سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
۱

کواکبیان تائید صلاحیت می‌شود؟

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 757677
کواکبیان تائید صلاحیت می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌ سالاری با خبرگزاری برنا گفتگوی تفصیلی داشته است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

برای انتخابات 1400 اعلام نامزدی کرده‌اید چگونه وارد صحنه می‌شوید. مستقل یا با نهاد اجماع ساز معرفی خواهید شد؟
من اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام؛ ما کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری را داشتیم و بعد از دو سه ساعت بحث و گفت‌وگو به اتفاق آرا اعلام شد، فلانی نامزد حزب مردم‌سالاری در انتخابات 1400 خواهد بود. وقتی گفته شد نمی‌توانستیم در برابر خواست اعضا کاری کنیم و گفتیم چشم در عین حال در مورد نهاد اجماع ساز بعد از بحث ثبت نام و تایید صلاحیت اعلام خواهد شد که با هماهنگی با اصلاح‌طلبان ورود می‌کنیم یا به طور مستقل شرکت می‌کنیم. در حزب مطرح شد با تایید این مراحل حتما باید با اصلاح‌طلبان هماهنگی شود.

فکر می‌کنید تایید صلاحیت می شوید؟
من تصور نمی‌کنم با توجه به شرایط قانونی و اصل 115 قانون اساسی و قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری مشکلی وجود داشته باشد. ما براساس قانون اساسی فکر می‌کنیم واجد شرایط هستیم ولی تشخیص با اعضای شورای نگهبان است و امیدواریم بین خود و خدای خود قضاوت و داوری داشته باشند و حتما تصمیمی که می‌گیرند براساس رضای خدا باشد من همین را می‌خواهم و نه التماس می‌کنم و نه می‌خواهیم به هر طریقی شده چنگی به قدرت بیندازیم. ولی می‌گوییم که اعضای شورای نگهبان حتما در داوری خود وجدان الهی را مدنظر داشته باشند همه ما نزد خداوند پاسخگو خواهیم بود. لذا توکل ما به خداست و این یکی از موارد بی‌عدالتی است که بین ما و جریانی که مطمئن است حتما تائید می‌شود و از امروز به استان گردی پرداخته می‌شود. شما از ما تازه می‌پرسید تایید می‌شوید یا نه؟ و این به نظر می‌رسد در رقابت انتخاباتی کمی غیرعادلانه باشد. قطعا اگر ضوابطی داشتند که مشخص می‌کرد معیار رجل سیاسی و مذهبی چیست و معیار امانت دار بودن و مدیر و مدبر بودن چیست؟ شما هم امروز این سوال را نمی‌پرسیدید و هم اگر من این معیار‌ها را نداشتم حتما بی‌جهت ثبت نام نمی‌کردم. ولی متاسفانه ما در 42 سال گذشته هنوز این بحث را قانونمند نکرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اختبارات رييس جمهور چقدر زيادهست كه اين بنده خدابا وجود رد صلاحيت دوره گذشته ويكماه سكوتي ك بخاطر ردصلاحيت داشت دوباره ميخاد بياد...