دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۶
نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران:

مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است/ مسئولان دولت گذشته می‌گفتند چطور می‌خواهید با این مشکلات مواجه شوید؟/ گشت ارشاد مدیران را عملی کردیم/ از شرایط زندگی مردم مطلع هستم/ دسترسی سه دهک اول به اینترنت رایگان شد/ رژیم صهیونیستی تصمیمی علیه ایران بگیرد به مرحله اقدام نمی‌رسد/ «خیر» مجدد رئیسی به‌ دیدار با بایدن

دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 810397
نشست خبری آیت‌الله رئیسی با خبرنگاران به‌ مناسبت هفته دولت برگزار شد.
مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است/ مسئولان دولت گذشته می‌گفتند چطور می‌خواهید با این مشکلات مواجه شوید؟/ رژیم صهیونیستی تصمیمی علیه ایران بگیرد به مرحله اقدام نمی‌رسد/ «خیر» مجدد رئیسی به‌ دیدار با بایدن
به گزارش جهان نيوز،  نشست مطبوعاتی آیت‌الله سید ابراهیم‌ رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز برگزار شد.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد یک سال به عنوان مسئولیت دولت و انتخاب مردم عزیزمان خدمتگذار مردم باشیم.

در این یک سال، علیرغم مسائل و مشکلات همواره عنایت حضرت حق را دیده‌ایم و شاکر خداوند هستیم. از مردم صبورمان صمیمانه تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم که با رهنمودهای خود همواره به دولت کمک کردند. از همه دستگاه ها، رسانه ملی و افراد فعال در این عرصه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را تبیین کنند و اگر گره‌های ذهنی موجود را رفع کنند نیز متشکرم.

اهم اظهارات رئیس جمهور:

*اولین تغییر رویکرد دولت که بر آن تاکید کردیم، دولتی مردمی و توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم و با مردم بودن است. حضور در 31 استان کشور و بیش از 50 شهر و روستا در یک سال اخیر در همین راستا انجام شده است. برخی که ملامت می کردند که ثمرات حضور شما در میان مردم چیست و دراین باره اظهار نگرانی می‌کردند، تجربه این حضور را ندارند و لذت آن را نچشیده اند.

*فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته مدیریت کند یا اینکه در میدان حضور پیدا کند و وضعیت مردم را ببیند و سخنانشان را از نزدیک بشنود و با آن‌ها از نزدیک آشنا بشود. برخی که ملامت می‌کردند که حضور شما در بین مردم به چه دلیل است، فکر می‌کنم تجربه این حضور را نداشتند و لذت این حضور را نچشیده‌اند.

*اینکه مردم مشکل دارو دارند و ما از نزدیک نبینیم که آن‌ها با مشکل روبرو هستند، البته فقط دیدن نیست، بلکه درک و شنیدن مشکل است، توجه کردن به آن و در راستای حل کردن آن بودن اهمیت دارد.

*اگر معلوم شود تصمیم درست است نباید به‌‌دلیل کم‌شدن محبوبیت و رای از آن گذر کرد.

*من با برخی از مسئولان دولت گذشته که ملاقات داشتم، برخی از من میپرسیدند با این مشکلات چگونه میخواهی مواجه شوی؟ با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی چگونه میخواهی مواجه شوی؟

*ام المصائب مشکلات اقتصادی کشور، کسری بودجه است. زیرا مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد ولی ما در سال گذشته بدون خلق پول و استقراض از بانک مرکزی توانستیم این مشکل را بر طرف کنیم

*در شهریور 1400 ، قریب به 60 درصد تورم را شاهد بودیم. اما دولت اقداماتی را انجام داد تا این تورم کاهش پیدا کند و وضعیت به تورم 35 درصد رسید

*اصلاحات اقتصادی در اردیبهشت 1401 باعث ایجاد تورم 12 درصد شد. اما با تدابیر انجام شده توسط دولت، در مرداد سال جاری تورم به 2 درصد رسید. الان تورم نیز به 40.5 رسیده است

*گشت ارشاد مدیران را وعده کردم و آن را هم عملی کردیم. گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و با برخی تخلفات در حد معاون وزیر برخورد کرد.

*از شرایط زندگی مردم مطلع هستم. منتی ندارم، این کف رفتار فردی است که توفیق خدمتگذاری به مردم را بدست آورده است. وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا خواهد کرد. نرخ سرمایه‌گذاری‌های خارجی ۵ میلیارد دلار بوده که بی‌سابقه است و فقط در زمان برجام شاهد این حجم از سرمایه‌گذاری بوده‌ایم.

* اگر رژیم صهیونیستی تصمیم به تهدید ایران بگیرد در فاصله عمل به تهدیدات خواهد دید که از رژیم صهیونیستی چیزی خواهند ماند یا نه

*وزیر ارتباطات را موظف کردم که هر ماه دو گزارش را برای پیشرفت کار ارائه اینترنت پرسرعت را در شورای فضای مجازی ارائه کند/ از ابتدای دولت 1.5 میلیون خانه فیبر نوری را که می تواند سرعت را ده برابر بالا ببرد دسترسی پیدا کردند و تا پایان سال 5 میلیون امکان دسترسی وجود دارد و تا پایان دولت نیز 20 میلیون محیط کسب و کار به فیبر نوری دسترسی پیدا خواهند کرد/ امکان دسترسی دهک های پایین به اینترنت میسر شده و سه دهک اول دسترسی آنها به اینترنت رایگان شد

*ادامه مذاکرات با عربستان در گرو این است که طرف مقابل تعهدات خودش را انجام بدهد.

*ما از طرح های عمرانی غفلت نکردیم. ۲۰۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته کار عمرانی انجام شده و طرح های نیمه‌تمام شناسایی، اولویت‌بندی و کارشان آغاز شده است. در حالی که در سال‌های گذشته دولت از صندوق توسعه ۲۰ ردصد درآمد داشت، اما ما امسال نداریم. در گذشته نفت که فروخته می‌شد، ۲۰ درصد به صندوق واریز می‌شد، اما اکنون ۴۰ درصد واریز می‌شود.  

*تاکید دولت به مذاکره کنندگان این است که در هر مقطعی کار به نقطه‌ای رسید که باید اطلاع رسانی شود، با همکاری که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزرات خارجه این کار صورت گیرد.  در زمان خود هم سخنگوی وزارت خارجه و هم معاون سیاسی وزیر و هم از طرق رسانه‌های دیگر مطالب منتقل می‌شود. هرگز طرفدار حبس اطلاع‌رسانی نیستیم و اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند افکار عمومی و رسانه‌ها و نخبگان را در جریان قرار دهد. در یک مقطعی در جلسه غیرعلنی مجلس یا در نشست‌های نخبگانی یا اعلام عمومی مذاکرات اطلاع رسانی شده است.

*رئیس جمهوری از تضمین‌های اطمینان‌آور، راستی‌آزمایی عینی و عملی، رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و بسته‌شدن ادعاهای سیاسی درباره پادمان به عنوان مواردی یاد کرد که برای نیل به توافق باید انجام شود.

*رئیسی در جواب اینکه آیا در سازمان ملل با بایدن ملاقات می‌کنید و با او دست می‌دهید، گفت: خیر! هیچ فایده‌ای برای دیدار با بایدن نه برای ایران و نه برای ملت ایران وجود ندارد.

*خنثی‌سازی تحریم‌ها را قاطعانه دنبال می‌کنیم. میزان صادرات ما نشان‌دهنده آن است که محدودیت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. اگر دیگران می‌خواهند ما را در محدودیت بگذارند، ما خودمان را در محدودیت نمی‌بینیم. ما با کشورها مذاکره کردیم و توانستیم راه‌مان را برویم.

*من نگفتم بعضی‌ گرانی‌ها را برای سال آینده گذاشتیم. حرف من اشتباه منعکس شد که بعضی‌ گرانی‌ها را برای سال آینده گذاشتیم. حرفی که من گفتم این بود که اقتضای این قانون بعضی از گران کردن‌ها است. مثلا حقوق گمرکی را ۴ درصد نمی‌گیریم و از این منبع دولت گذشتیم تا قیمت بالاتر نرود.
https://jahannews.com/vdcf1xdcew6dyma.igiw.html
jahannews.com/vdcf1xdcew6dyma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
قیمت روغن، برنج، حبوبات، مسکن و .... را با دوران روحانی مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
هر قدر هم که یگی دیگه فایده ای نداره چون اون موقع انقدر جنگ اعصاب داشتیم که الان دبگه دوست نداریم اون روزها دوباره تکرار بشه
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
تورم به دلیل 8 برابر شدن حجم نقدینگی در دولت قبل است.
Canada
گشت ارشاد مدیران راه افتاده؟.
فهیم
Iran, Islamic Republic of
سوال شود چرا ترمیم کابینه انجام نمی شود .هر ساعت که میگذارد ۸۰میلیون ساعت عمر مردم هدر رفت وقت کشی مدیران می شود .تاکی باید توان ازمون خطا را بدهیم .
Iran, Islamic Republic of
اینهمه کارهای دولت رو نمی بینی و گیر دادی به تغییر مدیران . .
Canada
کدوم این همه کار؟
Iran, Islamic Republic of
این حرفها رو اون زمان که دولت روجانی سرکار بود باید میزدی الان که باید اول اوار برداری بشه بعد کارهای دیگه پریدی روی این موضوع
Iran, Islamic Republic of
باز خدا رو شکر نشست با خبرنگاران میذاره . یادم میاد یه بنده خدایی بود که کلا از خبرنگاران وحشت داشت و فقط یکطرفه از تلویزیون مبارزه می طلبید
رضا
Iran, Islamic Republic of
مسکن .مسکن .مسکن.بیچاره کرده مردم را.
اقاجان فرقی نکرد ...!!!
Iran, Islamic Republic of
اون موقع در دوران روحانی و اون وزیر مسکنش رو یادت میاد که نطقتا کور شده بود و حرفی نمی تونستی بزنی الان ساکت باش تا ببینیم دولت چکار می کنه
Ukraine
مردم ار ما راضی اند چون تورم را کاهش دادیم.
ضرورت یکسان سازی حقوق و مزایا
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی، بین حقوق و مزایای دریافتی کارکنان در شرکت های مختلف دولتی اختلاف زیادی وجود داره ، لطفا نسبت به یکسان سازی و همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان دولت دستور لازم را صادر فرمایید.
Netherlands Antilles
از مردم بپرسید!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من كه سفره مردم نسبت به دولت روحاني چند برابر كوچكتر شده.بسياري از اقلام حياتي غذايي نظير لبنيات و گوشت از سبد غذايي مردم حذف شده است.