يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

صدیق شریف: تن به هر کاری نمی‌دهم

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 800803
صدیق شریف درباره مشکلات بوجود آمده برای قرارداد بازیگران و دیگر عوامل سینما گفت از نظر من اینکه در هنگام نوشتن قرارداد عوامل و بازیگران یک کارشناسی حقوقی درست روی آن صورت گیرد بسیار مفید است.
صدیق شریف: تن به هر کاری نمی‌دهم
به گزارش جهان نيوز، فخرالدین صدیق شریف در گفت‌وگو با میزان درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در سال جدید هنوز کاری را قبول نکرده‌ام و مشغول استراحت هستم، نه اینکه کار و یا پیشنهاد نباشد اما به طور کلی پیشنهادات طوری نیست که بخواهم آنها را قبول کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: طی سال جاری چند فیلم، تله فیلم و سریال برای بازی به من پیشنهاد شده است، منتها من تن به هر کاری نمی‌دهم، نمی‌خواهم به هر قیمتی هم که شده حضور داشته باشم، دوست دارم مردم با کارها و آثار خوب مرا به یاد بیاورند.

صدیق شریف معیار پیشنهاد خوب در بازیگری را اینگونه تعریف کرد: طبیعتا مثل عمومیت جامعه که در آن معیار خوب و بد و یا درست و غلط وجود دارد، در پیشنهادات بازیگری هم معیارهایی وجود دارد که از آن عصر یک دورنما ارائه می‌کند، گاها پیش می‌آید اثری به طور کلی بسیار با کیفیت است اما نقشی که به من پیشنهاد شده کیفیت و تاثیر زیادی ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته منظور از کیفیت و تاثیر نقش اندازه و طول و یا مقدار حضورش نیست، بلکه الزام وجودش در یک اثر است، کیفیت گروه، عوامل، شرایط دستمزد و بسیاری از شرایط دیگر هستند که در کنار هم یک اثر را قابل و یا غیرقابل قبول می‌کنند. بالاخره بعد تمام این سالها به یکسری فاکتور استاندارد در نقش رسیده‌ام که بدانم در چه کاری باشم یا خیر.

صدیق شریف: در دو سریال «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» حضور ندارم
صدیق شریف درباره احتمال حضورش در دو سریال «موسی (ع)» و «سلیمان فارسی» افزود: با وجود اینکه سابقه طولانی در آثاری تاریخی داشته‌ام اما برای بازی در این دو سریال هیچ صحبت و یا پیشنهادی به من نشده است و فعلا حضورم در آنها منتفی است.

وی درباره وضعیت بازیگران پیشکسوت در دوران کرونا اضافه کرد: نه تنها بازیگران، بلکه بسیاری از اقشار زحمتکش سینما و تلویزیون در دوران بیکاری ناشی از کرونا وضعیت ناگواری را پشت سر گذارند. به فرض مثال خود من کار قبول نمی‌کردم و شرایط سخت می‌گذشت. بدون شک فارغ از شرایط مالی بیکاری و تحمل آن در دوران کرونا از لحاظ روحی هم بازیگران را نابود کرد.

صدیق شریف بیشترین فشار دوران کرونا را معطوف به اهالی تئاتر خواند و اضافه کرد: به نظر من هیچ قشری مثل اهالی تئاتر لطمه نخوردند. باز گاها برخی تولیدات سینما و تلویزیون فعال بودند و برخی سر کار می رفتند اما کرونا تئاتر را به طور کامل تعطیل کرد و باعث شد بسیاری خانه نشین و ورشکسته مالی و روحی شوند.

صدیق شریف: وجود مشاور حقوقی در هنگام عقد قرارداد بازیگران لازم است
وی با اشاره به حضورش در سریال «قصه هزار افسون» تاکید کرد: سال گذشته و بعد از آنکه دو دوز واکسن کرونا زدم، جرات کردم و پیشنهاد بازی در سریال نمایش خانگی «قصه هزار افسون» که اثری فانتزی و در ژانر کودک و نوجوان است را پذیرفتم که هنوز در انتظار پخش است.
 
صدیق شریف درباره مشکلات بوجود آمده برای قرارداد بازیگران و دیگر عوامل سینما اضافه کرد: از نظر من اینکه در هنگام نوشتن قرارداد عوامل و بازیگران یک کارشناسی حقوقی درست روی آن صورت گیرد بسیار مفید است، یا اینکه یک مشاور حقوقی وجود داشته باشد که نکات اولیه نوشتن قرارداد را به بازیگران بگوید.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته این را بگویم که معیار اخلاق در هنگام عقد قرارداد مهم است، اینکه شما به عنوان یک عضو از گروه از لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای به تعهدات خود عمل کنید باعث می‌شود که همه اعضا به تعهداتشان همچون تعهدات مالی بها دهند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: به فرض مثال یک موقعی شما به عنوان بازیگر می‌بینید که تهیه کننده بی اخلاقی کرده و با وجود دریافت پول با شما تسویه نمی‌کند، اینجا لازم است که پیگیری و گاها به دادگاه بروید که در نهایت آن دستمزد و پول دلچسب نیست اما چاره دیگری باقی نمی‌ماند.

صدیق شریف در همین رابطه تاکید کرد: در برخی مواقع مدت زمان پرداخت گذشته و شما می‌توانید براساس قرارداد شکایت کنید اما می‌دانید که خود تهیه کننده یا اثر نفروخته و یا مشکل دارد، در آنجا باید به فرد مهلت دهید، به طور کلی به نظر من اینکه بازیگر با دید باز و آگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قرارداد بنویسد در وقت و سرمایه وی صرفه جویی قابل توجهی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *