چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۱۴

روحانی پاسخ نمی‌داد، سنگین‌تر بود

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 748423
یک روزنامه حامی دولت، رئیس‌جمهور را به فرار از پاسخگویی و دادن آدرس غلط متهم کرد.
روحانی پاسخ نمی‌داد، سنگین‌تر بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، نویسنده آفتاب یزد در سرمقاله خود نوشت: نشست خبری رئیس‌جمهور با توجه به شیوع کرونا به شکل جدیدی برگزار شد.در این نشست نیز کمافی‌السابق رسانه‌ها گلچین شدند و خودی‌ها آمدند و غیرخودی‌ها دعوت نشدند.

بنده بازتاب‌های این نشست را دیروز مرور کردم. عمدتاً دو نوع واکنش وجود داشت. اکثریت معتقد بودند نشست رئیس‌جمهور نکته جدیدی نداشت و سخنان تکراری مطرح شده و اقلیتی هم برروی برخی جملات حسن روحانی مانور دادند تا نشان دهند رئیس‌جمهور نشست موفق و فوق‌العاده‌ای(!) را پشت سر گذاشته است.البته این اقلیتی که از نشست خبری کیف کرده بودند مشخصا افرادی بودند که از قبل این دولت منافع خوبی نصیب‌شان شده است.یعنی مردم عادی و بسیاری دیگر بهره‌ای از نشست مذکور نبردند و چیزی عایدشان نشد.

برای راقم این سطور نیز صرفاً یک جمله رئیس‌جمهور محترم جالب بود و به نوعی گران آمد. آنجا که ایشان دلیل گرانی را حواله دادند به نبود وزارت بازرگانی! رئیس‌دولت اصرار داشت القاء کند اگر مجلس با تشکیل وزارتخانه موافقت می‌نمود مردم یک حامی در دولت داشتند و بنابراین قیمت‌ها قابل کنترل می‌شد.

این سخنان آنقدر عجیب و غریب است که به‌واقع اصلاً جای تحلیلی ندارد. یکی از دوستان و همکاران این سخنان رئیس‌جمهور را به مثابه یک طنز و کمدی دانست که اصلاً ارزش بررسی و پرداختن نیز ندارد. درست گفته است. حسن روحانی شخصیت باهوشی است و می‌داند چگونه از کنار سؤالات سخت عبور کند. لیکن به‌نظر می‌رسد هر چه بیشتر به پایان این دولت نزدیک می‌شویم محسنات دولت و رئیس‌آن در زمینه‌های مختلف نیز کم و کمتر می‌شود.

در واقع بهتر بود رئیس‌جمهور محترم به گونه‌ای از کنار سؤال در مورد گرانی عبور می‌کردند و اینگونه پاسخ نمی‌دادند. اگر ایشان فی‌المثل سکوت می‌کردند بسیار زیبنده‌تر بود تا این‌که آدرس ‌اشتباه به مردم بدهند.

آفتاب یزد همچنین ضمن تصریح بر اینکه علت اصلی گرانی، سوء مدیریت دولت است، نوشت: مردم انتظار ندارند از رئیس‌جمهور توجیهاتی درباره گرانی بشنوند که قابل درک نیست بلکه نمک پاشیدن بر زخم آنهاست. آقای رئیس‌جمهور از پاسخگویی فرار می‌کند و به نقدهای کارشناسان اقتصادی هم وقعی نمی‌نهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمیق ترین مطلب روحانی در مصاحبه مطبوعاتی ، که مردم را امیدوار نموده ، اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به برجام ، در صورت لغو تحریمها وعمل به مفاد برجام توسط بقیه اعضا بود
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما با آمریکایی ها از طریق مذاکره، توافق هسته ای و برجام حل نخواهد شد و حل نمی شود چون آمریکایی ها از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ایران بدترین تصمیم دولت روحانی است
Iran, Islamic Republic of
دولت و دولتمردان به وعده های خود به مردم عمل نکردند و عمل نمی کنند چرا؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
جهان جان
اصلاح طلبان پروژه عبور از روحانی را خیلی وقته کلید زده اند !!! اینگونه مطالب آب ریختن در آسیاب اصلاح طلبان به ظاهر منتقد است !!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی واریز می شود؟ .
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته‌اند علت گرانی این است که وزیر حامی مصرف‌کننده نداریم! پس ایشان به عنوان رئیس دولت چه‌کاره‌اند؟ چنین توجیهی از سوی ایشان خنده‌دار است.
Iran, Islamic Republic of
ایراد اصلی دولت تدبیر در 7 سال گذشته توجه به خارج ... بود، .
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای می‌گویند برخی مخالف رفع تحریم‌ها هستند که انگار آمریکا یا اروپا دسته چک سفید برای او امضا کرده‌اند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان پیام ضعف به دشمنان ارسال می‌کنند در نتیجه اروپایی‌ها هم از موضع بالاتر و با تحکم جواب می‌دهند. ناراحت‌کننده‌ این است که این یک قصه تکراری هم شده است!
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگان انقلابی مجلس درخواست می‌شود در مورد یارانه‌ها ورود پیدا کنند و آنها را تجمیع نمایند (یارانه 45 هزار تومانی، یارانه معیشت 50 هزار تومانی، یارانه کرونایی 100 هزار تومانی)
....
Iran, Islamic Republic of
سیاست خاص روحانی وعده هاست!