يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

به کدام کشور ها می توان بدون ویزا سفر کرد؟

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب: 821080
احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پیش از برنامه‌ریزی سفر به یک کشور خارجی، دغدغه نحوه دریافت ویزای آن را داشته باشید.
به کدام کشور ها می توان بدون ویزا سفر کرد؟
به گزاطش جهان نيوز به نقل از مشرق، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پیش از برنامه‌ریزی سفر به یک کشور خارجی، دغدغه نحوه دریافت ویزای آن را داشته باشید. گاهی اوقات حتی ممکن است گردشگران در خرید بلیط هواپیما زودهنگام تردید کنند؛ چرا که شاید به آن‌ها ویزا داده نشود و بعد از دریافت ویزا هم احتمال دارد دیگر بلیط پیدا نکنند.

گاهی نیز تنها سوال این است که چه کشورهایی نیاز به ویزا دارند و به کدام کشور ها می توان بدون ویزا سفر کرد؟ در ادامه این متن با ما همراه باشید تا با کشورهایی که شهروندان ایرانی را بدون نیاز به ویزا می‌پذیرند بیشتر آشنا شویم.

ویزا به زبان ساده

ویزا یک سند رسمی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد به طور قانونی با رزرو بلیط هواپیما اینترنتی وارد یک کشور خارجی شود. ویزا معمولاً در پاسپورت مهر یا چسب زده می‌شود. انواع مختلفی از ویزاها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها حقوق متفاوتی را در کشور میزبان به دارنده آن می‌دهد. به عنوان مثال ویزای مسافرتی به دارنده این امکان را می‌دهد که فقط برای مقاصد گردشگری و تفریحی وارد یک کشور خارجی شود و برای مدت زمان از پیش تعیین شده اقامت کند.

این ویزاها به دارنده این ویزا حق کار یا شرکت در هیچ گونه فعالیت تجاری در کشور میزبان را نمی‌دهد.یا مثلا ویزای کار برای افرادی که مایل به استخدام یا انجام فعالیت‌های تجاری در کشور میزبان هستند مورد نیاز است.

انواع مختلفی از ویزای کار وجود دارد که به ماهیت کار و مدت اقامت بستگی دارد.

سفر بدون ویزا چگونه ممکن است؟ چرا گاهی شهروندان بعضی کشورها نیازی به ویزا ندارند

گاهی اوقات برخی کشورها با یکدیگر به توافق‌هایی می‌رسند و در نتیجه این توافق‌ها قرارداد «لغو روادید» امضا می‌کنند. یعنی شهروندان این دو کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا رفت ‌و آمد داشته باشند.

البته اگر کمی دقیق‌تر نگاه بکنیم، کشورهای مقصد در واقع سه دسته هستند:

کشورهایی که برای ورود به آن‌ها حتما باید ویزا دریافت کنید، کشورهایی که بدون هیچ ویزایی می‌توانید وارد آن‌ها بشوید، کشورهایی که با ویزای فرودگاهی اجازه ورود به آن‌ها را دارید.

 یعنی هنگامی که وارد کشور مقصد بشوید، با پر کردن یک فرم و پرداخت هزینه ویزا، ویزای شما همان لحظه صادر خواهد شد. این مقاصد تقریبا صرف نظر از هزینه ویزا، مشابه کشورهای بدون ویزا هستند.

چرا که لازم نیست برای دریافت ویزا راهی سفارت شوید و مصاحبه داشته باشید. سفر با بلیط لحظه آخری به چنین کشورهایی امکان‌پذیر است.

امکان سفر به کدام کشورها بدون ویزا فراهم است؟

در این قسمت قصد داریم به بررسی کشورهایی بپردازیم که توافق لغو روادید را انجام داده‌اند و ورود به آن‌ها برای شهروندان ایرانی نیازمند دریافت ویزا نیست.

ارمنستان

آیا ارمنستان کشور زیبایی است؟ آیا ارمنستان کشور امنی برای سفر است؟ ارمنستان بیشتر برای چه چیزی شناخته شده است؟ این‌ها رایج‌ترین سوالاتی است که بیشتر گردشگران قبل از برنامه ریزی برای سفر به ارمنستان می‌پرسند.

در واقع ارمنستان یکی از کشورهای همسایه است که شامل لغو روادید می‌شود و به مدت 90 روز می‌توانید در این کشور بمانید.
 
این کشور یکی از زیباترین و منحصر به فردترین کشورهای خاورمیانه است. ارمنستان به خاطر مناظر زیبا، غذاها، فرهنگ و تاریخش شناخته شده است.

از آنجایی که ارمنستان اولین کشوری بود که رسما مسیحیت را پذیرفت، می‌توانید برخی از قدیمی ترین کلیساها و صومعه‌های جهان را در محیط‌های طبیعی بسیار زیبا بیابید.

ترکیه

ترکیه شبه جزیره بزرگی است که بین قاره‌های اروپا و آسیا پل ارتباطی برقرار کرده است. ترکیه از سه طرف توسط دریای سیاه، دریای مدیترانه و دریای اژه احاطه شده است.

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، در زمینی کنار دریای بسفر بنا شده است.

این شهر بخشی در اروپا و بخشی در آسیا است. جالب است بدانید ترکیه بزرگ‌تر از ایالت تگزاس است.

مردم ترکیه از پیشینه‌های مختلفی هستند که یادآور گروه‌های مختلفی است که طی هزاران سال ترکیه را فتح کردند.

اکثریت جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند و کودکانی که می‌خواهند به دبیرستان بروند باید به شهری نقل مکان کنند.

ترکیه، کشور همسایه نیز یکی از کشورهایی است که لغو روادید را امضا کرده است و شهرندان ایرانی را بدون نیاز به ویزا به خاک خود راه می‌دهد.

البته برای اقامت به مدت 90 روز. اگر  با پرواز چارتر به ترکیه سفر کردید، جاهای دیدنی استانبول را از دست ندهید.
 

گرجستان


گرجستان، یکی دیگر از کشورهای همسایه است که نیازی به ویزا ندارد. شما می‌توانید بدون ویزا به مدت 45 روز در گرجستان بمانید. گرجستان یک کشور چند قومیتی با غنی‌ترین تاریخ، بناهای تاریخی زیبا و طبیعت زیبا است که بین کوه‌های قفقاز واقع شده است. در این کشور حدود 300 استراحتگاه کوهستانی، ساحلی، بالنیولوژیکی و گلی وجود دارد.

گرجستان در تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی قرار گرفته و بخش مرکزی و غربی ماوراء قفقاز را اشغال می‌کند. از غرب به دریای سیاه، از شمال به روسیه، از جنوب شرقی به آذربایجان و از جنوب به ترکیه و ارمنستان محدود می‌شود. قلمرو گرجستان بیشتر کوهستانی است و بیش از یک سوم جنگل‌های انبوه را پوشانده است.
 

ونزوئلا


ونزوئلا، کشوری است که در انتهای شمالی آمریکای جنوبی قرار گرفته است. این کشور بدون نیاز به ویزا، شهروندان ایرانی را می‌پذیرد و می‌توانند به مدت 15 روز در این کشور اقامت کنند. جمهوری بولیواری ونزوئلا، از شمال با دریای کارائیب و از شرق با اقیانوس اطلس شمالی همسایه است.

 کشورهای همسایه این کشور عبارتند از کلمبیا در غرب و جنوب غربی، برزیل در جنوب و گویانا در شرق.

این کشور همچنین با باربادوس، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، ترینیداد و توباگو و پورتوریکو مرزهای دریایی مشترک دارد.

وسعت ونزوئلا با مساحت 912000 کیلومتر مربع کمی بیش از 2.5 برابر آلمان یا کمی بیش از دو برابر مساحت ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده است! تهیه بلیط ارزان هواپیما و سفر به ونزوئلا می‌تواند تجربه جالبی از سفر میان دو نیمکره باشد.
 

عراق


عراق، از جمله دیگر کشورهاییست که از شهروندان ایرانی ویزا نمی‌خواهد و می‌توانند بدون ویزا به مدت 30 روز در این کشور بمانند. عراق یکی از شرقی‌ترین کشورهای جهان عرب است که تقریباً در همان عرض جغرافیایی جنوب ایالات متحده واقع شده است.

از شمال با ترکیه، از شرق با ایران، از غرب با سوریه و اردن و از جنوب با عربستان سعودی و کویت همسایه است. عراق 36 مایل (58 کیلومتر) خط ساحلی در امتداد انتهای شمالی خلیج فارس دارد.

پس از اردن، این کشور خاورمیانه کم‌ترین دسترسی به دریا و حاکمیت فراساحلی را دارد. عراق همچنین دیدنی‌های تاریخی زیادی دارد که گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به عراق را دارید می‌توانید با رزرو تور از سفرمارکت این سفر را تجربه کنید.

چه کشورهایی نیاز به ویزا دارند اما آن را فرودگاهی ارائه می‌کنند؟

این کشورها عبارتند از: جمهوری آذربایجان، کامبوج، لبنان، مالدیو، عمان، قطر، جزیره تیمور لسته، آنگولا، بوروندی، دماغه سبز، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اتیوپی، گابن، گینه، گینه بیسائو، لسوتو، ماداگاسکار، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نیجریه، رواندا، سیشل، سیرالئون، سومالی، سودان جنوبی، کنیا، اوگاندا، زیمبابوه.

پاسپورت ایران چه میزان اعتبار دارد؟

رتبه پاسپورت ایران در زمینه ورود به کشورهای بدون ویزا ۱۰۱ است. با داشتن این پاسپورت می‌توان به ۴۲ کشور (یا بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی) سفر کرد.

در این متن تلاش کردیم مقاصدی را که می‌توانید بدون نیاز به وقت سفارت و بی دردسر به آن‌ها سفر کنید معرفی کنیم.

امیدواریم در سفر بعدی خود این مقاصد را در نظر داشته باشید و از رزرو بلیط هواپیما در سفرمارکت نیز غافل نشوید.
https://jahannews.com/vdcg7q97zak9xz4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7q97zak9xz4.rpra.html
برچسب ها: کشورها ویزا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *