يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

علاقه خاص تاجزاده به "اسلحه آمریکایی"

يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 788665
متأسفانه دیرگاهیست که رجال هسته سخت جریان اصلاحات جای دو مقوله اسلحه و اعتراض را با هم اشتباه می‌گیرند و هرجا که اسلحه یا جنگ خیابانی یا خونریزی را ببینند بلافاصله به آن کلمه "اعتراض" را اطلاق می‌کنند!
علاقه خاص تاجزاده به "اسلحه آمریکایی"
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در یک توییت پیرامون اغتشاشات قزاقستان نوشت:

"رئیس‌جمهوری دیکتاتور قزاقستان صدای اعتراض مردم خود را شنید و به وجود فساد گسترده در دستگاه دولت اعتراف کرد و وعده اصلاحات داد، اما اقتدارگراهای وطنی همچنان در حال متهم‌کردن معترضان و دفاع از سرکوب آنان توسط نظامیان اعزامی روسیه هستند! چرا؟ "

*متأسفانه دیرگاهیست که رجال هسته سخت جریان اصلاحات جای دو مقوله اسلحه و اعتراض را با هم اشتباه می‌گیرند و هرجا که اسلحه یا جنگ خیابانی یا خونریزی را ببینند بلافاصله به آن کلمه "اعتراض" را اطلاق می‌کنند!

این غسل تعمید و این حسنه دانستن سیئه اغتشاش البته یک کار غلط و حکما عامدانه است که پیرامون دلایل و نیت آن و ارتباط این مقوله با "فتنه اقتصادی" بایستی به بحث و تأمل نشست...

دقت شود که اگر اسلحه‌کِشی یاد شده با پشتیبانی خارجی و خاصّه آمریکا هم همراه باشد (مثل تجربه‌ای که در قضیه براندازی دولت قانونی اوکراین سراغ داریم!) غسل تعمید و حمایت چپ‌های ستادی با حرارت بیشتری نیز انجام می‌شود.

مدعای تاجزاده در بحث حمایت عده‌ای در ایران از سرکوب مردم قزاقستان توسط روسیه هم یک حرف کم‌مایه و محفلی است که هیچ رکن منطقی یا سندی در آن وجود ندارد.

چه اینکه حضور روسیه در قزاقستان بنا بر یک توافق بین‌الدولی و پس از درخواست رسمی قزاق‌ها صورت پذیرفته و این مسئله در هیچ حالتی تحت تأثیر جمهوری اسلامی ایران و خواص سیاسی کشور نیست.

جالب است که پس از گُر گرفتن آتش اغتشاشات در قزاقستان،  یگان‌های مردمی هم در این کشور و در حمایت از دولت قانونی قزاقستان شکل گرفت و به مبارزه با مسلحین اغتشاشگر پرداخت که حکما این افراد نیز از نظر آقای تاجزاده جزو "اقتدارگرایان" هستند!

در اینجا اما اشاره به یک نکته تحلیلی ضروری می‌نماید و آن تقلّای اصلاح‌طلبان ستادی برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران است.

کما اینکه در هفته گذشته و در بحبوحه رخدادهای قزاقستان اما شاهد بودیم که رجالی از جریان چپ به صحنه آمده و بلافاصله خواستاری شکل‌گیری اعتراض در ایران شدند و حتی از این گفتند که مردم با سیاست قهر کرده‌اند و حکومت ایران به حجاب بیشتر از فقر مردم توجه دارد!

این همزمانی، این هم‌راستایی و این بیان حرف‌های تند در گرماگرم اغتشاشات قزاقستان بایستی برای اهل نظر و تدقیق محل پرسش باشد.

گفتنیست، مصطفی تاجزاده پس از اغتشاشات آبان ۹۸ در اظهاراتی گفته بود: اغتشاشات آبان خشن‌تر تکرار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *