دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

آیا قیمت میلگرد ارزان می‌شود؟

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 790616
آیا قیمت میلگرد ارزان می‌شود؟
روزهای سخت و تاریک سال 1399 در ایران، تحریم‌ها، بیماری کرونا، مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت دلار و ... بازارهای مالی مختلفی را در داخل ایران تحت‌تأثیر قرارداد که یکی از آن‌ها بازار آهن و قیمت میلگرد بود. این روند همچنان ادامه پیدا نمود به‌طوری‌که از ابتدای سال 1400 تا کنون نیز کشور تحولات گوناگون اجتماعی و سیاسی متعددی را در سطح جهانی و داخلی تجربه نموده که همگی می‌تواند قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌خواهید از شرایط قیمتی میلگرد در بازار آخر سال مطلع شوید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از میلگرد چیست؟

میلگرد یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین محصولات در صنعت ساخت و ساز است که دارای انواع مختلفی می‌باشد. هر یک از انواع میلگردها با توجه به استانداردها دارای خواص مکانیکی مختلف و متفاوتی است. میلگرد را با نام‌های دیگری مانند آرماتور نیز در بازار آهن می‌شناسند و نقش مهمی در اسکلت‌بندی و زیر‌ساخت بنا دارند و موجب تقویت بنا می شوند؛ اما کاربرد میلگرد تنها به صنعت ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود و در ساخت سازه‌های بتنی و تزئینی نیز از آن استفاده می‌کنند.

با انواع میلگردهای موجود در بازار ایران آشنا شوید


در بازار ایران میلگردهای متفاوتی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود و می‌توان با توجه کاربرد مصرفی و استاندارد مورد نیاز می‌توان به خرید میلگرد پرداخت. لازم است که اشاره کنیم که این میلگردها تابع استانداردهای کشور ترکیه هستند. از جمله انواع میلگردهای موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • میلگرد آجدار a2
میلگردهای سخت با نام میلگرد ترد یا نیمه خشک مشهور هستند و با نماد a2 در بازار مورد معامله قرار می‌گیرند. این نمونه کاربردهای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده در صنعت ساختمان سازی و خاموت سازی اشاره نمود. این نوع از میلگرد با تنش جاری 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 5000 کیلوگرم برسانتی متر مربع در بازار موجود هستند.
  • میلگرد ساده a1
این میلگردها ساده هستند و دارای سطحی صاف و بدون آج می باشند. میلگردهای a1 دارای داکتیلیتی بالایی هستند، از‌این‌رو گزینه مناسبی برای جوشکاری و کارهایی که به تغییر شکل نیاز دارند هستند. در این نوع تنش جاری برابر با 230 نیوتن بر میلیمتر مربع و تنش گسیختگی 3800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.
  • میلگرد آجدار a3
این نوع به میلگردهای خشک و ترد معروف هستند و مناسب عملیات ساختمانی می باشند. از این نمونه نمی توان  برای جوشکاری، آهنگری و تغییر شکل های زیاد با زاویه تند استفاده نمود.
  • میلگرد آجدار a4
این نوع مرکب و دوکی شکل هستند و می‌توان از آن‌ها در تمامی سازه های ساختمانی استفاده نمود. البته در دیوارهای برشی و قاب های خمشی ویژه قابل استفاده نیستند.

بررسی قیمت لحظه به لحظه میلگرد

قیمت میلگرد نیز همانند اکثر کالاهای فولادی دیگر دارای نوساناتی است و روزانه و حتی گاهی اوقات به صورت ساعتی نیز دچار تغییر می‌شود. از این رو افرادی که قصد خرید این محصول را دارند باید قیمت لحظه ای آن را از مراجع معتبر دنبال کنند.

قیمت میلگرد وابسته به عوامل مختلفی است و تغییر در هر یک از آن‌ها می‌تواند وضعیت آن را در بازار آهن دچار تغییراتی نماید. از جمله این فاکتورهای تاثیر‌گذار می‌توان به روند دلار آزاد، دلار نیمایی در سال 1400، بودجه اختصاص داده شده به بخش عمرانی در لایحه بودجه 1400، تورم، قیمت جهانی میلگرد و آهن، عوارض تعیین شده روی مواد اولیه تولید محصولات فولادی و ... اشاره نمود.

امیدی به ارزان شدن قیمت میلگرد هست؟

پیش بینی قیمت میلگرد نیازمند به بررسی پارامترهای مختلفی است. تحلیل گران برای تحلیل قیمت فولاد و میلگرد به بررسی اخبار و عوامل تاثیرگذار برقیمت‌ها می‌پردازند و بدین ترتیب روند بازار در طولانی مدت را پیش‌بینی می‌کنند. هر یک از اتفاقات اقتصادی و سیاسی می‌توانند قیمت بازار جهانی آهن و بازار داخلی ایران را تغییر دهد.

با توجه به اینکه میلگرد نقش مهمی در صنعت ساخت‌و‌ساز دارد یکی از فاکتورهایی که بر میزان قیمت آن اثر می‌گذارد شرایط آب و هوایی است. به طوری که در برخی از فصول تقاضای بیشتری برای میلگرد وجود دارد. تحلیل های صورت گرفته نشان می‌دهد که در فصول بهار و تابستان و همچنین چند ماه پایانی سال میلگرد دارای تقاضای بیشتری است و از طرفی حوادث طبیعی، تورم و نرخ دلار نیز قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این بازه‌های زمانی که تقاضای بیشتری برای خرید میلگرد وجود دارد قیمت آن و سایر محصولات فولادی و آهن کیلویی نسبت  به سایر ایام کمتر می‌شود و می‌تواند فرصت مناسبی برای افرادی باشد که قصد خرید میلگرد دارند.

اما لازم است که این فاکتور مهم را در نظر بگیرید که نرخ دلار رابطه مستقیمی با قیمت میلگرد دارد و بالارفتن نرخ دلار موجب افزایش قیمت میلگرد می‌شود. بنابراین در روزهای پایانی سال اگر تصمیم به خرید میلگرد گرفته‌اید بهتر است که حتما بازار جهانی آهن و همچنین تغییرات نرخ دلار را دنبال کنید وسپس خرید خود را نهایی نمایید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

نحوه خرید میلگرد


میلگرد در ایران توسط شرکت های مختلفی  تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید میلگرد باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان یک خرید رضایت بخش را تجربه کرد. از جمله مسائلی که در هنگام خرید میلگرد باید به آن‌ها توجه نمود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • تحقیق درباره محصول
پیش از خرید محصولات فولادی از جمله میلگرد نیاز است که اطلاعاتی در مورد محصول، مشخصات آن و مرتبط بودن با حوزه کاری شما به دست آورید. از این رو نیاز است که پیش از خرید نیازتان را کاملا بسنجید و بهترین نوع میلگرد را انتخاب کنید. خرید یک میلگرد اشتباه می‌تواند عواقب بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.
  • مشاوره با کارشناسان فروش
هنگامی که سایز و سایر مشخصات سیستم مورد نظر خود را انتخاب کردید بهتر است که با کارشناسان فروش وب سایت‌های معتبر از جمله پیوان به آدرس https://pivan.co/product-category/rebar  مراجعه کنید. با دریافت مشاوره می‌توانید خریدی هدفمند را تجربه کنید.
  • اطلاع از ظرفیت بار مورد نیاز
حتما پیش از خرید میزان تناژ مورد نیاز خود را مشخص کنید، زیرا در صورتی که زیر 25 تن باشد به جای  کارخانه به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید.
  • استعلام قیمت پیش از خرید
بهتر است که پیش از خرید به استعلام قیمت میلگرد از کارخانجات و انبارهای مختلف توسط کارشناسان فروش بپردازید و آن را با بهترین قیمت با توجه به کیفیت مورد نظرتان تهیه کنید.

مراکز فروش مختلفی به عرضه انواع محصولات فولادی و میلگرد می‌پردازند؛ اما بهتر است که به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. ما به شما وب سایت پیوان (pivan.co) را پیشنهاد می‌کنیم که دارای سابقه‌ای طولانی در این زمینه است و استانداردترین میلگردها از کارخانجات مختلف را با بهترین قیمت ممکن با توجه به نوسانات بازار آهن عرضه می‌کند.

سایر اطلاعات:

  • تاریخ: 14/11/1400
    آدرس شرکت: آدرس‌: تهران، دریاچه شهدای خلیج فارس، بالاتر از میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج، ساختمان اداری تجاری تماس
    آدرس ایمیل:  info@pivan.co
    شماره تماس: 02145171
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *