دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

انهدام باند کلاهبرداری شرکت هرمی در کرج

پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب: 773355
باند کلاهبرداری شرکت هرمی در منطقه حیدرآباد کرج منهدم و ۹ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
انهدام باند کلاهبرداری شرکت هرمی در کرج
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد نادربیگی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از اعضای شرکت هرمی در محل‌های مختلف شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد متهم و سرشبکه اصلی این باند کلاهبرداری با اجاره کوتاه مدت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرج به همراه ۸ نفر از دوستانش اقدام به شناسایی و جذب مالباختگان که اغلب از افراد ناآگاه بودند با بهانه استخدام در کارهای دولتی و.. می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه اعضای این باند آغاز و پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت محل اختفا نامبردگان در منطقه حیدرآباد کرج شناسایی و هر ۹ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی کشف شد. افزود: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان آنها به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی QNET اعتراف و مشخص شد هرکدام مبلغ حدود ۸۵۰ میلیون ریال در شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر در حال عضوگیری برای این شرکت کلاهبرداری بودند.

نادربیگی با اشاره به مشخص شدن تعداد زیرمجموعه و جایگاه هر کدام از افراد در هرم گفت: ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته از سوی این باند ۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
وی متذکر شد: پس از تکمیل تحقیقات پرونده، متهمان به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *