دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفتگو با جهان نیوز:

اجباری شدن اینماد، کسب‌وکارها و مردم را به کار کردن در فضای غیرشفاف می‌کشاند/ افزایش اقتصاد زیرزمینی از آثار اینماد اجباری است

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 791576
عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، گفت: درگاه به کسب و کاری متصل است که با وجود آن، همه چیز قابل رصد و پیگیری است و به کسب و کار هویت می‌بخشد اما اجباری شدن اینماد موجب خواهد شد که افراد به سراغ مسیرهای جایگزین بروند. کسب‌وکارها با اجبار اینماد به سمت روش‌های غیرشفاف مانند کارت به کارت یا رمز ارز خواهند رفت و صاحبان کسب و کار در شبکه های اجتماعی نیز به سمت راه‌های غیررسمی مانند استفاده از ابزار بانکی موجود همچون کارت به کارت خواهند رفت که در نهایت منجر به افزایش فضای غیرشفاف اقتصاد خواهد شد.
افزایش اقتصاد زیرزمینی از آثار اینماد اجباری است
گروه اقتصادی جهان نيوز: رضا قربانی عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به تاثیر اینماد اجباری در استفاده از مسیرهای جایگزین و اقتصاد زیرزمینی اظهار کرد: هم اکنون فعالیت تمامی افرادی که درگاه دارند، دارای پرونده مالیاتی هستند که با بستن این مسیر، رمزارزها به عنوان مسیر جایگزین انتخاب می شوند که هیچ کنترلی بر آن‌ نیست.

وی افزود: افراد با راه اندازی کسب و کار در شبکه های اجتماعی و استفاده از ابزار بانکی موجود همچون کارت به کارت به فعالیت خود ادامه می دهند که با این وجود هیچ آماری از کارت به کارت نداریم.

قربانی ادامه داد: درگاه به کسب و کاری متصل است که با وجود آن، همه چیز قابل رصد و پیگیری است و به کسب و کار هویت می‌بخشد اما اجباری شدن اینماد موجب خواهد شد که افراد به سراغ مسیرهای جایگزین بروند. کسب‌وکارها با اجبار اینماد به سمت روش‌های غیرشفاف مانند کارت به کارت یا رمز ارز خواهند رفت و صاحبان کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی نیز به سمت راه‌های غیررسمی مانند استفاده از ابزار بانکی موجود همچون کارت به کارت خواهند رفت که در نهایت منجر به افزایش فضای غیرشفاف اقتصاد خواهد شد زیرا هیچ آماری از کارت به کارت نداریم.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اینکه با اجباری شدن اینماد شاهد شاهد ریزش درخواست بودیم، بیان کرد: علی رغم آنکه در هیئت مقررات زدایی در کمیسیون تخصصی الزام اجبار برداشته شد، اما بعد از تصویب در هیئت عمومی باید در هیئت وزیران مصوب شود و هم اکنون نباید این تصور را داشته باشیم که اجبار برداشته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظر هیئت کارشناسی بر حذف الزام است، از این رو در هیئت های بالاتر هم انتظار می رود این امر مصوب شود چرا که الزام و اجبار، فضای کسب و کار را سخت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رشد مثبت اقتصاد دیجیتال در سال های اخیر یک‌مزیت به شمار  می رود، گفت: در شرایطی که رشد دیگر بخش ها منفی است، رشد مثبت اقتصاد دیجیتال طی ۵ تا ۶ سال اخیر یک مزیت محسوب می شود چرا که افرادی که سواد و دانش بالایی هم نداشتند، توانستند از اقتصاد دیجیتال بهره مند شوند.

به گفته قربانی، در حال حاضر برخی وب سایت ها بیش از ۱۰۰ نفر شاغل هستند که با این وجود بخش مهمی از اقتصاد هستند که  با الزام اینماد نمی توان تصور کرد که تخلفی رخ نمی دهد، کمااینکه سکه ثامن به رغم داشتن اینماد، تخلفات گسترده ای رخ داد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به اینکه سنگ اندازی بر سر راه اقتصاد دیجیتال چه مشکلاتی ایجاد می کند، تصریح کرد: طی سال های اخیر رشد تمامی بخش های اقتصادی منفی بوده، درحالیکه بخش دیجیتال به دلیل عدم سخت گیری رشد کرده است و همواره با تغییر سبک زندگی مردم، خرید اینترنتی به یک عادت تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *