سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

هشدار ایران خودرو به مشتریان و متقاضیان خودرو نسبت به روش‌های کلاهبرداری

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 770740
شرکت ایران خودرو در راستای مسوولیت های اجتماعی خود و آگاهی بخشی به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو در خصوص روش های متنوع و جدید کلاهبرداری در بازار خودرو اطلاعیه‌ای صادر کرد.
هشدار ایران خودرو به مشتریان و متقاضیان خودرو نسبت به روش‌های کلاهبرداری
ایکوپرس- در این اطلاعیه ایران خودرو تاکید کرد، بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش محصولات این شرکت فقط از طریق پایگاه رسمی اینترنتی به نشانیesale.ikco.ir و پایگاه خبری ایکوپرس منتشر می‌شود. 

تمامی خودروهای ایران خودرو صرفا در قالب طرح‌های قرعه‌کشی به صورت فروش فوق‌العاده با موعد تحویل۹۰ روزه، پیش فروش عادی با موعد تحویل ۴ تا ۱۲ ماهه و مشارکت در تولید با موعد تحویل ۱۳ تا ۲۴ ماهه عرضه می‌شود. 

در این اطلاعیه آمده است، هیچ گونه‌ وجهی در زمان ثبت‌نام اولیه از متقاضیان دریافت نمی شود و پس از پایان فرآیند ثبت نام اولیه از طریق سایت فروش محصولات شرکت ایران به نشانی esale.ikco.ir کد پیگیری به خودروی ثبت‌نام شده تعلق گرفته و به متقاضی اعلام می شود. 

شرکت ایران خودرو در اطلاعیه خود آورده است که به شماره همراه منتخبین طرح‌های قرعه‌کشی پیامکی از سر شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ ارسال می شود و نتایج قرعه‌کشی در پروفایل شخصی آنان (میز کار مشتری) قابل رویت است، همچنین متقاضیان می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۶۴۴۰ از نتیجه ثبت‌نام خود آگاه شوند.

طبق این اطلاعیه، پس از واریز وجه خودرو به حساب شرکت ایران خودرو از سر شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ به شماره همراه اعلامی منتخبین، پیامک تایید دریافت واریز وجه ارسال می شود.

مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری برای اغفال مشتریان و متقاضیان خودرو
شرکت ایران خودرو در این اطلاعیه و با هدف آگاه سازی مشتریان از مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری، بر رعایت و توجه متقاضیان به مواردی تاکید کرده و به مهم ترین روش های کلاهبرداری از جمله فروش و درخواست واریز وجه خودرو از طریقی غیر از سایت رسمی فروش محصولات شرکت ایران خودرو (esale.ikco.ir) و فروش خودرو با قیمت‌های اغوا کننده و پایین تر از عرف بازار و تحویل خودرو به صورت فوری (مثلا یک هفته یا کمتر) اشاره کرده است.

در اطلاعیه این شرکت همچنین از مواردی مانند فروش لیزینگی و اقساطی خودرو با تسهیلات ویژه و قابل انعطاف با درخواست مشتری، ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک و هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی (غیر از esale.ikco.ir)، درخواست وجه نقد توسط افرادی که خود را منتسب به ایران خودرو و یا نمایندگی‌های مجاز می‌نامند و درخواست وجه از متقاضیان خودرو با  وعده و تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، به عنوان دیگر روش های مهم کلاهبرداری از مشتریان و متقاضیان یاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *