يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲

ابتکار تاریخی امام راحل

هرمز راسخی
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 798145
محور مقاومت فلسطینیان را از خود تحقیری که نتیجه آن ظهور دولت خود گردان در مناطق اشغالی با هدف مشغول کردن فلسطینیان به خود بوده است، دور ساخت و امروز شاهد هستیم که یگان های نظامی و موشکی فلسطینیان تحت پوشش حماس هر حرکت صهیونیست ها را با قدرت پاسخ می دهند
جهان نيوز - هرمز راسخی: در روزهای نزدیک  به روز جهانی قدس قرار داریم. روزی که امام خمینی(ره) آنرا را روز اسلام نامیدند و رهبر معظم انقلاب نیز درباره آن گفتند: سالهای متمادی است که سعی می شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیتهایی که در کشورهای خود دارند روز قدس را گرامی میدارند.

از آنروز و ابتکار بی بدیل امام ارحل تا به امروز هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

پروفسور «رادنی شکسپیر» تحلیلگر و کارشناس انگلیسی مسائل سیاسی در رابطه با برگزاری روز جهانی قدس پس از محدودیت ناشی از گسترش ویروس کرونا در جهان گفت: این بسیار حیاتی است که برگزاری روز جهانی قدس ادامه یابد. بدون یک مراسم بین المللی که هدف آن یادآوری یک بی عدالتی محض یعنی مسئله فلسطین به دنیا است، رسانه های غربی در دفن کردن ابدی این موضوع پیروز خواهند شد.

این تحلیگر انگلیسی در ادامه مطلب خود به موضوع جالبی اشاره می کند که سالها پیش رهبر کبیر انقلاب و خلف صالحش به آن اشاره کرده اند و آن این است در حال حاضر اسرائیل بیش از هر زمان دیگری حالت خشن و غیردموکراتیک به خود گرفته است.

در طرف مقابل اقدامات جبهه مقاومت نشان می دهد که مقاومت فلسطین به شجاعت و قدرت خود می افزاید، تغییرات جمعیتی در اراضی اشغالی به گونه ای است که نمی تواند در حالی که به طور ظاهری دموکراسی را رعایت می کند، پیروز نهایی شود.

به همین دلیل فروپاشی اسرائیل آغاز شده است.

اما موضوعی که در این میان می تواند روند این فروپاشی را تسریع کند بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان بوده است که در نهایت و در گذر زمان کشورهای خط مقدم مبارزه با صهیونیست ها را به یک همزبانی مشترک و راه کار هماهنگ هم در جلو گیری از موفقیت توطئه های جغرافیایی و سیاسی صهیونیست ها و هم در دفاع از حدور و ثغور مسلمین رساند و آن هم تشکیل جبهه مقاومت بوده است.

با شکل گیری این جبهه برکات زیر نصیب کشورهای اسلامی شده است:

یک: ایجاد یک جبهه مشترک در زمینه های نظامی و سیاسی کشورهای اسلامی به منظور یکی کردن توانمندی های مسلمانان در برابر استکبار جهانی.

دو: کشورهای پیرامونی مانند لبنان، سوریه، عراق و ایران در استراتژی نیل تا فرات صهیونیست ها مهمترین و اولین و تنها هدف دراز مدت برای ادامه حیات خود می داند لذا حضور جبهه مقاومت توانست این استراتژی را منزوی و صهیونیست ها را برای حفظ هویت و جغرافیای غصبی خویش به درون مرزهای خود مشغول سازد.

سه: در طی دو دهه گذشته و تا قبل از شکل گیری این جبهه شاهد بودیم که پروپاگاندای رسانه ای غرب و استکبار چگونه از این ارتش قدرتی غیر قابل شکست در اذهان مردم ساخته بودند اما با حضور نیروهای مقاومت در جنگ های 33 و 22 و 6 روزه و درگیری های پراکنده فراوان ثابت شد که قدرت ارتش رژیم صهیونیستی بسیار کمتر از آن چیزی است که نشان داده شده بود.

چهار: محور مقاومت فلسطینیان را از خود تحقیری که نتیجه آن ظهور دولت خود گردان در مناطق اشغالی با هدف مشغول کردن فلسطینیان به خود بوده است، دور ساخت و امروز شاهد هستیم که یگان های نظامی و موشکی فلسطینیان تحت پوشش حماس هر حرکت صهیونیست ها را با قدرت پاسخ می دهند که نتیجه این خود باوری را باید در ظهور دیوارهای حائل در مناطق اشغالی جستجو کرد که البته این حرکت هم نخواهد توانست سران جنایتکار را محفوظ نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *