يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

خطرناک‌ترین کانون داعشی کجاست؟

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 753855
هلاکت دو داعشی در غرب عراق و روی آوردن تروریست‌های شکست خورده به زنان برای تامین نیازهای لجستیک خود از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.
خطرناک‌ترین کانون داعشی کجاست؟
به گزاش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از هلاکت دو عامل انتحاری در غرب این کشور خبر داد.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی عراق آمده است: در عملیاتی ویژه نیروهای تیپ چهلم لشکر دهم فرماندهی عملیات الانبار با مشارکت تیپ 27 حشد شعبی و پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر وجود دو تروریست داعشی در یک کارخانه کچ متروکه در «الکرمه» الانبار که کمربند انتحاری بر تن داشتنند، با آنها درگیر شدند و آنها را به هلاکت رساندند.

طرح ترور فرمانده نیروهای هوایی عراق ناکام ماند
طرح تروریستی برای ترور «سیمر المالکی» فرمانده نیروهای هوایی ارتش عراق خنثی شد.
یک بمب مقابل منزل فرمانده نیروهای هوایی عراق در منطقه «المنصور» در غرب بغداد  کار گذاشته شده بود که توسط نیروهای امنیتی عراق کشف و خنثی شد.

بازداشت شبکه داعشی در سلیمانیه عراق
دستگاه امنیتی موسوم به آسایش در اقلیم کردستان عراق از بازداشت یک شبکه داعشی در یکی از روستاهای «شهروز» در استان سلیمانیه خبر دادند.

از سوی دیگر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد:

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق عملیات ویژه‌ای با هماهنگی نیروهای آسایش سلیمانیه(امنیت کُردی) انجام دادند که در جریان این عملیات دو تروریست داعش ملقب به «ابو جراح» و «ابو شداد» را بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم طی عملیاتی در ناحیه «یوسفیه» در جنوب بغداد یک تروریست ملقب به «ابو ادهم» و در منطقه «العظیم» به استان دیالی هم یک تروریست را بازداشت کردند.

انفجار بمب صوتی در شمال بغداد
یک منبع امنیتی عراقی از انفجار بمب صوتی در کوی «قاهره» در شمال بغداد خبر داد و اعلام کرد این بمب موجب وارد شدن خساراتی شده، اما تلفاتی به دنبال نداشته است.

48 هزار داعشی در سوریه تهدید کننده امنیت عراق و منطقه
«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: عراق و خاورمیانه به سبب 84 هزار داعشی در سوریه روی امنیت نخواهد دید.

وی افزود: سوریه با وجود 48 هزار داعشی با خانواده هایشان که بخش اعظم آنها در اردوگاه «الهول» هستند، منبعی برای تروریسم در خاورمیانه است.

العزاوی در ادامه گفت: اراده‌ای برای پایان دادن به داعش در سوریه از سوی جامعه جهانی وجود ندارد و داعشی‌ها به حال خود رها شده اند تا امنیت کشورها از جمله عراق را بی‌ثبات کنند.

وی افزود: دوره ماقبل انتخابات شاهد ثبات نخواهد بود و رخنه‌های امنیتی طی روزهای آتی رخ خواهد داد.

داعش به زنان در شمال عراق روی آورده است
از سوی دیگر پایگاه خبری «میدل ایست ای» انگلیس اعلام کرد که داعش به زنان در شمال عراق برای حمایت لجستیک از تروریست‌های خود روی آورده است.

این رسانه انگلیسی گزارش داد: پس از شکست داعش در سال 2017، داعش در مثلث میان استان‌های صلاح الدین، دیالی و کرکوک از جمله کوهای حمرین باقی ماند. منطقه «حوض حمرین» یکی از خطرناک‌ترین مخفیگاه‌های داعش است.

از سوی دیگر یک فرمانده نظامی عراقی که نامش را فاش نکرد اعلام کرد: فعالیت داعش زیاد شده است و سه اقدام تروریستی بزرگ انجام داده است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت. داعشی‌ها همچنان تهدید واقعی هستند اما حملات کنونی آنها برای اثبات وجود است و قادر به سیطره بر اراضی نیستند.

«طارق الغزالی» از فرماندهان نظامی عراقی گفت: زنان، غذا و دیگر مایحتاجات داعش را برای آنها می‌برند. نیروهای عراقی اخیرا پنج زن را در این زمینه بازداشت کردند همه این زنان از خویشاوندان داعشی هستند و تروریست‌ها موفق به جذب زنان جدید نشده‌اند.
برچسب ها: تکفیری داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تعداد داعشیان باید صفر شود...