چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

عامل انفجار در مسیر زائران امام موسی کاظم(ع) حکم اعدام گرفت

پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 816690
یک دادگاه جنایی در عراق علیه عامل انفجار در مسیر زائران امام موسی کاظم(ع) در سال 2016 حکم اعدام صادر کرد.
عامل انفجار کاظمین حکم اعدام گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دادگاه جنایی منطقه «الکرخ» در بغداد امروز (دوشنبه) علیه تروریستی که در دوم ماه می ۲۰۱۶ اقدام به بمب‌گذاری در مسیر زائران امام موسی کاظم (ع) کرده بود، حکم اعدام صادر کرد.

به نوشته وبگاه نینا نیوز، در انفجار تروریستی رخ داده در منطقه «الدوره» در جنوب بغداد، ۱۰ زائر به شهادت رسیده و ۳۰ زائر دیگر زخمی شده بودند.

به گفته رسانه‌های عراقی در آن زمان، عامل تروریستی بسته انفجاری را در خودرویی در مسیر زائران جاسازی کرده و با ریموت آن را منفجر کرده بود.
 
زیارت امام موسی کاظم (ع) در سالروز شهادت این امام بزرگوار، برای مردم عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و همچون پیاده‌روی اربعین هزاران نفر از مناطق مختلف عراق با پای پیاده هر ساله به سمت کاظمین حرکت می‌کنند و اجتماعی کم‌نظیری شکل می‌گیرد.

در مقابل نیز تروریست‌ها بارها دست به اقدام تروریستی در مسیر زائران زده‌‌اند که در بیشتر موارد پیش از عملیات به دام افتاده و اقدامشان خنثی شده است.
https://jahannews.com/vdchw-n6v23nz-d.tft2.html
jahannews.com/vdchw-n6v23nz-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *