دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

هر آنچه باید درباره گیت های کنترل تردد بدانید!

يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 822790
هر آنچه باید درباره گیت های کنترل تردد بدانید!
وقتی صحبت از گیت کنترل تردد می‌شود، احتمالا اولین صحنه‌ای که به ذهنتان می‌آید، سیل عظیمی از جمعیت درحال عبور از گیت های شیشه ای در ایستگاه مترو است؛ در حالیکه مامور مترو داد می‌زند «کجا آقا؟؟! کارت نزدی» و خانمی از گیت کناری اعتراض می‌کند که کارت زده اما باله‌های شیشه‌ای گیت، لجوجانه بر جای خود باقی مانده و کنار نمی‌روند.

و خط ممتدی از گیت های شیشه ای که سعی می‌کنند در سریع‌ترین حالت ممکن، به تردد افرادی که انگار همگی دیرشان شده است، نظم دهند.

در واقع همین گیت های شیشه ای که به خاطر استفاده زیادشان در ایستگاه‌های مترو، گیت مترویی هم نام برده می‌شوند، یکی از رایج‌ترین انواع گیت های کنترل تردد هستند.

اما این تنها کاربرد گیت های کنترل تردد نیست و اگر کمی بیشتر دقت کنید، مدل‌های دیگری از گیت ها را به خاطر می‌آورید که در مکان‌های مختلفی مانند فرودگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و تجاری، مکان‌های تفریحی، باشگاه‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه استفاده از گیت های کنترل ورود و خروج چنان رایج شده است که افراد با مقاصد مختلفی مانند برقراری امنیت، ایجاد نظم در تردد افراد، دریافت هزینه‌ای برای اجازه ورود و حتی زیبا‌سازی فضا از آن استفاده می‌کنند.

در حقیقت گیت کنترل تردد به عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات سیستم‌های کنترل تردد، کاربردهای زیادی برای برقراری نظم و امنیت در سازمان‌ها دارد و این در حالیست که بیشتر گیت های ورود و خروج، می‌توانند با سایر سیستم‌های امنیتی و دستگاه‌های کنترل تردد مانند دستگاه‌های کارت‌خوان و بیومتریک، ادغام شوند.
 

انواع گیت های کنترل تردد


اما همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، هر گیت ترددی کاربرد متفاوتی دارد؛ تنها یک لحظه تصور کنید به جای آن گیت های سریع شیشه ای در ایستگاه مترو، از چند گیت امنیتی تمام قد استفاده شود و جمعیتی که قرار است ساعت‌ها منتظر بمانند و در نهایت خسته از انتظاری طولانی از تردد با مترو پشیمان می‌شوند.

بنابراین یکی از نکات مهم هنگام خرید گیت نفر رو، آشنایی با انواع گیت های تردد و کاربردهای آن‌ها می‌باشد.
 

گیت کنترل تردد میله ای


گیت کنترل تردد میله ای که با نام گیت سه اهرمی یا گیت سه شاخه هم شناخته می‌شود، برای برقراری نظم و امنیت در ساختمان‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد آن به گونه‌ای است که پس از احرازهویت توسط دستگاه کارت خوان یا بیومتریک، اهرم‌ها آزاد شده و با پایین آمدن اهرم اول، اهرم دوم بالا آمده و اجازه عبور به یک نفر داده می‌شود.

گیت‌های میله‌ای با اینکه کاربردهای فراوانی در سازمان‌ها، باشگاه‌های ورزشی، ایستگاه‌های بی‌آرتی، مکان‌های تفریحی مانند سینما و موزه و ... دارند، برای مکان‌هایی که به سرعت تردد و امنیت بالایی نیاز دارند، توصیه نمی‌شوند.

چراکه سرعت تردد افراد از گیت پروانه ای و شیشه ای در مقایسه با گیت اهرمی کمتر است و از آنجایی که افراد می‌توانند از بالای آن رد شوند هم در مقایسه با گیت های تمام قد، امنیت کمتری دارند.

البته لازم به ذکر است استفاده از  سیستم‌های نظارت تصویری در کنار گیت های اهرمی، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.
 

گیت کنترل تردد شیشه ای


گیت های شیشه ای را احتمالا بیشتر از هر مدل دیگری در مکان‌های پر ترددی مانند ایستگاه‌های مترو و قطار، هتل‌ها، ساختمان‌های تجاری و اداری و ... دیده‌اید.

این نوع گیت به دلیل سرعت بالای تردد افراد، انتخاب مناسبی برای محیط‌های پر تردد و شلوغ محسوب می‌شود و از آنجایی که ظاهر شیکی هم دارد، برای استفاده در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و اداری هم کاربرد دارد.

گیت های کنترل تردد شیشه ای را می‌توان همراه با انواع دستگاه‌های بیومتریک مانند دستگاه اثرانگشتی یا تشخیص چهره، استفاده نمود و عملکرد آن به گونه‌ای است که پس از تایید هویت شخص، دستگاه متصل به گیت، فرمان باز شدن را برای گیت ارسال کرده و باله‌های شیشه‌ای گیت کنار می‌روند.

همچنین گیت های شیشه ای در مدل‌های متنوع با ارتفاع شیشه‌های بلند یا کوتاه و بدنه‌های عریض یا معمولی در بازار موجود هستند و متناسب با نیاز شما قابل ارائه می‌باشند.
 

گیت کنترل تردد پروانه ای


گیت پروانه ای یا گیت باله‌ای مانند گیت های شیشه‌ای، سرعت تردد بالایی دارد و ظاهر زیبای آن باعث شده است در بسیاری از هتل‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها و ... مورد استفاده قرار بگیرد.

در همین راستان می‌توان از نورپردازی باله‌های گیت و چاپ لوگوی برند روی باله یا بدنه گیت، برای مقاصد تجاری و تبلیغاتی هم استفاده نمود.


 

گیت کنترل تردد تمام قد


گیت تمام قد، به عنوان امینتی‌ترین مدل گیت با ارتفاع بیش از ۲ متر، برای مقاصد امنیتی و نظامی در زندان‌ها، فرودگاه‌ها، سفارتخانه‌ها، مراکز نظامی  و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع گیت نسبت به سایر مدل‌هاَ، سرعت تردد کمتری دارد و به همین دلیل در مکان‌های پر تردد استفاده نمی‌شود.

ساختار گیت های قدی به گونه‌ای است که از مواد بسیار مقاومی ساخته شده و افراد به هیچ‌وجه نمی‌توانند از بالا یا کناره‌های آن عبور کنند.

باتوجه به کارکرد امنیتی که این گیت‌ها دارندَ، استفاده از دستگاه های احرازهویت بیومتریک در کنارشان، ضروری به نظر می‌رسد.
 

 

گیت خودرویی یا راهبند


گیت خودرویی یا راهبند برخلاف گیت های کنترل تردد نفر رو، برای کنترل تردد وسایل نقلیه کاربرد دارند و در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از گیت های خودرویی در کنار ریدر برد بلند و تگ‌های RFID یا سیستم‌های پلاک‌خوان استفاده می‌شود.

از جمله مزایای استفاده از گیت خودرویی و به‌طورکلی سیستم‌های کنترل تردد خودرو، می‌توان به بهبود فرآیند مدیریت تردد خودروها، افزایش دقت، تهیه گزارشات دقیق از ساعات تردد وسایل نقلیه، کاهش نیاز به نیروی انسانی و صرفه‌جویی به دلیل عدم نیاز به چاپ قبض اشاره کرد.
 

نمایندگی معتبر گیت کنترل تردد در ایران


یکی از نکات مهم هنگام خرید گیت کنترل تردد، برند و شرکت تولیدکننده آن می‌باشد. شرکت ترکیه ای اکتوال (Aktuel) به عنوان یکی از برندهای معتبر در این زمینه، از سال ۲۰۰۵ با هدف ارائه تجهیزات امنیتی تاسیس شده است و بازار خود را در طول سالیان در اروپا و خاورمیانه توسعه داده است.

این شرکت با ارائه مدل‌های متنوع گیت های کنترل تردد اشخاص و خودرو، نیاز کاربران را در هر زمینه‌ای اعم از زیبایی ظاهری، کیفیت ساخت، میزان امنیت و ... در نظر گرفته است و انواع مختلف گیت های شیشه ای، میله ای، پروانه‌ای، تمام قد، گیت های VIP و گیت های خودرویی را تولید می‌کند.

شرکت طرح و پردازش غدیر به عنوان نماینده رسمی گیت های کنترل تردد اکتوال (Aktuel) در ایران، گیت های کنترل تردد نفر رو و خودرویی را در مدل‌های متنوع متناسب با نیاز کاربران ارائه می‌کند.

از دیگر مزایای این شرکت می‌توان ایجاد ارتباطات قوی با سایر برندهای مطرح جهانی در حوزه سیستم‌های امنیتی مانند برند سوپریما و اخذ نمایندگی رسمی از آن‌ها را نام برد که در این راستا با بهره‌گیری از متخصصین حاذق امنیتی، محصولات و راهکارهای مدرن مطابق با نیازهای متنوع بازار عرضه می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و نصب گیت های کنترل تردد و سایر راهکارهای امنیتی می‌توانید به وبسایت ghadir-security.ir مراجعه کرده یا با شماره تماس ۸۵۵۳۰ داخلی ۳۳۳ تماس حاصل فرمایید.
https://jahannews.com/vdcf10dcxw6d0ea.igiw.html
jahannews.com/vdcf10dcxw6d0ea.igiw.html
برچسب ها: رپورتاز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Italy
عالی بود