يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۹

عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل اقتصادی التهابات اخیر می‌گویند!

يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 821980
اظهارات حناچی درباره ماهیت اقتصادی اغتشاشات 70 روزه در حالی است که نمایه اغتشاشگران بلوای اخیر صرفا "کشتن و بردن و سوختن" بود نه طرح گفتمان و مطالبه اقتصادی.
عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل اقتصادی التهابات اخیر می‌گویند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، پیروز حناچی، فعال اصلاح‌طلب و شهردار سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره اغتشاشات 70 روزه اظهار کرده است:

"من یکی از زمینه‌های اصلی اعتراضات اخیر در کشور را اقتصادی می‌دانم. دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند و تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول ملی در بین اقشار مختلف مردم نارضایتی ایجاد کرده است. این وضعیت به خصوص درباره کسانی که درآمد ثابت دارند یا بازنشسته هستند وضعیت حادتری دارد. نکته مهم در این زمینه این است که مردم پالسی از اینکه قرار است مشکلات بنیادین به صورت ریشه‌ای حل شود دریافت نمی‌کنند. مردم باهوش هستند و به خوبی وضعیت کشور را درک می‌کنند. وضعیت بازار نیز به همین صورت است و به خوبی پیام‌ها را دریافت می‌کند. مردم به این نتیجه رسیده‌اند در کوتاه مدت و میان مدت این احتمال که مشکلات حل شود وجود ندارد. با توجه به شرایط موجود، این احتمال وجود دارد که نارضایتی‌ها انباشته‌تر هم بشود. اگر این هوشمندی وجود داشته باشد که قبل از اینکه این اتفاقات رخ بدهد اقدامات مناسب با بازخوردهای جامعه صورت گیرد شرایط متفاوت خواهد بود."

*اظهارات حناچی درباره ماهیت اقتصادی اغتشاشات 70 روزه در حالی است که نمایه اغتشاشگران بلوای اخیر صرفا "کشتن و بردن و سوختن" بود نه طرح گفتمان و مطالبه اقتصادی.

چه اینکه در لابه‌لای همان فحاشی‌ها و فریادهای خشم‌آلودشان هم هیچ مطالبه اقتصادی به گوش کسی نرسید.

ضمن اینکه باید دانست بر اساس نظر کارشناسان و اسناد منتشره؛ عموم اغتشاشگران از طبقات متوسط و مرفه جامعه بوده‌اند نه از طبقه مستضعف!

دقت مهمتر در اقتفای اظهارات حناچی اینست که مردم بدانند کسی دارد این حرف‌ها را می‌زند که کارنامه ضعیف او در کسوت شهرداری تهران در دوران سیطره اصلاح‌طلبان بر شورای شهر پنجم تهران؛ اظهر من الشمس است.

و جالب‌تر آنکه شهرداری تهران در دوران همین فرد بود که به جرم گرانفروشی به مردم تهران؛ مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

این سابقه از آنرو گفته شد که مردم و مخاطبان محترم بدانند انتخابات و رأی خوب یا بد آنها چگونه می‌تواند اسباب بروز مشکلات اقتصادی و "گرانی" را فراهم کند و راه رفع این مشکلات هم طبعا رأی خوب در دوره‌های بعدی انتخابات است نه آنطور که عده‌ای تصور می‌کنند در خیابان!

در اینجا بیان یک نکته ضروریست و آن اینکه منهای اظهارات حناچی که صدر و ساقه و سابقه آن شرح داده شد اما برخی محافل تحلیلی معتقدند مزاج اغتشاشات از سال 96 به این سو؛ به بهانه مشکلات اقتصادی محرومان و مستضعفین است (که همانطور که اشاره شد راه حل آنها در خیابان نیست!) و این فرایند که دست دشمن در طراحی آن مشهود است؛ می‌رود تا به "فتنه اقتصادی" منجر شود.

باید دانست که اگرچه مطالبه اغتشاشگران اخیر مطالبه اقتصادی نبود لکن می‌توان با بیان مثبتات اقتصادی کشور و تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی؛ بهانه را از بدخواهانی که جز کشتن و بردن و سوختن هنری ندارند و مایلند به هر بهانه‌ای به خیابان بیایند؛ سلب کرد.
https://jahannews.com/vdcfcydcxw6d01a.igiw.html
jahannews.com/vdcfcydcxw6d01a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درست میگه دخل و خرج مردم با هم نمی خونه اما عاملش کیا بودن کدوم دولت و جریان بود اینو بگه اگه میدونه و انصاف داره در گفتارش دولت رئیسی باید آوار بردار خرابی های دولت روحانی باشه و بعدش کارها شروع بشه عمق خرابی ها انقدر زیاده که قابل تصور نیست
منصف
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند حالا بعد از عوض شدن دولت نگران شدند !
Iran, Islamic Republic of
ای بابا.. هر کی میاد سرکار میگه دوره قبل رو آواربرداری می کنه! این خودش یعنی غیر از خرابی تو مملکت چیزی نداریم!
دادار
Iran, Islamic Republic of
عامل تورم و گرانی و عقب ماندگی های کشور و تمام مشکلات کشور کار اصلاح طلبان هست.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
از عجایب سرزمین ما این است که بانیان وضع موجود جزو شاکیان وضع موجود شدند !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
بی وجدانهای بی دین کور خود هستند و بینای دیگران
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
از حناچی هیچ انتظاری نداشته باشید .
United States
وقاحت اصلاح طلب قابل تقدیر هست....
Iran, Islamic Republic of
دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند و تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول ملی در بین اقشار مختلف مردم نارضایتی ایجاد کرده است. این وضعیت به خصوص درباره کسانی که درآمد ثابت دارند یا بازنشسته هستند وضعیت حادتری دارد.