دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۷

با اغتشاشگر باید همان کاری را کرد که امیرالمومنین(ع) با خوارج کرد

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 814149
«سوال دارید جواب می‌دهم، شبهه دارید پاسخ می‌دهم، اعتراض دارید گوش می‌دهم، اما شمشیر بکشید با شما برخورد می‌کنم. یعنی اگر اغتشاش کنید، برخورد می‌کنم.» با اغتشاشگر باید برخورد کرد.
با اغتشاشگر مثل امیرالمومنین(ع) برخورد کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اتفاقات اخیر منجر به فرصت‌طلبی عده‌ای شد تا بتوانند در برهم زدن اوضاع نقش خود را فعال کنند و از رهگذر آن، گروه‌های تجزیه‌طلب وقت را برای عرض اندام خود مغتنم ببینند. در برابر این رفتارها، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و معارف به میدان آمدند و سودای اغتشاشگران برای تجزیه‌طلبی را آشکار کردند.

شیطان، دین مومن را با انتشار شبهه از بین می‌برد
حجت‌الاسلام سید حسین مومنی سخنران مذهبی در این خصوص اظهار داشت: بسیاری از روایات معصومین در گذشته با زمان حال تطبیق دارد و آدم تصور می‌کند؛ گویی معصوم(ع) همین امروز آنان را بیان کرده است. در روایت داریم شیطان، دین مومن را با تزیین گمراهی و انتشار شبهه از بین می‌برد. راه صد درصد ضلالت را برایشان هدایت جلوه می‌دهد. او یک امر بی‌ریشه به نام شبهه را معقول جلوه می‌دهم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) به خوارج فرمود: سوال دارید جواب می‌دهم. شبهه دارید پاسخ می‌دهم. اعتراض دارید گوش می‌دهم و اگر وارد بود انجام می‌دهم. اما اگر شمشیر بکشید با شما برخورد می‌کنم و سکوت نمی‌کنم. یعنی اگر اغتشاش کنید، برخورد می‌کنم.

هدف اغتشاشگران تجزیه‌طلبی است
مومنی با بیان اینکه اتفاقی رخ داد و بانویی از دنیا رفت که همه ایران متاثر است، گفت: جوانب این اتفاق در حال بررسی و یک جمع‌بندی هم منتشر شده است، اما عده‌ای از این ماجرا بنا دارند استفاده کنند و مخرج‌ مشترکی با دشمن که به دنبال تجزیه‌طلبی در ایران است، به دست بیاورند. در میان افرادی دارای علم و آگاهی هم حمایت کردند که به آنان می‌گوییم نسبت به کلمه کلمه حرف‌های شما حرف داریم.

چرا فوتبالیست‌ها و هنرمندان برای شهادت محمدحسین حدادیان بیانیه ندادند؟
این سخنران مذهبی گفت: محمدحسین حدادیان چندسال پیش توسط گروهک صوفی مذهب در پاسداران تهران به شهادت رسید و در این ماجرا ۱۸ نفر از اعضای نیروی انتظامی هم مجروح شدند. این جوان را به اسارت گرفتند و مادر شهید می‌گفت از فاصله نزدیک به بدنش ۳۵ گلوله ساچمه‌ای زدند. از پشت سر تا پا او را با قمه قطعه قطعه کردند. میله در چشم او کردند و بعد هم با ماشین از روی سر او رد شدند؛ چرا در آن زمان بیانیه ندادید؟ چرا آقای فوتبالیست و هنرپیشه در آن زمان بیانیه‌ای ندادید.

رسانه‌ها نباید افراد غیرمعتقد به دین را بزرگ کنند
وی گفت: این افراد در طول این انقلاب و نظام یک‌بار سیلی نخوردند و از صدقه سری این نظام به همه جا رسیدند و هیچ زحمتی نکشیدند. چرا روح و روان جامعه را به هم می‌ریزید؟ در حوزه کاری خود فعال باشید. البته تقصیر آن‌ها نیست. رسانه‌ها نباید این افراد غیرمعتقد به دین را بزرگ کنند.
https://jahannews.com/vdceee8vojh8zzi.b9bj.html
jahannews.com/vdceee8vojh8zzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظر مولا در مورد خانواده خوارج و مصادره اموال چیست؟
Iran, Islamic Republic of
در نهج البلاغه اومده و کافیه توی عمرت یکبار بری و نهج البلاغه رو بخونی و اونوقت میفهمی مولا امیرالمومنین چه حرفهای نابی زده اند که صد البته با مذاق دنیا پرستان و شهوت پرستان و بی غیرتها جور در نخواهد آمد
Iran, Islamic Republic of
والله العظیم عاقبت و سزای تمام کسانی که باعث و بانی فتنه، اغتشاش و آشوب، آتش زدن و چادر کشیدن و باز کردن راه دشمن و بیگانه و تحمیل خسارت‌های هنگفت به بیت المال و حق الناس شدند، بسیار دردناک خواهد بود.
وانتظروا انا منتظرون!
Iran, Islamic Republic of
خسارت مالی باید جبران بشه
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند به ایشان عرض می کنم فکر نکنم تا کنون به هیچ کدوم از نقطه نظرات مردم بها داده شده باشه و الا کار قطعا به اینجا نمیرسید ..
مهران
Iran, Islamic Republic of
این انصاف نیست ..
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر برخورد قاطع و سریع با آشوبگران هستیم.
Iran, Islamic Republic of
صدا و سيما مخصوصا شبكه4 در دعوت افراد مساله دار بسيار اشتباه ميكند
چرا فرصت طرح حرف‌هاي نامربوط با اين افراد معلوم الحال ميدهد؟
اين ها با اين روش بدتر مي شود فكر مي كنند از سرضعف نظام دعوت شده اند
شبكه خبر هم همين اشتباه را كرد مثل دعوت كرباسچي
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
به اذعان جناب تان مولا علی علیه السلام فرمودند : سوال دارید جواب می‌دهم، شبهه دارید پاسخ می‌دهم، اعتراض دارید گوش می‌دهم... .
من
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدم؟ از کی تا حالا آتش زدن آمبولانس و کشتن نیروهای انتظامی و بسیجیها و پاسداران و آتش زدن مغازه مردم شد اعتراض؟ خجالت بکشید. حیا نعمتی است که منافق جماعت از آن بی بهره است.
United Arab Emirates
احسنت به شما..
حسنی
Iran, Islamic Republic of
امام علی ع هیچگاه دین را دیکته نکرد با زیر دستانش سختگیر و با مردم مهربان بود.
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امام در فرمان حكومتی خویش به مالك اشتر می فرماید:

«در برابر مردمی كه نیازها و مطالباتی دارند، با فروتنی بنشین و نگهبانان و حامیان و اعوان و دربانان و ماموران امنیتی را بازدار، تا مردم بتوانند بدون لكنت زبان (بدون ترس و گرفتگی و نگرانی) سخن خویش را بگویند.»
Iran, Islamic Republic of
کرسی آزاد اندیشی جدی گرفته نشد چرا؟!، در کرسی آزاد اندیشی هر سوال و هر موضوعی آزاد است
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
امیرالمؤمنین می فرماید: سران فتنه را بگیرید، اما پیروانشان را رها کنید، عرض کردند، چرا؟
فرمود: اهل فتنه اجتماع شان مضر و تفرقه آنان مفید است هر کدام به کاری و شغلی مشغول می شوند.
نظر رهبری در بیانات برگرفته از همین سیره جد بزرگوارش بود.