سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

همه‌ چیز در مورد مشاوره حقوقی با موسسه حقوقی تهران مدافع

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 788452
همه‌ چیز در مورد مشاوره حقوقی با موسسه حقوقی تهران مدافع
دنیایی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم با گستردگی و پیچیدگی بسیار زیادی همراه است و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری شاهد وجود بسیاری از مسائل و مشکلات حقوقی برای بسیاری از افراد و شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم. در چنین شرایطی بهره‌گیری از یک مشاوره حقوقی، وکیل خانواده یا وکیل اداره کار موجب می‌شود که بسیاری از مشکلات به صورت کاملاً قانونی حل شوند. به طور کلی یک مشاور حقوقی بر اصول و قوانین وضع شده در کشورمان اشراف کامل دارد و می‌تواند به اشخاص و مدیران یاری برساند تا به بهترین شکل ممکن به مسئولیت‌های حقوقی و جزایی خویش واقف شوند و در صورت نیاز تصمیمات درستی اتخاذ نمایند. این روزها در بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی یک بخش حقوقی وجود دارد که از تیم قدرتمندی از وکلا و مشاوران تشکیل شده است. این مشاوران مسئولیت تمامی امور حقوقی سازمان را برعهده دارند.

مشاور حقوقی کیست؟
به طور کلی در کشورمان ایران دو آزمون حقوقی انجام می‌پذیرد. یکی از آن‌ها آزمون وکالت است که توسط کانون وکلا برگزار می‌شود. کسانی که در این آزمون پذیرفته شوند درنهایت می‌توانند به عنوان وکیل کار خود را آغاز نمایند و به موکلان خود در زمینه احقاق حق و حقوق خویش یاری برسانند. شیوه دوم برگزاری آزمون مشاوره حقوقی است که از طریق امور مشاوران حقوقی قوه قضاییه برگزار می‌شود و از طریق آن مشاوران حقوقی و وکلای مورد نیاز برای قسمت‌های مختلف دادگستری تامین می‌شوند. این روزها در بسیاری از موسسات بزرگ قسمتی به نام مشاوره حقوقی وجود دارد که از چند کارشناس حرفه‌ای و کاربلد حقوقی تشکیل شده است. این کارشناسان وظیفه دارند راهنمایی‌های مهم حقوقی را به اشخاص و سازمان‌ها ارائه دهند و مدارک مورد نظر این سازمان‌ها از قبیل موافقتنامه، اظهارنامه و انواع قرارداد را تنظیم کنند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های وکیل و مشاور حقوقی این است که وکیل می‌تواند در بسیاری از شرایط به جای موکل خود در جلسات دادرسی حضور پیدا کند، اما مشاور می‌تواند پس از دادرسی مدارک لازم را دریافت نموده و سپس، نسبت به تشکیل پرونده اقدام نماید و به عنوان نماینده در دادرسی‌ها حضور داشته باشد. این روزها بسیاری از مطالبات قانونی افراد و شرکت‌ها بدون بهره‌گیری از مشاوره حقوقی کاری سخت و طاقت فرساست؛ اما با کمک مشاوران می‌توان مسیر پیگیری پرونده‌ها را در مدت زمان کوتاهی طی کرد و به نتایج دلخواه رسید.

وظایف اصلی مشاوره حقوقی
یکی از مهم‌ترین اصولی که این روزها بسیاری از افراد و شرکت‌ها باید به آن توجه کنند این است که برای جلوگیری از بروز ضرر و زیان‌های احتمالی، قبل از انجام اموری مانند عقد قرارداد، تنظیم سند و… از مشاوره حقوقی کارشناسان در این زمینه مشورت بگیرند. اصلی‌ترین وظیفه‌ای که یک مشاور حقوقی برعهده دارد به شرح زیر است:
  • باید اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مراجع خویش قرار دهد و در صورت بروز مشکلات حقوقی اقدام به جمع آوری مدارک و اطلاعات لازم نماید. شایان ذکر است که این مدارک و اطلاعات باید برمبنای قوانین، اساسنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها جمع آوری شوند و در صورت نیاز به دادگاه‌ها و محاکم قضایی ارائه شوند.

    یک مشاور حقوقی بسیاری از پیش‌نویس‌ها و متن قراردادها را در شرکت‌های حقوقی و دولتی تنظیم و بر روند اجرای آن به طور کامل نظارت می‌کند.
    چنین فردی می‌تواند در زمینه‌هایی مانند معاملات ملکی، طلاق، انحصار وراثت، امور مهریه و… به افراد مختلف کمک‌های فراوانی نماید.

    تنظیم بسیاری از لوایحی که به دعاوی و امور کیفری مرتبط هستند بر عهده یک مشاور حقوقی قرار دارد. او می‌تواند در زمینه امور کیفری مانند قتل، اختلاس، خیانت در امانت، چک و… به افراد مختلف مشاوره حقوقی ارائه دهد.

    معمولاً بسیاری از افراد و سازمان‌ها، قبل از انتخاب یک وکیل حاذق و حرفه‌ای برای پیگیری پرونده‌های خویش، از یک مشاور حقوقی کمک می‌گیرند.


انواع مختلف دعاوی در قانون
در قانون کشورمان ایران دعاوی به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دعاوی حقوقی، دعاوی تجاری و دعاوی کیفری اشاره کرد. دعاوی حقوقی شامل مسائل خانوادگی، اختلافات وراثتی، امور ملکی، موقوفات و… هستند. دعاوی کیفری که طیف گسترده‌تری از اختلافات را در بر می‌گیرند شامل چک، زندان، قاچاق، تعزیرات و… هستند. دعاوی تجاری نیز همان‌گونه که از نام آن‌ها پیداست به اموری مانند انواع چک‌ها، ثبت شرکت، ورشکستگی، بورس و قرار‌دادهای تجاری مربوط می‌شوند. همواره توصیه می‌گردد که برای هدایت انواع دعاوی در مسیر صحیح باید نسبت به دریافت مشاوره حقوقی اقدام نمایید و با مشورت یک مشاور یا وکیل حرفه‌ای طرح شکایت خود را آغاز کنید.

بزرگترین مزایای جلسه مشاوره حقوقی
یک مشاوره حقوقی می‌تواند به شما کمک کند تا تمامی ابهامات ذهن خود را برطرف کنید و پرونده حقوقی خود را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهید. بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به قوانین و مسائل حقوقی، اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار ندارید و یا به هر علتی در یک بحران حقوقی قرار دارید و نمی‌دانید چگونه از آن خارج شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره حقوقی وکلا و مشاوران حرفه‌ای و با تجربه استفاده کنید؛ زیرا یک مشاور مانند یک مربی آگاه و دانا به شما در مسیر حرکت به سوی دریافت حق و حقوق خویش راهکارهای موثری ارائه می‌دهد. او به سبب دانش، تخصص و تجربه خویش نسبت به موضوع مورد نظر، از اشراف کاملی برخوردار است و می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه نماید.

این روزها مراکز معتبری مانند موسسه حقوقی تهران مدافع در کشورمان وجود دارند که با تیم قدرتمندی از مشاوران حقوقی، وکیل خانواده، وکیل متخصص در امور اداره کار و… اقدام به بررسی پرونده مراجعان خویش می‌نمایند و با قدرت هر چه تمام‌تر به مراجعان خویش برای پیگیری پرونده‌هایی نظیر انحصار وراثت در تهران مدافع، طلاق، مهریه و… مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند.
 

شیوه دریافت مشاوره حقوقی از موسسه تهران مدافع
موسسه حقوقی تهران مدافع تیم قدرتمندی از وکلا و مشاوران حقوقی را گرد‌هم آورده است و با دارا بودن بیش از ۱۵ سال سابقه کاری، به مراجعان خویش خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین از مشاوره حقوقی وکلا و مشاوران آگاه و حرفه‌ای تیم ما برخوردار شوید و برای بسیاری از مشکلات و مسائل خود راه‌حل‌های قانونی بیابید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *