يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

واکنش اردوغان به انفجار در استانبول؛ تسلیم تروریست‌ها نمی‌شویم

سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب: 818881
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به انفجار در شهر «استانبول» گفت، ترکیه هرگز تسلیم تروریست‌ها نمی‌شود.
اردوغان: تسلیم تروریست‌ها نمی‌شویم
به گزارش  جهان نيوز به نقل از دفاع‌پرس، رسانه‌های ترکیه یکشنبه (۱۳ نوامبر، ۲۲ آبان) از انفجار در خیابان «استقلال» در مرکز «استانبول» خبر دادند. به دنبال انفجار عصر یکشنبه در خیابان استقلال، رئیس جمهور ترکیه بلافاصله واکنش نشان داد.
 
به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که مقابل تروریست‌ها تسلیم نمی‌شود.

اردوغان گفت که ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که این اقدام تروریستی بوده است. اردوغان افزود که این عملیات توسط یک عامل انتحاری زن صورت گرفت و طی آن ۶ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند.
 
اردوغان اظهار داشت: «تلاش برای به دست گرفتن کنترل ترکیه و ملت ترکیه از طریق تروریسم نتیجه‌ای نخواهد داشت.»
 
به دنبال این انفجار تلویزیون ترکیه گزارش داد که انفجاری در خیابان استقلال مشرف به میدان «تقسیم» در استانبول رخ داد. بعد از این حادثه، تیم‌های پزشکی زیادی به محل اعزام شدند و نیرو‌های امنیتی منطقه را محاصره کرده‌اند. 
 
به دنبال این حادثه، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در توییتی با ترکیه ابراز همدردی کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این توییت نوشت‌: «از خبر انفجار در خیابان استقلال استانبول بسیار متاسف شدیم.

ما به خانواده‌ها و دوستان کسانی که در نتیجه این اقدام تروریستی جان باختند، تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم. جمهوری آذربایجان همیشه کنار کشور دوست و برادر ترکیه برادر نزدیک است.»
 
کنسولگری امارات متحده عربی در استانبول نیز پس از انفجار در خیابان استقلال این شهر توصیه ایمنی برای شهروندان اماراتی صادر کرد.
 
 به نوشته روزنامه «خلیج تایمز» کنسولگری امارات در ترکیه از شهروندان خود خواسته است از محل انفجار و همچنین منطقه تقسیم و اطراف آن دوری و دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده توسط مقامات ترکیه را رعایت کنند.
https://jahannews.com/vdcbwwbw8rhb8wp.uiur.html
jahannews.com/vdcbwwbw8rhb8wp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *