سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

دیوار بی اعتمادی بین ایران و همسایگان در دولت سیزدهم فروریخت

يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 811198
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم دیوار بی اعتمادی بین ایران و همسایگان فروریخت و تعامل سازنده‌ای بین ایران و کشورهای همسایه شکل گرفت.
دیوار بی اعتمادی بین ایران و همسایگان فروریخت
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو، درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در یکسال گذشته اظهارکرد: به طور کلی عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی می‌کنم؛ البته این مسئله بدین معنا نیست که هیچ اشکالی وجود نداشته است اما نسبت به دولت گذشته عملکرد بهتری را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: یکی از شعارهای وزرای خارجه، ارتباط و تعامل با همسایگان بود که متاسفانه در دولت گذشته، دیوار بلند بی اعتمادی بین ما و همسایگان برافراشته شد؛ اما در دولت سیزدهم این دیوار فروریخت و تعامل سازنده‌ای بین ایران و کشورهای همسایه شکل گرفت.

رضایی ادامه داد: تعاملات تجاری ایران و روسیه در یکسال گذشته، از 1 میلیارد دلار به 4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است؛ افزایش همکاری با کشور ترکمنستان و بازگشت سفرای کشورهای امارات و کویت، از دیگر اقدامات مهم در طول یکسال گذشته بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی، از دیگر دستاوردهای دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم بود؛ متاسفانه در دولت گذشته شاهد مسائلی بودیم که بعضا باعث تحقیر ملی می‌شد. انتظار می‌رود که دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد.
https://jahannews.com/vdcf1ydccw6dyya.igiw.html
jahannews.com/vdcf1ydccw6dyya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *