پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

تحصن کودکان یمن مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 822163
شمار زیادی از کودکان یمنی با تحصن مقابل ساختمان سازمان ملل در صنعاء، سکوت جامعه بین‌الملل در قبال تجاوز و محاصره یمن را محکوم کردند.
تحصن کودکان یمن مقابل دفتر سازمان ملل
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز (دوشنبه، ۱۲ دسامبر)، شمار زیادی از کودکان یمن مقابل ساختمان سازمان ملل در صنعاء پایتخت این کشور تجمع کردند و سکوت بین‌المللی در قبال جنایات تجاوز و محاصره علیه کودکان را محکوم کردند.

طبق اعلام شبکه «المسیره» یمن، برگزارکنندگان این تحصن در مقابل ساختمان سازمان ملل در صنعاء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: تصمیم گرفتیم به اعتراضات ادامه دهیم تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما با افراد با وجدان‌های بیدار برای یادآوری جنایات علیه کودکان به کار خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم حق زندگی خود را دوباره به دست آوریم و رویاهای خود را محقق کنیم.

در این بیانیه تاکید شد: کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی حقوق کودکان تنها در خدمت جنایتکاران جنگی و ضامن صلح و امنیت برای آنها است. ما به دنیا می گوییم سیاست استانداردهای دوگانه بس است. زیرا شما دیگر لو رفته‌اید و رسوا شده‌اید.

بر اساس این بیانیه، «قتل‌عام و جنایات تجاوزکارانه علیه کودکان یمن داغ ننگی بر پیشانی جهان متمدن است. این جنایات با چراغ سبز و استقبال جامعه جهانی ادامه یافت و بهای آن دزدیده شدن رویاهای میلیونها کودک در یمن بود».

حاضران در این تجمع اعتراضی همچنین اعلام کردند: ادامه محاصره خفقان‌آورو تحریم دارویی را به شدت محکوم می‌کنیم و کشورهای متجاوز و جامعه بین‌المللی را مسئول مرگ هر روز و هر شب کودکان در بیمارستان‌ها می‌دانیم. بر حق خود در زندگی و تحویل جنایتکاران به دادگاه‌های بین‌المللی، رسوا کردن جنایتکاران جنگی و قرار دادن آنها در فهرست سیاه و فهرست افراد تحت تعقیب بین المللی تاکید می‌کنیم.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
https://jahannews.com/vdcjm8eotuqe8vz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjm8eotuqe8vz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *