چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱۲
رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

مقامات آمریکایی مانند گذشته از موضع بالا صحبت می‌کنند

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 753057
اگر کسی به تحولات جهانی نگاه کند؛ ضعف و افول آمریکا را در می‌یابد.
مقامات آمریکایی مانند گذشته از موضع بالا صحبت می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و رفتار سیاسی آنها در قبال ایران اظهار کرد: معتقدم که مشکلات موجود در ایران تنها با تکیه بر توانمندی های داخلی حل می‌شود.

وی افزود: اکنون دنیا از شر موجود پلیدی به نام دونالد ترامپ آزاد شده، اما ما هنوز درگیر شر سیاست‌های نظام استکباری آمریکا هستیم و دولت آمریکا به عنوان عامل انجام این سیاست‌ها و تحقق اهداف عمل می‌کند و تنها شیوه ها با یکدیگر متفاوت است.

زاکانی بیان کرد: آمریکایی ها دچار سو تفاهم و اشتباه راهبردی نسبت به قدرت و قابلیت نظام اسلامی ایران شده اند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: امروز مقامات آمریکا مانند گذشته از موضع بالا با ما صحبت می‌کنند؛ در حالی که اگر کسی به تحولات جهانی نگاه کند ضعف و افول این کشور را در می یابد.

وی ادامه داد: موضوع مذاکره نیازمند مقدمه است؛ ما در گذشته نسبت به یکدیگر تعهداتی داشته ایم و آمریکا باید همه آنها را به صورت ملموس انجام دهد و خسارت های ما را نیز بپردازند و اگر در قالب ۱+۵ برگردند، می‌توانند با ما صحبت کنند و حق برگشت دارند، در غیر این صورت صحبت از هرگونه مذاکره دو طرفه دیگر فرار رو به جلویی است که برای ما ارزشی ندارد.

زاکانی گفت: ما معتقدیم راه شروع صحبت در یک تراز جمعی است، چرا که آمریکا ارزش ندارد که ما بخواهیم به این جنس مذاکرات دل ببندیم؛ چرا که در گذشته نیز ما در دهه شصت،هفتاد‌ ،هشتاد و این دهه در مذاکرات چیزی جز دروغگویی و خیانت از آمریکا ندیده ایم.
برچسب ها: زاکانی آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
بلی چرا همیشه ما باید اول به تعهدات عمل کنید چرا؟ این برای عوام خاص سیاسی و غیر خاص باید جا بیفتد.
Romania
عزیز ، افغانستان هم از موضع بالا با ایران صحبت میکنه چه برسد به آمریکا
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ جناب زاکانی؛حتما فکر کردین با تدوین قانون راهبردی رفع تحریم(من تو اسم قانون موندم؛آخه رفع تحریم که با ما نیست با اوناست!!)میخوان نحوه نگاهشون رو اصلاح کنن!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اسرائیل، گروهک تروریستی ضد انقلاب، منافقین، تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
ایران می‌تواند با آمریکا مذاکره کند فقط در مورد جنایات وحشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون علیه ضد ملت ایران و نظام جمهوری انجام دادن و کردند و نه در باره توافق هسته ای و برجام بی مورد و ارزش!
Iran, Islamic Republic of
مقامات آمریکا التماس میکنند!!! جان مادرتان به تعهدات عمل کنید!!! آمریکایی ها خاک زیر پایتان هستند!!!! الهی که ترامپ فدایتان بشود!!!!
Romania
یکی از دلایل موضع بالای آمریکا ، وجود چند صدایی در کشور است ، وقتی مردم با 24 میلیون رای نماینده خود را انتخاب میکنند دلیلی نداره که از فردای بعد از انتخابات بر علیه دولت رجز خوانی کنیم.
Romania
کدام دولت ؟دولت منفعل ؟ .
جاودانی
Romania
شک نکنید این گستاخی ها به سبب پالس های داخل کشور است وباید گفت از ماست که برماست .
صارمی
Romania
در شرایط حساس نظام بین الملل ، جمهوری اسلامی باید قدرتمندانه وبا زبان خودشان صحبت کند ومطمئنا زمامداران زوال دررفته آمریکای سرجایشان خواهند نشست وبه حق ملت ایران تمکین خواهند کرد ..
Romania
قارداشم این پرچم هاچیه می زنی من ایرانیم باپرچم سه رنگ جمهوری اسلامی
Iran, Islamic Republic of
وی ادامه داد: موضوع مذاکره نیازمند مقدمه است?!?!?!?!?!?!
چی شد مذاکره که ممنوع بود الان نیازمند مقدمه شد ؟