يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

BMW بخریم یا جنسیس؟ +عکس و فیلم

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 786580
در این گزارش مشخصات جنسیس G۸۰ سال ۲۰۲۱ در مقابل بی ام و ۵۴۰i xDrive سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.
BMW بخریم یا جنسیس؟ +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز، بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به جنسیس G80 و بی ام و سری 5 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، جنسیس G80 با بی ام و سری 5 این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای سدان در نظر گرفت.

جنسیس G۸۰ برای سال ۲۰۲۱ به روز شده است؛ ظاهر جدید این خودرو باعث شده از بقیه سدان‌های لوکس سایز متوسط ​​متمایز شود. در همین حال، بی ام و سری ۵ نیازی به معرفی ندارد. مدل ۵ برای چندین دهه دارای امکانات بالایی بوده و برای نسل جدید نیز دارای ویژگی های زیادی است. ظاهر جدید علاوه بر فناوری های به روز، آن را نه تنها در برابر G۸۰، بلکه مرسدس E کلاس به روز شده نیز برتر نگه می‌دارد. 

G۸۰: در دنیای خودرو، کابین G۸۰ یکی از چشمگیرترین فضا‌های داخلی است که می‌توان آن را با رقمی کمتر از شش رقم داشت. فضای داخلی دو رنگ گرم و جذاب است. هر قطعه‌ای که لمس می‌کنید کیفیت بالایی دارد و به خوبی به هم متصل شده است. G۸۰ حتی در جاده‌های در حال ساخت کاملاً بدون صدا حرکت می‌کند.


۵۴۰i: اگر فضای داخلی G۸۰ جذاب است، ۵۴۰i در تمام بخش ها جذاب است؛ فضای داخلی جذابیت بالایی دارد و هیچ طرحی زننده ای در آن به چشم نمی خورد. همه چیز به خوبی طراحی شده است که از جمله آن می توان به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل‌های تهویه هوا اشاره کرد، شیفتر بی ام و نیز برای کارکردن بسیار ساده است.

صندلی‌ها ممکن است مانند G۸۰ آراسته به نظر نرسند، اما راحتی فوق‌العاده ای دارند.  بی ام و در اینجا تعادل بین راحتی در مسافت طولانی و امنیت جاده‌های پرپیچ و خم را ایجاد کرده است.  ۵۴۰i  مانند G۸۰ دارای گرمایش و تهویه مطلوب است، همچنین فرمان گرم شده، سریعتر گرم می‌شوند.
 

 
G۸۰: جنسیس یک سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید را با G۸۰ و GV۸۰ معرفی کرد که این یک سیستم بسیار خوب عمل می کند. راننده و مسافر به راحتی به صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی دسترسی دارند و می توانند آن را لمس کنند، دسترسی به نمایشگر هدآپ نیز به همین شکل راحت است.

پنل ابزار سه بعدی هوشمند جنسیس در تریم بالا استاندارد است و به فاکتور شگفت انگیزی می‌افزاید. یک شارژر بی‌سیم طبق برنامه کار می‌کند، اگرچه G۸۰ فاقد اپل کارپلی بی‌سیم و اتو اندروید Bimmer است.



۵۴۰i : iDrive طی دو دهه راه طولانی را پیموده است و اکنون دارای آخرین فناوری هاست.  همانند G۸۰، کاربران می‌توانند مستقیماً از صفحه نمایش لمسی (کوچکتر) نیز استفاده کنند. مهم نیست که چگونه با آن تعامل داشته باشید، iDrive سریع است. ب‌ام‌و همچنین به خاطر داشتن  تلفن‌های هوشمند خود شایسته اعتبار است. 

۰ : خودروی جدید جنسیس، پیشرانه‌های متنوعی هم دارد. در حالت استاندارد، یک موتور ۲،۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۱ نیوتن متر خواهید داشت. گزینه دیگری نیز با موتور V ۶ بزرگ‌تر در دسترس خریداران قرار دارد؛ یک توربو شارژ دوقلو ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر!


 
هر دو موتور، به یک گیربکس اتوماتیک ۸ دنده متصل هستند. البته در بازار‌های اروپایی و آسیایی، مدل دیگری هم با موتور ۲،۲ لیتری توربو دیزل چهار سیلندر عرضه می‌شود که قدرتی معادل ۲۱۰ اسب بخار دارد.

۵۴۰i: طبق گفته سازندگان، ۵۴۰i یک اینچ کوتاه تر از G۸۰ است. ب ام و برای سری ۵ مدل ۲۰۲۱ تعداد ۴ نسخه در نظر گرفته که شامل مدل‌های ۵۳۰ i، ۵۳۰ e پلاگین، ۵۴۰ i و M۵۵۰i است. مهم‌ترین خبر در این بخش سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی برای مدل ۶ سیلندر ۵۴۰ i است که طبق گفته ژرمن‌ها باعث شده این خودرو کم‌مصرف‌تر و پاسخگوتر باشد. قدرت این خودرو همان ۳۳۵ اسب بخار است، اما سیستم پلاگین هیبریدی یاد شده به خاطر دستیار الکتریکی جدید پاسخ بهتری ایجاد می‌کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو بگو بی ار تی یا مترو؟؟؟
موتور یا پیکان
Iran, Islamic Republic of
من BMW را ترجیح می دهم. یک بار رفتم مسافرت اون ماشین قبلی رو مردم دیدن برای مسافرت عید باید یدونه BMW بخرم.
Iran, Islamic Republic of
این چه سئوالیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
این چیزا که نوشتید چه ربطی به ما داشت؟!
بجز خورد شدن اعصاب
مگر ما دستمون به این ماشینها میرسه؟!
Iran, Islamic Republic of
. من شب نان برا خوردن ندارم .......‌