يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۹

پلیس: مجرمان گستاخ‌تر شده‌اند، برخوردمان قاطع‌تر می‌شود

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 774709
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان نسبت به گذشته گستاخ‌تر شده‌اند، به طوری که با پلیس درگیر می‌شوند، از برخورد قاطع‌تر با آن‌ها خبر داد.
پلیس: مجرمان گستاخ‌تر شده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه سومین مرحله از طرح اقتدار که صبح دیروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، از دستگیری ۳۲۰نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب، مزاحمان نوامیس و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی خبر داد و گفت: «از ۳۲۰ متهم دستگیر شده ۱۰۵‌نفر سطح‌دار، ۱۲۰‌نفر مزاحمان نوامیس، ۹‌نفر دارندگان سلاح جنگی، ۱۹‌نفر توزیع‌کننده مشروبات الکلی و ۵۹‌نفر نیز توزیع‌کننده مواد مخدر هستند. همچنین در این طرح هشت سلاح جنگی، ۱۴۰ سلاح سرد و ۲۸۵ شبه‌سلاح نیز کشف شده است.»

سردار رحیمی در ادامه گفت: «در این طرح ۴۸ مرکز قماربازی با گردش میلیاردی و ۶۲ مرکز که محل تردد اراذل و اوباش بود، شناسایی و پلمب شد.» وی با اشاره به دستگیری ۵۸‌نفر از گردانندگان سایت که اقدام به فروش اقلام ضدامنیتی و دارو‌های غیرمجاز می‌کردند، گفت: «۲۷نفر از اراذل و اوباش نوظهور فعال در فضای مجازی دستگیر و۱۷تارنمای فعال در زمینه شرط‌بندی نیز بسته شدند. ۱۱نفر از فروشندگان دارو نیز دستگیر شدند و ۱۲۰هزار قلم داروی کمیاب کشف شد. در این عملیات همچنین یک باند سه‌نفره با ۱۱۳نفر شاکی دستگیر شد که این باند بالغ بر ۳۰میلیارد ریال گردش مالی داشته است.»

وی با اشاره به دستگیری شش متهم کلاهبرداری اینترنتی با ۵۰۰شاکی، ایجاد امنیت عمومی را اولویت اصلی پلیس پایتخت دانست و ادامه داد: طرح‌های اقتدار و طرح‌های عملیاتی پلیس برای ایجاد امنیت باثبات و پایدار با جدیت توسط پلیس تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا می‌شود و این اخطاری بزرگ برای افرادی است که قصد به چالش کشیدن امنیت عمومی جامعه را دارند. رئیس پلیس تهران با اشاره به برخورد جدی نیروی انتظامی با هرگونه اقدام مغایر امنیت گفت: در روز گذشته در برخورد با مجرمان دو نفر از افراد ما در پلیس مجروح شدند که در جریان یک عملیات با همکاری پلیس استان مرکزی و همدان عاملان این حادثه دستگیر شدند، البته گستاخی مجرمان اخیراً بیشتر شده است و با پیگیری و تمهیدات پلیس با این وقاحت و گستاخی برخورد خواهد شد.

وی در آخر گفت: «پلیس در شش ماهه اول سال یک درصد افزایش وقوع جرائم و ۲ درصد افزایش وقوع کشف در پایتخت را داشته که بیشتر جرائم نیز در حوزه جرائم خرد بوده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر قدرت پلیس لمس شود هیج وقت جسارت به خرج نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
وقتی اجازه تیر ندارن چطوری برخورد میکنن.حتی در صورت برخورد فیزیکی متهم شکایت میکنه.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه احکام قضایی اینان متناسب با جرمشان نیست. لازم است از مجازانهایی مانند کار اجباری در شرایط سخت مورد توجه قضات قرار بگیرد
Iran, Islamic Republic of
اینان با تهدید و تتمیع شاکیان و پرداخت دیه زود آزاد شده و مجدد به کار قبل خود باز می گردند.
Iran, Islamic Republic of
اشکال کار در احکام است
Iran, Islamic Republic of
اگر جلوی اینگونه مسائل هرچه زودتر گرفته نشود امنیت مان نیز از بین میرود
Iran, Islamic Republic of
پلیس یعنی قاطع در هر زمان و هر لحظه و روز این برخورد نباید وابسته به نوع برخورد طرف مقابل باشد .
Iran, Islamic Republic of
اینقدر عفو و ماده قانونی مخفف مجازات داریم که ۱۰سال حبس یعنی ۶ماه در مجموع
Iran, Islamic Republic of
........