چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نظر مجید جلالی درباره شانس قهرمانی پرسپولیس

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 748599
در کل نمی‌توانیم بدون شانس باشیم درست است که کارمان خیلی سخت است ولی اگر ما بتوانیم روی جنبه‌های فیزیکی بازی متمرکز شویم با آن قدرت دفاع‌کردنی که تیم ما نشان داده است ما حتما در فینال شانس خواهیم داشت.
نظر مجید جلالی درباره شانس قهرمانی پرسپولیس
به گزارش جهان نيوز، مجید جلالی قهرمانی در فینال آسیا را برای پرسپولیس ایران دور از انتظار نمی‌داند، گرچه او معتقد است فوتبال ایران برای رسیدن به تیم‌های شرق آسیا راه زیادی دارد ولی به همت و انگیزه بازیکنان ایرانی هم اعتماد دارد. سرمربی خوش‌سابقه فوتبال ایران که در زمینه آنالیز و تدریس فوتبال هم شهرت دارد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از فینال شنبه پرسپولیس ایران و اولسان کره‌جنوبی صحبت کرد که در ادامه خواهید خواند.

تکلیف حریف پرسپولیس در فینال مشخص شده، به‌نظر شما تیم کره‌ای برای ما بهتر بود یا ژاپنی؟
آن چیزی که مسلم است در 13سال گذشته، جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا فقط دوبار به تیم‌های غرب آسیا رسیده است (السد و الهلال) در بقیه سال‌ها تمام این جام‌ها نصیب کشورهای شرق آسیا شده و خود این آمار بسیار روشن است و نشان می‌دهد تیم‌های شرق آسیا خیلی از کشورهای غرب آسیا به‌خصوص از کشور ما در تمام بخش‌های فوتبال جلو افتاده‌اند، بنابراین فرقی نمی‌کرد حریف ژاپنی یا حریف کره‌ای بیاید.

پرسپولیس در مصاف با رقیبش چقدر شانس دارد؟
در هر صورت ما بازی سختی خواهیم داشت به‌خصوص که تیم حریف واقعا تیم باتجربه و میدان‌دیده‌ای در این زمینه است و به‌نظر من خیلی بازی سنگینی از نظر تاکتیکی و همین‌طور تکنیکی خواهد بود و آنها برتری‌های زیادی نسبت به ما دارند.

تحلیل شما از حریف پرسپولیس چیست؟ آنها با نتایج خیلی خوبی به فینال رسیدند.
تیم کره‌ای بازی‌های مقدماتی‌اش را هم خیلی خوب و به بهترین شکل ممکن گذرانده است و البته ما هم بازی‌هایمان را خوب انجام دادیم. در کل نمی‌توانیم بدون شانس باشیم درست است که کارمان خیلی سخت است ولی اگر ما بتوانیم روی جنبه‌های فیزیکی بازی متمرکز شویم با آن قدرت دفاع‌کردنی که تیم ما نشان داده است ما حتما در فینال شانس خواهیم داشت.

با توجه به بازی‌های پرسپولیس و هفته‌ها وقفه در مسابقاتش پیش‌بینی‌تان از وضعیت الان تیم چیست؟
یک تیمی که در شرایط مسابقه بوده با تیمی که نزدیک سه هفته بازی نکرده خیلی فرق دارد. اگر پرسپولیس می‌توانست اینجا بازی‌هایش را انجام دهد و بعد برود خیلی بیشتر می‌توانست به این تیم کمک کند ولی به‌خاطر کرونا این موضوع میسر نشد و این هم جزء بخش سخت کار تیم پرسپولیس است. مسلما فینال بازی راحتی برای پرسپولیس نخواهد بود، در جنبه‌هایی آنها برتری دارند، از نظر روش بازی، تاکتیکی و همین‌طور تکنیک نفرات تیم‌های شرق آسیا قدرتمندند. آنها بازیکنان خارجی باکیفیتی دارند و اینها جنبه‌هایی است که نمی‌شود ندیده گرفت، آن چیزی که برای ما می‌تواند قابل حساب و امتیازآور باشد این است که آن تیم در تورنمنت بلندمدت بوده ولی ما تازه برای یک بازی می‎‌رویم و اغلب نشان داده به‌لحاظ شرایط جغرافیایی بچه‌های ما در کشورهای حوزه خلیج‌فارس خوب و راحت بودند و راحت بازی کردند. از طرف دیگر هم آن قابلیت‌های فیزیکی بچه‌های ما و قابلیت‌های دفاعی تیم‌های ما طی سال‌های گذشته چه در بازی‌های بین‌المللی در جام‌جهانی و چه مسابقات دیگر نشان دادیم که اگر روی این بخش‌ها متمرکز شویم شانس نتیجه‌گیری‌مان بهتر است حالا اینها را نباید پیشرفت در فوتبال حساب کنیم ولی برای یک بازی فینال که می‌خواهیم انجام دهیم این کار منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

درمورد ترکیب تیم پرسپولیس هم صحبت کنید، برای این بازی روی کدام پست‌ها و نفرات می‌شود حساب کرد؟
درمورد ترکیب پرسپولیس نمی‌توانم چیزی بگویم، می‌دانم که دست مربی تیم هم خیلی باز نیست ولی به هر حال پرسپولیس به‌نسبت بازی‌های مقدماتی که انجام داده است، حالا 4نفر از بهترین یارهایش را ندارد و این متاسفانه کارش را برای بازی فینال سخت می‌کند ولی این امیدواری هست که بازیکنان جوان‌تر سطح انرژی تیم را بالا ببرند و بتوانند از پس مسئولیت این کار به‌خوبی بربیایند.

فکر می‌کنید دو تیم با چه سیستم‌هایی به زمین بیایند؟
درمورد سیستم هم نمی‌توانیم چیزی بگوییم ضمن اینکه اگر فکر کنیم پرسپولیس بتواند سیستم را مقابل آن تیم عوض کند به‌نظر من کار غیرممکنی است چراکه پرسپولیس یک روشی را در مقدماتی بازی و عادت‌کرده و این تغییر سیستم مستلزم این است که حداقل اینجا در بازی‌های داخلی و بازی‌های تدارکاتی می‌توانست آن را تست کند و وقتی این کار را نکرده، تغییر سیستم در روز فینال ریسک بزرگی است.

فینال آسیا برای پرسپولیس را به‌طور کلی چطور ارزیابی می‌کنید؟
برای تیم‌مان آرزوی موفقیت می‌کنم و حس خیلی خوبی نسبت به این بازی دارم و فکر می‌کنم بچه‌هایمان قدرت ذهنی خیلی خوبی دارند و همین‌طور از نظر روانی خودشان را کاملا آماده انجام یک بازی خوب کرده‌اند ولی همه ما می‌دانیم که کارشان خیلی سخت است. در هر صورت ما با هر نتیجه‌ای در بازی فینال باید این را بدانیم که تیم پرسپولیس در این مسابقات خوب عمل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *