دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

ایزوگام دلیجان چیست؟

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 774274
ایزوگام یک از عایق ضد رطوبت و ضد نم است که برای پوشاندن پشت بام‌ها، کف استخرها و مکان‌هایی از این قبیل به کار می‌رود. دلیجان نیز یکی از معتبرترین برندهای این محصول است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند و در جلب رضایت مشتریان خود موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است.

ایزوگام دلیجان، یک پوشش مقاوم به آب و رطوبت است که از الیاف مصنوعی و قیر ساخته می‌شود. به طور کلی این محصول برای پیشگیری از نفوذ آب و رطوبت به کار می‌رود.
 

کاربرد ایزوگام دلیجان
کاربرد ایزوگام دلیجان بر حسب مکان و کاربرد محل متفاوت است. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای این محصول اشاره کرده‌ایم.

• ایزوگام روکش دار، با روکش آلومینیومی‌ برای مکان‌هایی که بیشتر در معرض نور آفتاب ‌هستند، کارایی دارد.
• ایزوگام بدون روکش، برای سرویس‌های بهداشتی و پی ساختمان به کا‌ر‌ می‌رود.
• ایزوگام تک لایه با پلی استر دوخته که با نام فویل‌دار نیز شناخته می‌شود، در دیوارها و مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند.
• ایزوگام عایق رطوبتی: این نوع ایزوگام جهت پی و فونداسیون مناسب هستند. همچنین از آن‌ها برای دیواره بیرونی، استخرها و بام‌ها استفاده می‌شود.

بهترین زمان برای نصب ایزوگام
برای نصب عایق رطوبتی حتما باید به زمان نصب توجه داشته باشید. بهترین زمان برای نصب عایق رطوبتی فصل تابستان و اوایل پاییز است. به این دلیل که در این دو فصل سقف کاملا خشک و عاری از رطوبت است و مقدار رطوبتی هم که در هوا وجود دارد، حداقل است. اگر در هنگام نصب رطوبت وجود داشته باشد ایزوگام باد می‌کند و تاول می‌زند. نکته دیگری که باید در هنگام نصب عایق رطوبتی به آن توجه کنید، این است که اگر شیب بندی پشت بام را تازه انجام داده‌اید، حتما تا زمان خشک شدن کامل سطح و از بین رفتن رطوبت آن صبر کنید. به یاد داشته باشید که دمای مناسب برای نصب ایزوگام بالاتر از ۵ درجه سانتی گراد است. همچنین بهتر است رول‌ها از چند روز قبل از استفاده شدن، در محیط گرم یا معتدل قرار داشته باشند. در صورتی که ایزوگام‌ها بیش از حد سرد باشند، هنگام باز کردن رول‌ها ممکن است بشکنند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند ایزوگام را در ماه‌های مرداد و شهریور نصب کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد دمای مناسب ارائه داده‌ایم.
 
دمای هوا در هنگام نصب ایزوگام
بهترین دمایی که برای نصب عایق رطوبتی باید در نظر گرفته شود بین ۱۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد است. ایزوگام در این دما حالت طبیعی خود را دارد. نکته‌ای که باید در هنگام نصب توجه داشته باشید این است که فقط خشکی هوا کفایت نمی‌کند. ممکن است در فصل سرد سال هم بارندگی نباشد اما دمای پایین باعث می‌شود که ایزوگام در هنگام نصب شکننده شود و به آن آسیب برسد. به همین دلیل هنگام نصب باید هر دو فاکتور دما و خشکی را مورد توجه قرار دهید.
 

قیمت نصب ایزوگام
 فاکتورهای مختلفی در هزینه نصب تأثیر دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

• اقدامات مورد نیاز برای زیرسازی: ممکن است سقف یک ساختمان به تمیز کردن و از بین بردن لایه‌های اضافی نیاز داشته باشد. همچنین سقف‌هایی که برای اولین بار ایزوگام می‌شوند به سیمانکاری یا قیر نیاز خواهند داشت. کلیه این اقدامات هزینه نصب را تعیین می‌کند.
• مساحت: قیمت نصب به متراژ بستگی دارد. برخی از مجموعه‌ها به صورت پروژه‌ای قیمت را تعیین می‌کنند و برخی دیگر قیمت را بر اساس متراژ تعیین خواهند کرد.
• هزینه‌های جانبی: در صورتی که علاوه بر ایزوگام، به مصالح دیگری برای عایق کاری نیاز باشد.
 
 
مزایای خرید ایزوگام
در گذشته از ایزوگام بیشتر در پشت بام‌ها استفاده‌ می‌شد که امروزه کاربرد بیش‌تری دارد. اقتصادی بودن ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت باعث شده که از ایزوگام به جای آسفالت و قیرگونی استفاده شود و در نتیجه خرید ایزوگام بیشتر شود. از مزایای خرید ایزوگام‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اجرای سریع: از مزایای دیگر خرید ایزوگام، اجرا و نصب سریع ایزوگام نسبت به روش‌های دیگر است.
• سبک بودن: سبک بودن ایزوگام از مزایای خرید ایزوگام و کاربرد دیگر ایزوگام است. وزن ایزوگام در هر متر مربع حدود ۴٫۲ کیلوگرم است. وزن ایزوگام بسیار سبک‌تر از قیرگونی و آسفالت است و خطری برای سازه ایجاد نمی‌کند.
• کاربرد ایزوگام در تمامی سطوح: از ایزوگام در تمام موارد عایق بندی بدون هیچ محدودیتی‌ می‌توان استفاده کرد.
• مقرون به صرفه بودن: از آنجا که قیمت ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت کم‌تر است با خرید ایزوگام در هزینه‌ها صرفه جویی‌ می‌شود.
 
نکات مهم در هنگام خرید ایزوگام
در زمان خرید ایزوگام باید ایزوگام را در چند مرحله مورد بررسی قرار داد و قبل از همه چیز باید به جنس ایزوگام دقت کرد چون که جنس ایزوگام نقش مهمی در کارکرد ایزوگام دارد. خرید ایزوگام مرغوب در افزایش عمر ایزوگام بسیار تاثیر دارد. از آنجا که شرکت‌های زیادی، ایزوگام‌های نامرغوب تولید‌ می‌کنند باید در هنگام خرید ایزوگام به نکاتی توجه کرد که در زیر به بررسی این نکات پرداخته شده است.

• مشتری‌ می‌تواند با روش‌های چشمی و حسی یک سری اطلاعات مفید را هنگام خرید ایزوگام به دست بیاورد مانند احساس بوی روغن، گازوئیل و یا بوی نامطبوع سوختگی در عایق چه در زمان خرید ایزوگام و چه در زمان نصب ایزوگام، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و در نتیجه نامرغوب بودن ایزوگام است.
• سیاه شدن یا چرب شدن دست در زمان لمس عایق، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و بی‌کیفیت بودن ایزوگام است و باید از خرید ایزوگام این مدلی خودداری کرد.
• سطح زبر و نامنظم بعد از جدا کردن لایه نایلون روکش عایق، نشان از نامرغوب بودن ایزوگام است.
• قبل از خرید ایزوگام باید دقت کرد ایزوگام هیچ گونه بریدگی نداشته باشد.
• هنگام تهیه ایزوگام باید به شرکت تولید ایزوگام دقت کرد و انتخاب درستی داشت.
• انتخاب و تهیه ایزوگام باید بر اساس منطقه ی جغرافیایی و آب و هوای خاص منطقه صورت گیرد.
 

شرکت خدمات عایق کاری و ایزوگام تهران با بیش از ۲۰ سال سابقه در عرصه اجرا و تعمیرات انواع عایق‌های ایزوگام , قیروگونی , آسفالت و عایق‌های پلیمری ساختمانی و صنعتی مشغول فعالیت در محدوده تهران و حومه می‌باشد. ارایه خدمات ما در این حوزه با توافق کارفرما بدون تعطیلی و فوت وقت بوده و همراه با ضمانت‌های لازم و قیمت‌های مناسب روز می‌باشد. بدیهی است مشاوره و بازدید از پروژه‌های ساختمانی با تعیین وقت قبلی قابل برنامه‌ریزی می‌باشد.
 
تلفن تماس
۰۹۱۲۵۷۶۶۵۲۷
 
آدرس ما
ایران – تهران هروی بلوار پناهی نیا جنب رستوران باران
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *