دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

محبوبترین و پرفروش‌ترین گوشی در میان ایرانیان مشخص شد +عکس

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 785575
گلکسی A12 سامسونگ محبوبترین گوشی در میان کاربران بوده و بیشترین میزان واردات و فروش در بازار را داشته است.
محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی +عکس
به گزارش جهان نيوز، انجمن واردکنندگان تلفن همراه به تازگی آماری از میزان واردات گوشی در یک سال اخیر به ایران ارائه داده است. در این میان گلکسی A12 سامسونگ محبوبترین گوشی در میان کاربران بوده و بیشترین میزان واردات و فروش در بازار را داشته است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که در 12 ماه گذشته 18 میلیون و 960 هزار گوشی وارد کشور شده و از این تعداد 18 میلیون و 620 هزار دستگاه فعال و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است.
محمدرضا عالیان در ادامه گفته است که میزان واردات در آبان کاهش داشته و در مقایسه با مهرماه 100 هزاردستگاه کمتر بوده است. از آن طرف میزان مصرف نیز با کاهش 200 هزارتایی همراه بوده. در مهر 1 میلیون و 690 هزار گوشی وارد شبکه ارتباطی شده، اما در آبان تعداد گوشی‌های فعال شده به 1 میلیون و 490 کاهش یافته است.

دلیل کاهش تقاضا برای گوشی در بازار
عالیان کاهش فروش در بازار را به دلیل کاهش تب تقاضا می‌داند و با اشاره به اینکه مهرماه آغاز سال تحصیلی بوده و مردم تمایل به خرید گوشی داشته‌اند، عنوان می‎کند که این کاهش تا اواسط بهمن ادامه پیدا می‎کند، اما پس از آن اواخر اسفند دوباره بازار موبایل با افزایش تقاضا همراه خواهد شد.

او این روند را برخلاف جریان جهانی بازار توصیف کرد که با نزدیک شدن به سال جدید میلادی افزایش تقاضا در بازار موبایل و دیگر بازارها ایجاد شده است.

سامسونگ محبوبترین برند؛ A12 محبوبترین گوشی
براساس اطلاعات سامانه همتا و به نقل از انجمن واردکنندگان سامسونگ 48 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار دارد. شیائومی با 29 درصد، نوکیا 12 درصد، اپل 4 درصد و هواوی 2 درصد از سهم بازار را از آن خود کرده‌اند. طبق این آمار ارزش برند سامسونگ 42 درصد، شیائومی 27 درصد، اپل 25 درصد و هواوی 2 درصد است. اپل از نظر تعداد سهم کمی در بازار دارد، اما به دلیل ارزش دلاری و موارد دیگر سهم بیشتری از نظر ارزش در بازار ایران دارد.

پرفروشترین گوشی های بازار ایران در یک سال اخیر متعلق به چه برندهایی بوده؟
بیشترین میزان واردات از یک مدل گوشی به Galaxy A12 سامسونگ تعلق دارد. در یک سال اخیر 1 میلیون 842 هزار گوشی از این مدل وارد کشور شده و 1 میلیون و 644 هزار دستگاه فعال شده است. پوکو X3 و پوکو M3 که پرفروش‌ترین گوشی‌های برند شیائومی بوده و در میان 5 مدل پرفروش قرار دارند، در مجموع 1 میلیون و 130 هزار دستگاه در بازار فروش داشته‎اند.


در ماه آبان 16 هزار و 800 دستگاه آیفون وارد کشور شد، در حالی که فقط در فروردین ماه میزان ورادات آیفون بالاتر و چیزی حدود 17 هزار دستگاه بود و ماه‌های دیگر چیزی بین 11 تا 12 هزار دستگاه وارد کشور شد. اما همانطور که انتظار می رفت با عرضه گوشی‌های آیفون 13 میزان واردات آیفون افزایش پیدا کرد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان در رابطه با میزان واردات قانونی تبلت پس از اجرای طرح رجیستری نیز گفت:

“با  توجه به این‌که مدت زمان اندکی است که واردات تبلت به صورت قانونی (رجیستری) آغاز شده است، اما آمار خوبی در این زمینه داریم به‌طوری که در 12 ماه گذشته 260 هزار دستگاه به صورت قانونی وارد کشور شده است.”
مرجع : سخت افزار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من آ12 خریدم. سخت افزارش خوبهاما صفحه ی لمسیش خوب نیست. گاهی هنگ میکنه وگاهی ناخواسته در حال بالا و پایین بردن صفحه باز میکنه .ضمن اینکه اگه یه ذره قدش کوتاه تر بود بهتر بود.!!