سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

واکنش آیت‌الله مدنی درباره عزل بنی صدر

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۱
کد مطلب: 812052
آیت الله مدنی یک هفته پیش از شهادتش در نماز جمعه شهر تبریز به موضوع عزل بنی صدر پرداخت.
واکنش آیت‌الله مدنی درباره عزل بنی صدر
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع‌پرس، پس از عزل بنی‌صدر از مقام فرماندهی کل قوا، خیانت‌های وی در قالب ریاست‌جمهوری انجام شده و ضرر‌های ناشی از بی‌کفایتی وی منجر به اشغال خرمشهر و حصر آبادان گردید.

تا اینکه نمایندگان مجلس به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر رأی داده و وی از مقام ریاست‌جمهوری نیز عزل گردید.

از این رو که خیانت‌های بنی‌صدر منجر به ریخته‌شدن خون انسان‌های بسیاری در طول دفاع مقدس یا صحنه‌های دیگر گردیده بود، از نظر فقه اسلامی مجازات چنین انسانی جز به مقابله به مثل و قصاص نفس تعیین نخواهد گردید.

از این رو پس از عزل کامل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری و فرار مخفیانه به خارج از کشور، شهید مدنی به عنوان فقیهی مسلم جوانان انقلابی را به تعقیب و اعدام وی ترغیب کرد.
 
ایشان در خطبه‌های نماز جمعه خود در تاریخ ۱۲ شهریور سال ۱۳۶۰ و تنها یک هفته قبل از شهادت فرمودند: عده زیادی از جوانان دانشجو، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، که مقیم کشور‌های خارجی بودند، مکرر می‌خواستند که در جبهه‌ها حاضر شوند، حالا به شما می‌گوییم‌ای جوانان و‌ای مسلمانان که در اروپا و آمریکا هستید، آن خواسته‌تان عملی شده؛ یعنی سنگر کفر نزدیک شماست.

این بنی‌صدر مهم‌ترین محارب با خدا و پیغمبر است و کشتن او به هر کس قدرت داشته باشد، واجب است
https://jahannews.com/vdcft0dc0w6dyxa.igiw.html
jahannews.com/vdcft0dc0w6dyxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *