يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

علائم هشدار دهنده اولیه بیماری های قلبی را بشناسید

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۱۷
کد مطلب: 803629
مشکلات قلبی همیشه با زنگ هشدار دهنده مانند درد معمول در قفسه سینه ، نفس نفس یا تپش قلب همراه نیست. برخی از علائم مشکلات قلبی حتی در قفسه سینه نیز مشاهده نمی شوند ، که این شرایط تشخیص بیماری واقعی را دشوار می کند.
علائم هشدار دهنده بیماری قلبی را بشناسید
به گزارش جهان نيوز به نقل ازخبرگزاری صدا، دکتر سمیرا راهب یکی از متخصصان قلب و عروق می گوید: بهترین زمان برای درمان بیماری های قلبی همان ساعات اولیه زنگ هشدار علائم است.

وی افزود: از مهمترین نشانه های مشکلات قلبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

درد قفسه سینه

این درد عادی ترین نشانه یک مشکل قلبی است. اگر شریان قلب انسداد داشته باشد و دچار حمله قلبی شوید ، ممکن است احساس درد، سنگینی، سوزش وفشاری که همانند قطعه سنگ بزرگی که بر روی قفسه ی سینه باشد. هر فرد این درد را به صورت متفاوتی توصیف می کند ، از احساس قرار داشتن یک جسم سنگین روی سینه گرفته تا درد سوزان در کل قفسه سینه این درد و ناراحتی ممکن است برای چند دقیقه ادامه داشته باشد و هنگام خوابیدن یا تحرک ایجاد شود.

اگر قفسه سینه یک لحظه درد داشته باشد و با فشار زیاد احساس شود ، ممکن است این درد به قلب مربوط نباشد.

اما بسیاری از اوقات مشکلات قلبی ، به ویژه در زنان ، افراد مسن و دیابتی ها بدون درد قفسه سینه رخ می دهد.

تعریق زیاد

بروز ناگهانی عرق سرد بدون هیچ دلیل مشخصی می تواند نشانه احتمالی حمله قلبی باشد. اگر این امر همراه با علائم دیگر رخ داد ، بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.

تورم در اندام های تحتانی

هنگامی که قلب نمیتواند به درستی خون را پمپاژ نماید ، ممکن است پاها و مخصوصا مچ پا متورم شود. یا ممکن است جریان خون غیرطبیعی در وریدها ایجاد کرده و باعث تورم شکم شود.

علاوه بر این ، مشکلات قلبی همچنین می تواند بر عملکرد کلیه در تسویه آب و سدیم اثر بگذارد و منجر به تورم شکم گردد.

ضربان نامنظم قلب

افزایش تعداد ضربان قلب و داشتن ریتم سریع ضربان در هنگام هیجان و تنش امری عادی محسوب می شود. اما اگر این حالت بیش از چند ثانیه طول بکشد یا اگر چندین بار در روز تکرار شود و با احساس گیجی همراه باشد ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

سرفه مداوم

معمولاً سرفه مداوم نشان دهنده بیماری قلبی نیست ، اما اگر در حال حاضر مشکلات قلبی دارید ، باید هوشیارتر باشید.

اگر سرفه ای دارید که در حالت خوابیده و تحت فشار بیشتر اتفاق می افتد و همراه با مشکلات تنفسی است ، این سرفه می تواند به این معنی باشد که قلب به درستی کار نمی کند و باعث جمع شدن خون در ریه ها می شود. در صورت بروز این علامت حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر سمیرا راهب خاطر نشان کرد: هرچه عوامل پرخطر بیشتری داشته باشید، امکان بروز مشکلات قلبی عروقی در شما بیشتر خواهد بود. عواملی چون سن بالای ۶۰ سال، اضافه وزن، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا از جمله آن‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *