دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هشدار تند چین به آمریکا و «جدایی‌طلبان» تایوان

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 764661
سخنگوی «دفتر امور تایوان» در دولت چین، ضمن تاکید بر مخالفت جدی این کشور درباره مراودات آمریکا با تایوان، درباره تحرکات نظامی حزب حاکم تایوان به شدت هشدار داد.
هشدار تند چین به آمریکا و تایوان
به گزارش جهان نيوز، یک مقام ارشد چین روز چهارشنبه (امروز) مخالفت شدید پکن با مواضع واشنگتن را اعلام کرد و درباره عواقب اقدامات تحریک‌آمیز نظامی حزب حاکم تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اقدام اخیر تایوان در اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ خود به آمریکا برای انجام یک ماموریت آموزشی، هشدار تند پکن به تایوانی‌ها را به دنبال داشت.

سخنگوی «دفتر امور تایوان» در دولت چین به حزب حاکم تایوان و همچنین آمریکا درباره مداخله در امور داخلی چین هشدار داد.

«ژو فنگ لیان» روز چهارشنبه (امروز) گفت: «چین قاطعانه با هر گونه مراودات رسمی بین ایالات متحده و منطقه تایوان چین مخالف است».

سخنگوی «دفتر امور تایوان» در دولت چین تصریح کرد: «سرزمین اصلی چین (دولت مرکزی چین) از حزب دموکراتیک مترقی (حزب حاکم تایوان) می‌خواهد به تلاش‌های خود برای تقابل نظامی پایان دهد».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند اما تایوانی‌ها بر این موضوع تاکید دارند که آنها از سال ۱۹۴۹ یک کشور مستقل شده‌اند.

ژو فنگ لیان خطاب به واشنگتن هم گفت: «چین از ایالات متحده می‌خواهد صادقانه به اصل (سیاست) چین واحد و سه اعلامیه رسمی مشترک (امضا شده) ایالات متحده-چین پایبند باشد و مسائل مرتبط با تایوان را به درستی و با احتیاط مدیریت کند».

تایوان روز سه شنبه (دیروز) برای انجام ماموریت آموزشی، جنگنده‌های اف-16 خود را به آمریکا اعزام کرد و این جنگنده‌ها در یکی از فرودگاه‌های ایالت هاوایی مستقر شدند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

مقام‌های پکن همواره به واشنگتن و «جدایی طلبان» در تایوان درباره نقض حاکمیت چین هشدار داده‌ و چندی قبل یک مقام چین به احتمال اقدام نظامی چین تهدید کرده بود
مرجع : فارس
برچسب ها: چین آمریکا تایوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *