانایی دید چشمان راننده است در نتیجه هرچه چراغ ها قدرت بیشتری داشته باشند، دید راننده هم بیشتر می‌کند، قبل از شروع رانندگی در شب، سالم بودن همه چراغ‌های ماشین را چک کنید. در شرایط استاندارد چراغ نور بالا تا ۱۱۰ متر و چراغ نور پایین تا ۳۰ متر را می تواند با نور کافی پوشش دهد. البته به هیچ عنوان از چک کردن چراغ ترمز و پلاک نیز غافل نشوید.

اهمیت تمیز بودن شیشه ها
اگر شیشه‌ خودرو شما کثیف‌ باشد، دید راننده محدودتر می شود و همچنین  احتمال بروز تصادف بیشتر می شود. درنتیجه قبل از شروع سفر شبانه، همه شیشه‌ها را چک کنید و از تمیز و شفاف بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

عینک مناسب برای رانندگی در شب
اگر شما برای بینایی مناسب نیاز به عینک طبی دارید، خطر رانندگی در شب برای شما بیشتر از دیگران خواهد بود. فرض کنید در جاده مشغول رانندگی هستید و چراغ ماشینی که از روبه رو می آید نور بالا است و به دلیل اینکه جنس عینک شما شیشه است، نور بر روی سطح آن انعکاس پیدا می کند و باعث می شود دید واضح راننده مختل شود. برای اینکه از خطر رانندگی با عینک در شب جلوگیری کنید، می توانید از اسپری های خاصی استفاده کنید تا انعکاس سطح شیشه عینک شما را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد.

سرعت استاندارد رانندگی در شب
میزان دید راننده در شب بسیار محدود است، و رانندگی با سرعت بالا درشب باعث می شود که اگر مانعی در مسیر وجود دارد از دید راننده پنهان بماند و در نهایت منجر به خطر افتادن جان سرنشینان شود. این مانع ها عبارت اند از:
  • خودرویی هایی که از روبرو می‌آیند
    حیواناتی که از وسط جاده رفت و آمد می کنند
    شخصی که در حال عبور از جاده است
    شئ که در وسط جاده افتاده است
رانندگی با شتاب کم در شب کلید اصلی سلامت رسیدن به مقصد است.

حیوانات در جاده
رفت و آمد حیوانات‌ در وسط جاده، یکی از مشکلات اصلی رانندگی در شب‌ های جاده‌ است. رانندگان باید به این مانع توجه بیشتری داشته باشند. زیرا زمانی که در حال رانندگی در شب هستید و حیوانی در مسیر شما قرار می گیرد، طبق معمول حوادث اتفاق افتاده به ماشین شما خیره می شود و تکان نمی‌خورد که این شرایط معمولا باعث بروز تصادفات دلخراشی می شود.

حیوانات بر طبق غریزه خود بیشتر در تاریکی شب جابجا می شوند و معمولا تعدادشان در جاده های نزدیک به طبیعت بیشتر هم می شود. رانندگان برای اینکه از تصادفات احتمالی با حیوانات جلوگیری کنند، بهتر است با سرعت کم و هوشیاری بالا حرکت کنند تا زمانی که با آن‌ها مواجه می شوند، قبل از برخورد بتوانند کنترل خودرو را به دست بگیرند و ماشین را متوقف کنند.

چراغ نور بالا ممنوع
زمانی که در شب رانندگی می کنید به هیچ عنوان از چراغ نور بالا استفاده نکنید، زیرا این چراغ دید شما را بیشتر می کند ولی باعث می شود خودرویی که از روبرو می آید دیدش مختل شود. استفاده از نور بالا در حین رانندگی هم برای شما وهم طرف مقابل بسیار خطرناک است به دلیل اینکه با اختلال دید راننده مقابل امکان سرشاخ شدن دو خودرو باهم به شدت افزایش پیدا می کند. در نتیجه برای استفاده از چراغ نور بالا به شدت محتاط باشید تا باعث بروز حادثه ای نشود.
https://jahannews.com/vdcg7y977ak9xt4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7y977ak9xt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *