سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

قمه کشی اوباش خیابانی در فشافویه

يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 784232
در بسته خبری امروز، از جزئیات چند حادثه از جمله دستگیری دلال ارز در پایانه غرب تهران تا رفع تصرف بیش از ۱۲۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در خاوران مطلع خواهید شد.
قمه کشی اوباش خیابانی در فشافویه
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

*دستگیری دلال ارز در پایانه غرب تهران
 
سرهنگ مهدی کیاشمشکی رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب اظهار کرد: جمعه ۱۲ آذرماه ماموران کلانتری در حال گشت زنی بودند که به یک مرد لاغر اندام با ظاهر نامتعارف مشکوک شدند.

وی افزود: مرد جوان پس از مشاهده پلیس قصد فرار داشت که توسط ماموران کلانتری دستگیر و در بازرسی بدنی از وی ۳۶ هزار دلار معادل حدودا ۱۰ میلیارد ریال ارز غیرقانونی کشف شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم دلال ارز بوده و از ترکیه به تهران سفر کرده است، همچنین به دست آمد وی سابقه دار بوده و در گذشته به جرم دلالی ارز دستگیر شده است.


*شناسایی کارگاه تولید لنت ترمز تقلبی در غرب تهران

سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی فرصت طلب و سودجو اقدام به تولید لنت ترمز تقلبی در کارگاهی در محدوده غرب تهران می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات لازم پس از شناسایی کارگاه مذکور در غرب تهران با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از این کارگاه، مقادیر فراوانی لنت ترمز تقلبی کشف کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بیان کرد: ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و کارگاه تولیدی با دستور قضائی پلمب شد.

به گفته این مقام انتظامی در این عملیات پلیسی ۳ متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.


*رفع تصرف بیش از ۱۲۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در خاوران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش خاوران در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۷ خاور شهر قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بنا‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۲۰ حکم قضائی طی ۲ روز به اجرا در آمد.


*موبایل قاپ مسلح خیابان هلال احمر دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: سیزدهم خرداد ماه سال جاری یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد، در خیابان هلال احمر در حال مکالمه با تلفن همراه خود بوده که ناگهان فردی با صورت پوشیده به وی حمله ور و با تهدید چاقو گوشی اش را سرقت و متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه سارق پس از سرقت تلفن همراه شاکی با ارسال پیام به مخاطبان تلفن همراه تقاضای واریز وجه کرده بود، گفت: یکی از مخاطبان با مشاهده ارسال پیامک از طریق خط شاکی، اقدام به واریز مبلغ ۲ میلیون تومان به کارت اعلامی کرده بود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با پیگیری سرنخ به دست آمده و انجام استعلامات مربوطه، مشخص شد که کارت بانکی ارائه شده از سوی سارق نیز سرقتی بوده است که با ردگیری سرنخ‌های موجود و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق برای کارآگاهان هویدا شد.

وی افزود: با شناسایی هویت مجرم که رضا نام داشت نتیجه تحقیقات به مرجه قضائی اعلام و طی عملیاتی ضربتی متهم در خیابان ولیعصر دستگیر و در تحقیقات انجام شده صراحتاً به انجام سرقت به عنف از شاکی پرونده اعتراف کرد.


*کشف لوازم خانگی قاچاق در انباری واقع در خیابان رجایی

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: مامورن پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در راستای برخورد با عاملان قاچاق کالا و توزیع کالا خارج از شبکه، مطلع شدند یک دستگاه خودروی کامیونت در حال تخلیه مقادیری کالای قاچاق به داخل فروشگاهی در خیابان ایران است.

وی افزود: تیمی از کارآگاهان این پلیس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و مشخص شد که راننده این خودرو محموله قاچاق را از یک انبار در خیابان رجایی بارگیری کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران عنوان کرد: در تحقیقات بعدی مالک کالا‌ها شناسایی و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی و بازدید از این انبار در خیابان رجایی، مقادیر زیادی کالای قاچاق که به مروز زمان در این انبار دپوی شده بود، شناسایی شد.

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: در مجموع این عملیات ها، ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ۲ دستگاه کولر گازی، ۱۱۰ دستگاه جاروبرقی، ۴۰ دستگاه سشوار، ۵۲۸ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه فاقد مدارک قانونی، بارنامه و مجوز‌های های گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی، ارزش این محموله را بنا بر اظهار نظر کارشناسان امر بیش از ۲۳ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.


*قمه کشی اوباش خیابانی در فشافویه

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی به وقوع یک فقره درگیری با سلاح سرد در محله حسن آباد فشافویه و مصدومیت ۲ شهروند در جریان این درگیری، دستگیری متهم در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتشار فیلم درگیری این شرارت در فضای مجازی عواطف جامعه را جریحه دار کرده بود، افزود: تیم عملیات پلیس امنیت عمومی با رصد‌های اطلاعاتی هویت متهم و محل اختفای وی را در بخش فشافویه شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *