دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

سرداری که در یک کلمه "عمار" ولی‌فقیه بود

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 748946
سردار ابوحمزه همیشه در صف اول پیروی از ولایت فقیه نمونه واقعی یک فرمانده بود، فرماندهی که امیرالمومنین (ع) از او یاد می‌کند؛ سرداری که در یک کلمه "عمار" واقعی حضرت آقا بود.
سرداری که در یک کلمه "عمار" ولی‌فقیه بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مطیع امر ولایت بودن، برخورداری از عزت نفس، بی‌ریایی، ایثار و اخلاص، سخت کوشی، حساسیت در اصول انقلاب اسلامی و اراده قوی برای انجام مسئولیت‌ها ویژگی‌های برجسته سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان است که این روزها در محافل و مجالس از وی در استان کرمان یاد می ‌شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه که بیست و هشتم تیرماه 96 به‌عنوان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جانشین سردار نوری فرمانده اسبق سپاه ثارالله استان کرمان معرفی شد پیش از این فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی و فرماندهی بسیج استان کرمان را نیز در کارنامه خود داشت و در همه این استان‌ها منشأ خیر و برکات بود.

هر چند مردم استان کرمان شاهد گذران بخشی از دوران سخت بیماری سردار ابوحمزه در دوران مسئولیتش در این استان بودند اما خبر درگذشت شهادت‌گونه او در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آنها را غافلگیر و اندوهگین کرد.

سرتیپ دوم پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران و معاون فرهنگی سابق سپاه ثارالله استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با تسلیت رحلت شهادت‌گونه سردار ابوحمزه در بیان ویژگی‌های شخصیتی وی اظهار داشت: سردار ابوحمزه نمونه واقعی یک فرمانده بود که امیرالمومنین علی (ع) از او یاد می‌کند و همیشه سعی می‌کرد در رفتار و کردار خود از امام علی (ع) الگوگیری کند.

وی با بیان اینکه در دوران فرماندهی سردار ابوحمزه در سپاه ثارالله استان کرمان یک رسم جدید بنا نهاد که بنده هم امروز در سپاه مازندران آن را اجرایی کردم افزود: سردار ابوحمزه هر دوشنبه صبح در جلسات قرائت نهج البلاغه امام علی (ع) را به‌عنوان یک کتاب درس‌آموز اجرایی کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطر‌نشان کرد: سردار ابوحمزه فرماندهی بسیار منظم و دقیق بود، اگر قرار بود در جلسه‌ای حضور پیدا کند در زمان تعیین شده برای آغاز جلسه اگر یک نفر آمده بود جلسه را شروع می‌کرد و تعداد نفرات برایش مهم نبود.

وی با اشاره به اینکه فوق‌العاده با ایمان بود و به نماز اول وقت توجه جدی داشت گفت: اخلاص در کارها و فروتنی به معنای واقعی را در رفتار سردار ابوحمزه در دوران فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان آموختیم، نسبت به خانواده شهدا احترام بسیار زیادی قائل بود و در برنامه‌های مختلف و حتی در سفرهای شهرستانی با خانواده شهدا دیدار می‌کرد.

سردار مسلمی، سردار ابوحمزه را فردی بسیار ولایتمدار عنوان کرد و افزود: احترام خاصی به روحانیت جامعه می‌گذاشت، همیشه در صف اول پیروی از ولایت فقیه بود و در تمام سخنرانی‌های خود به تبیین و اهمیت جایگاه ولایت فقیه اشاره می‌کرد.

وی با بیان اینکه از مواضع رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کرد و در یک کلمه عمار واقعی حضرت آقا بود تصریح کرد: نسبت به رفتارهای اشتباه سیاسی احزاب در استان واکنش نشان داده و تذکرات لازم را عنوان می‌کرد.

معاون فرهنگی سابق سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سردار ابوحمزه بسیار ساده‌زیست بود گفت: سرباز وفاداری برای ولایت بود و تا آخرین لحظه عمر بابرکت خود نیز در مسیر ولایت ثابت‌قدم ماند.

وی با بیان اینکه مشکلات بیماری سردار ابوحمزه بسیار زیاد بود اظهار داشت: اما با اعتقاد و باور الهی که داشت ذره‌ای از این مشکلات در روحیه و ایمان وی اثر نگذاشته و همچنان خدمت می‌کرد.

سردار مسلمی یادآور شد: بارها وقتی از او راجع به بیماری‌اش سوال می‌کردم می‌گفت خدایا شکرت و تمام مشکلات را عنایت خداوند می‌دانست که نشان از ایمان الهی یک انسان است.

وی با اشاره به اینکه نیاز است شخصیت سردار ابوحمزه در دوره‌های مختلف فرماندهی او واکاوی شده و به‌عنوان یک الگو معرفی شود گفت: اُنس بسیار خوبی با اهل‌بیت‌(ع) داشت و حافظ بخش زیادی از قرآن کریم بود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه وصیت کرده بود که پیکر او در امامزاده‌ای در گرمسار دفن شود افزود: در شرایط کرونایی بسیار مظلومانه تشییع و خاکسپاری شد و با رفتن سردار ابوحمزه خیلی‌ها داغدار شدند.

وی ادامه داد: در جریان مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان زحمات بسیار زیادی کشید اما با توجه به حادثه‌ای که در این مراسم اتفاق افتاد بعضی‌ها ناجوانمردانه مواردی را به او نسبت دادند که هیچ‌وقت پاسخ نداد و با نهایت اخلاص و خضوع و فروتنی به گردن گرفت.

محمد‌مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم با تسلیت درگذشت سردار ابوحمزه فرمانده پرتلاش سابق سپاه ثارالله استان کرمان وی را یکی از سربازان جان بر کف رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: سردار ابوحمزه از دوران دفاع مقدس تا به امروز تلاش‌های زیادی برای اعتلای انقلاب و نظام مقدس اسلامی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مسئولیت سردار ابوحمزه در استان کرمان از بسیج و سپاه ثارالله استان با وی مأنوس بودم گفت: در دوران مسئولیت وی در بسیج مسئولیت شورای اسلامی شهر کرمان را داشتم و روحیه انقلابی سردار یکی از ویژگی‌های شاخص بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سخت‌کوشی در ماموریت‌ها، ملایمت و ملاطفت با زیرمجموعه در عین اقتدار فرماندهی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار ابوحمزه بود.

وی با اشاره به اینکه سردار ابوحمزه فرماندهی مردم‌دار بود و با توجه به اینکه جراحات زیادی از دوران جنگ تحمیلی در بدن داشت اما این مشکلات و بیماری مانع از تلاش او نشد افزود: جلسات زیاد کاری با او داشتیم و در تمام جلسات بر وحدت بین مسئولان استان تأکید داشت و در این زمینه توصیه می‌کرد.

به گزارش تسنیم سردار غلامعلی ابوحمزه مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی دوران دفاع مقدس شنبه 29 آذرماه در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر سردار ابوحمزه با حضور خانواده، همرزمان و مسئولان شهرستان گرمسار برگزار و بر اساس وصیتی که کرده بود پیکر وی در امامزاده اسماعیل‌(ع) این شهر به خاک سپرده شد.
برچسب ها: سردار ولی فقیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يه مدت ايشون فرمانده سپاه شاهرود بود و رزمندگان آن دوره، خاطرات خوشي از او دارند. رحمت الله عليه. خدا ما را هم بيامرزه.