چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مخالفان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه گفتند؟

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 826674
اصلاح ساختاری بودجه، توجه به درآمد‌های پایدار، پرهیز از کسری بودجه و کاهش اتکا به درآمد‌های نفتی از جمله محور‌های مخالفان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در صحن مجلس بود.
مخالفان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه گفتند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ درمورد کلیات لایحه بودجه سال آینده در دستور جلسه علنی روز یکشنبه - ۲ بهمن - مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از سخنرانی آیت الله رئیسی رییس جمهور در دفاع از لایحه دولت، موافقان و مخالفان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: دولت در اصلاح ساختار بودجه باید به درآمد‌های پایدار بیشتر توجه کند و بتواند بدون اتکا به فروش نفت و واگذاری‌های دارایی های، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر کشور را پرداخت کند.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: انتظار ما از دولت این بود که در لایحه بودجه اصلاح ساختاری مدنظر مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهد؛ البته دولت در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده است، اما کافی نیست.

وی با تاکید بر پایداری درآمد‌های دولت در بودجه اظهار داشت: درآمد پایدار دولت وضعیت تراز عملیاتی کشور را مشخص می‌کند تا بتوانیم بدون اتکا به واگذاری دارایی‌های دولت، فروش نفت و انتشار اوراق بدهی بتوانیم هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر کشور را پرداخت کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار آن شد که ساختار نظام مالیاتی کشور برای افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی اصلاح شود.
https://jahannews.com/vdca0inay49nui1.k5k4.html
jahannews.com/vdca0inay49nui1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *