يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جزیره قشم در یک نگاه

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 749382
جزیره قشم در یک نگاه
قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران به‌شمار می‌رود. سالانه افراد بسیاری این منطقه را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند؛ اگر شما هم جز کسانی هستید که قصد شرکت در تور قشم را دارند، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و با روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم، بومیان جزیره، بهترین زمان سفر به آن و دو مورد از جاذبه‌های گردشگری این جزیره آشنا شوید.

بومیان جزیره
بیشتر بومیان جزیره قشم گویش عربی دارند. شغل اصلی این افراد در گذشته کشت‌وکار و صید ماهی بوده؛ اما الان به‌دلیل حضور گردشگران بسیاری از بومیان جزیره به هتل‌داری، مغازه‌داری و.. پرداخته‌اند. در حال حاضر این افراد با تاسیس هتل، دست‌فروشی، ساخت پاساژ و مغازه سعی می‌کنند امکانات مختلف را در اختیار گردشگران قرار دهند. اگر تجربه شرکت در تور قشم را داشته باشید، خواهید دید که بسیاری از بومیان این منطقه میوه‌های گرمسیری، ماهی و دست‌سازه‌های خود را به فروش می‌رسانند.
 
بهترین زمان سفر به قشم
جزیره قشم در هر فصل سال جذابیت خاص خود را دارد. می‌توانید در هر فصل این جزیره را به نوعی خاص و زیبا تماشا کنید؛ اما اگر قصد شرکت در تور قشم از تهران را دارید، بد نیست اطلاعاتی درباره بهترین زمان سفر به این جزیره کسب کنید.

فصل بهار
شاید بهترین زمانی‌که هر شخص می‌تواند برای سفر به قشم انتخاب کند، بهار است؛ زیرا در این زمان شرایط آب‌وهوایی این جزیره در مساعدترین حالت خود قرار می‌گیرد. تعطیلات عید نوروز باعث شده است که تعداد زیادی از گردشگران بهار را برای سفر به این جزیره انتخاب کنند.

فصل تابستان
اگر قیمت تور قشم برای شما مساله‌ای مهم محسوب می‌شود و قصد دارید سفری اقتصادی به این جزیره داشته باشید، می‌توانید در تابستان به آن سفر کنید. قشم به دلیل فاصله کم با خط استوا تابستان‌هایی بسیار گرم دارد و تابش مستقیم نور خورشید باعث افزایش بیش ‌از حد رطوبت هوا می‌شود؛ پس بهتر است تا حد امکان در این فصل به قشم سفر نکنید.

فصل پاییز
پاییز هم یکی از بهترین فصول برای سفر به قشم محسوب می‌شود. افرادی‌که قصد سفر به این جزیره همراه با خانواده را دارند، به دلیل شروع سال تحصیلی از سفر در پاییز خودداری می‌کنند. در این فصل می‌توانید سفری اقتصادی و درعین‌حال خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین هتل‌های کیش با قیمت مناسب

فصل زمستان
به دلیل وجود آب دریا زمستان‌های قشم به شدت سرد خواهد بود. بارش‌های متعدد و سرمای هوا می‌تواند اقامت در قشم را مشکل کند. پس بهتر است در این فصل به قشم سفر نکنید.

جاذبه‌های گردشگری
قشم جاذبه‌های گردشگری گوناگونی دارد. هفت مکان دیدنی خارق‌العاده در این جزیره واقع شده است که به عجایب هفت‌گانه قشم معروف هستند. این جاذبه‌های گردشگری شامل غار خربس، دره چاهکوه، غار نمکدان، جزایر ناز و... می‌شود که در ادامه توضیحی کوتاه درباره برخی از آن‌‌ها به شما خواهیم داد.

غار نمکدان
این مجموعه در فاصله 100 کیلومتری مرکز قشم واقع شده است. طول غار نمکدان 60 کیلومتر بوده و به همین دلیل بزرگ‌ترین غار نمک جهان محسوب می‌شود. افراد بسیاری به دلیل فاصله زیاد و کاهش هزینه‌ها در تور قشم از این مجموعه بازدید نمی‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنید اگر به قشم سفر کردید، حتما از غار نمک بازدید کنید. طبق نظر محققان تنفس در این غار می‌تواند برای درمان آسم بسیار مفید باشد. وجود رگه‌های سفید در دیواره‌ها و قندیل‌های آویزان شده از سقف باعث ایجاد منظره‌ای شگفت‌انگیز شده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، می‌توانید به این غار رفته و در آن تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنید اگر در تور قشم از تهران شرکت کردید، حتما از غار نمکدان دیدن کنید.


جزایر ناز
این جزایر از سه صخره تشکیل شده است. این صخره‌ها با ساحل فاصله زیادی ندارند و هنگامی‌که جزر رخ می‌دهد، راهی برای عبور گردشگران نمایان می‌شود. گردشگران می‌توانند روی تخته سنگ‌ها رفته و از ارتفاعات ساحل، تنگه هرمز و جزیره لارک را تماشا کنند. هنگام بالا آمدن آب برخی از بومیان بساط پهن کرده و سوغات، صنایع‌دستی و برخی اجناس دیگر را به گردشگران می‌فروشند. بد نیست بدانید که در این منطقه امکان انجام ورزش‌هایی مانند پاراگلایدر، اسب سواری، پاراموتور، بادسواری و... نیز وجود دارد. اگر دنبال روشی هستید که قیمت تور قشم را کاهش دهید، بازدید از این منطقه می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد؛ زیرا هنگام بازدید از جزایر ناز نیاز به پرداخت هزینه نیست.

رزرو تور لحظه آخری قشم
افراد بسیاری قبل از سفر دنبال روشی برای کاهش قیمت تور قشم هستند؛ اگر می‌خواهید با پرداخت کم‌ترین هزینه به این جزیره سفر کنید، پیشنهاد ما به شما این است که تور لحظه آخری رزرو کنید. روش‌های مختلفی برای رزرو این تور وجود دارد که مراجعه به سایت‌های اینترنتی مطئمن‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که امکان رزرو تور، بلیط و هتل را در اختیار عموم قرار می‌دهد، علی بابا است. این شرکت سال 1393 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت ارائه خدمات گردشگری آنلاین در ایران به‌شمار می‌رود.

ما در این مطلب روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم و اطلاعاتی کلی درباره این جزیره را برای شما شرح دادیم. اگر تجربه شرکت در تور قشم از تهران و بازدید از غار نمکدان یا جزایر ناز را داشتید، نظرات خود را درباره این مکان‌ها با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *