چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن

چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 811543
چند سال قبل روزی من در خدمت مقام معظم رهبری در مورد دقت موشک‌هایمان صحبت می‌کردم و ایشان به من فرمودند برای دشمنان ما دقت موشک‌ها چندان مهم نیست، اما برای ما خیلی اهمیت دارد؛ چراکه اگر دقت موشک‌ها پایین باشد، ممکن است به جای اصابت با اهداف نظامی، بر روی خانه‌های مردم فرود بیاید و ما هرگز برای کشتن مردم بی‌گناه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم،
منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن
به گزارش جهان نيوز، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه گذشته طی سخنانی در همایش طرح ولایت بسیج استادان در مشهد گفت: "در منطق اسلام، کشتار جمعی بی‌معناست. چند سال قبل روزی من در خدمت مقام معظم رهبری در مورد دقت موشک‌هایمان صحبت می‌کردم و ایشان به من فرمودند برای دشمنان ما دقت موشک‌ها چندان مهم نیست، اما برای ما خیلی اهمیت دارد؛ چراکه اگر دقت موشک‌ها پایین باشد، ممکن است به جای اصابت با اهداف نظامی، بر روی خانه‌های مردم فرود بیاید و ما هرگز برای کشتن مردم بی‌گناه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، در حالیکه برای دشمنان ما، کشتن مردم یک برنامه است و اصلا داشتن سلاح هسته‌ای هم در همین راستاست. "

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیرو تاکیدات رهبری ما دقت موشک‌ها را حتی برای اهداف متحرک به ۱۰۰ رساندیم. البته اکنون ما حتی از موشک‌ هم استفاده نمی‌کنیم، چراکه پهپادهای ما مجهز به هوش مصنوعی است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه روزی رهبر معظم انقلاب به من فرمودند "اگر من می‌گویم سلاح هسته‌ای در منطق ما جایی ندارد، به این دلیل است که این مسئله مورد پسند اسلام نیست"، افزود: ما خیلی کارها را می‌توانستیم علیه دشمنان‌مان انجام دهیم، ولی به دلیل ملاحظات اخلاقی و رعایت حدود اسلام، حتی نسبت به دشمنان هم با عدالت رفتار کردیم. این منطق ماست. اما شما به غرب نگاه کنید. تحریم یعنی محروم کردم مردم از حق حیات و سلب رفاه از آنان. این منطق دشمنان ماست برای اداره جهان. البته طبیعی هم است که از دل اندیشه غیر توحیدی آنان، چنین نتیجه‌ای حاصل شود.

*سبب مباهات است که در زمانه‌ای از حکمرانی در تاریخ ایران زندگی می‌کنیم که رأس حاکمیتی کشور، منبع فیض آن و تحکیم عقلانیت است و این همه از برکات "ولایت فقیه" و انقلاب امام روح‌ا...(ره) است.

جالب است که در دوران جنگ سوریه هم از زبان مستشاران ایرانی حاضر در سوریه شنیدیم که رهبر معظم انقلاب بر حفظ جان مردم و حتی جلوگیری از قتل عام فریب خوردگان مسلح نیز تأکید دارند.

همانطور که در ایام حیات امام رحل نیز دیدیم که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس از جنگ با مردم عادی حذر دارد و برای رسیدن به اهداف و حتی امنیت خود، مردم را هدف قرار نمی‌دهد.

آنچه که در لسان سردار سلامی از رویکردهای سپاه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم دقت در موشک‌های نقطه‌زن بیان شده؛ سندی بر حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی است که در آماج تهدیدات و دشمنی‌ها و تحریم‌ها اما دست از اسلام و عقلانیت برنداشت و از همین رهگذر خود را به یک ابرقدرت و هژمونی جهانی تبدیل کرد.
https://jahannews.com/vdcjxveotuqeviz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxveotuqeviz.fsfu.html
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *