دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
جام ملت‌های آفریقا؛

سنگال در ضربات پنالتی مصر را شکست داد و قهرمان شد/ دست کی‌روش به جام نرسید

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 790931
پرونده رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا با پیروزی تیم ملی فوتبال سنگال مقابل مصر در ضربات پنالتی و قهرمانی این تیم بسته شد.
دست کارلوس کی‌روش به جام نرسید
گروه ورزشی جهان نيوز: فینال رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا 2021 شب گذشته (یکشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در استادیوم پل بیا شهر یائونده پایتخت کشور کامرون میان تیم‌های ملی سنگال و مصر برگزار شد که این بازی پس از 120 دقیقه تلاش بی‌ثمر دو تیم برای گلزنی در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به سود سنگالی‌ها پایان یافت.

در این بازی سنگالی‌ها خیلی زود و در همان دقیقه هفتم می‌توانستند از روی نقطه پنالتی به گل برسند، اما سادیو مانه مهاجم لیورپول این فرصت را هدر داد.

در ضربات پنالتی اما مانه دوباره فرصت‌سوزی نکرد و پنجمین و آخرین پنالتی تیمش را به گل تبدیل کرد تا باعث قهرمانی آن شود. پیش از او نیز کولیبالی، دیالو و دینگ ضربات‌شان را گل کرده بودند و تنها ضربه بونا سار به گل تبدیل نشد. در سمت مقابل هم برای مصر تحت هدایت کارلوش کی‌روش تنها زیرو و حمدی ضربات‌شان را گل کردند و عبدالمعنم و لاشن نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و بنابراین حتی فرصت زدن ضربه پنجم به محمد صلاح نرسید. کی‌روش به دلیل محرومیت نتوانست در این بازی روی نیمکت فراعنه بنشیند.

به این ترتیب سنگال برای اولین بار موفق به فتح جام ملت‌های آفریقا به‌عنوان مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره سیاه شد.

مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *