شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

چه نرم افزار هایی را برای تدوین ویدئو در کامپیوتر نیاز است تا یاد بگیریم؟

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 766606
تدوین ویدئو ها از زمان قدیم تا به حال امر مهمی به حساب می آید و بسیاری از افراد در این خصوص خبره هستند. حال برخی دیر هم هستند که تمایل دارند تا در این زمینه اطلاعات کسب کنند و یک تدوین گر حرفه ای باشند. البته برای تدوین ویدئو ها همیشه هم به حرفه ای بودن نیاز نیست. گاهی اوقات افراد با حداقل اطلاعات نیز می توانند نسبت به انجام این کار اقدام نمایند.

ساخت تیزر ها، فیلم و سریال، ویرایش یک وبلاگ و یا شروع کسب و کار مهم و اینترنتی از مهم ترین دلایلی است که مردم را به سوی تدوینگر شدن سوق می دهد. بنابراین مهم نیست که هدفتان در خصوص ویرایش ویدئو چه چیزی است. پیشنهاد می کنیم که این مهارت و هنر را فرا بگیرید تا بلکه در آینده بتوانید از آن بهره ببرید. به دلیل اهمیت بحث تدوین، تصمیم گرفتیم که در این مقاله به این موضوع بپردازیم تا شما عزیزان بیش از پیش راهنمایی شوید.
 

مطمئنا در جریان هستید که برنامه های مختلفی در خصوص تدوین ویدئو چه بر روی ویندوز و چه گوشی های هوشمند وجود دارد که هر یک مزایا و نواقصی را به همراه دارند. حال در این مطلب برنامه های موجود بر روی گوشی های هوشمند را فاکتور می گیریم و صرفا به نرم افزار های کامپیوتر در خصوص تدوین ویدئو می پردازیم. پس در صورتی که علاقه مند به این موضوعات هستید، ما را تا پایان همراهی کنید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این برنامه ها بر اساس اهمیت شان دسته بندی نشده اند و با بیان مزایا و معایب هر یک، در نهایت این شما هستید که می توانید تصمیم گیری داشته باشید.

Filmora Video Editor

از برترین نرم افزار های تدوین و ویرایش ویدئو باید به Filmora اشاره داشت که هم اکنون بر روی انواع ویندوز ها در دسترس است. شاید این برنامه در گذشته چندان مورد توجه مخاطبان نبود؛ تا این که سازندگان با عرضه‌ چند آپدیت به گزینه های آن اضافه کردند. در واقع چنین باید گفت که محبوبیت این برنامه از سال 2017 بیشتر شد و هنوز هم در اوج قرار دارد.

شما در Filmora می توانید از قابلیت هایی همچون افزودن عکس، صوت و موسیقی به فیلم استفاده نمایید. امکان اضافه کردن چند ویدئو به یک دیگر و ویرایش آن ها به زیبا ترین شکل ممکن نیز وجود خواهد داشت. نکته مهم در خصوص این نرم افزای این است که برای استفاده از آن به دردسر نخواهید افتاد. با چند روز آموزش، به سادگی از عهده ویرایش ویدئوها بر می آیید.
 

Adobe Premier

این نرم افزار به عقیده ی بسیاری از افراد، در نوع خود بهترین است و روزانه چندین نفر نسبت به دانلود آن اقدام می کنند. مردم زیادی در حوزه ی فیلم و سینما فعالیت دارند که از این برنامه بهره می برند و معتقد هستند که کار کردن با آن لذت بخش است. شاید درصد قابل توجهی از فیلم های سینمایی که تا به حال مشاهده کرده اید هم با همین نرم افزار به وجود آمده باشد. استقبال از این نرم افزار روز به روز در حال افزایش است. البته کار کردن با Adobe Premier ممکن است در وهله اول کمی پیچیده به نظر برسد.

البته برای آن که بتوانید از پریمیر استفاده های کاربردی بیشتری ببرید، می توانید به بخش پلاگین ها در gfxdownload.ir مراجعه کنید و محتوای ویدئویی خود را با کیفیت بسیار بالایی خلق کنید.

توجه داشته باشید که در سراسر فضای وب شما میتواند از پروژه های پریمیر به صورت کاملا رایگان استفاده نمایید ، این نوع پروژه ها توسط شرکت های معتبر خارجی و داخلی و یا حتی اشخاص کاملا حرفه ای روانه بازار شده است و در اختیار عموم قرار گرفته است . قطعا ساخت یک پروژه زمانبر می باشد و نیاز به تخصص دارد . نگران نباشید! شما میتوانید با دانلود پروژه پریمیر رایگان از سایت در تمامی موضوعات دلخواه در وقت خود صرفه جویی و یک ویدئوی سینمایی زیبایی بسازید .
 

After Effect

در راستای ساخت فیلم ها و حتی انیمیشن های مختلف از نرم افزار After Effect استفاده می شود و کاربران رضایت کاملی از آن دارند. شاید برایتان سوال شده باشد که فیلم های پر هزینه نظیر آثار هالیوودی به چه صورت ساخته می شد؟ پاسخ این است که بخشی از سکانس های این فیلم ها به وسیله ی این نرم افزار تدوین می شوند و نتیجه ی خوبی را هم به دست می دهند. پس در صورتی که به دنبال یک نرم افزار فوق العاده برای تدوین هستید، After Effect گزینه ایده آلی برایتان خواهد بود.

iMovie

شاید محبوبیت  zبه اندازه نرم افزار های گفته شده نباشد، اما باز هم کار افراد را در این خصوص راه خواهد انداخت. خوب است بدانید که امکان به اشتراک گذاری فیلم هایی که به وجود می آورید هم میان کاربران این نرم افزار وجود دارد. استفاده از این برنامه هم بسیار ساده است و پس از چند دقیقه همه چیز دستگیرتان خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که با iMovie شانس زیادی برای یادگیری تدوین فیلم خواهید داشت.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از نرم افزار های تدوین ویدئو و همچنین دانلود آن ها به صورت رایگان می توانید به وب سایت جی اف ایکس دانلود مراجعه نمایید. در این وب سایت علاوه بر برنامه ها و آیتم های گوناگون، قادر هستید تا مقالات جذابی را هم مطالعه کرده و لذت ببرید.
 

شاید برای تدوین ویدئو تنها یک نرم افزار کافی نباشد و به برنامه های مکمل هم نیاز پیدا کنید. در هر صورت، امیدوار هستیم که در این مسیر به موفقیت برسید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *