يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۱

تذکر رئیس‌جمهور به وزرای صمت و جهاد کشاورزی

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 744187
تصمیم‌گیری وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری اختیارات تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی به وزارت جهاد منجر به تذکر رئیس‌جمهور به خاوازی و رزم حسینی شده است.
تذکر روحانی به وزرای صمت و جهاد کشاورزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پس از توافق دو وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری اختیارات تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و امضای توافق‌نامه‌ای که محتوای آن در رسانه‌ها منتشر شده است، منجر به واکنش حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شده است.

واکنش رئیس جمهور به تصمیم دو وزیر
رئیس جمهور در پی نوشتی که از سوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور ارسال شده است، اعلام کرده است:

«این توافق بر خلاف مصوبات است و دو وزیر نمی‌توانند نسبت به مصوبات شورای عالی هماهنگی یا ستاد اقتصادی دولت تصمیم‌گیری کنند. موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود.»

توافق دو وزیر چه بود؟
پی نوشت رئیس جمهور درباره تفاهم‌نامه‌ای است که میان علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به امضا رسیده و مسئولیت تنظیم بازار برخی محصولات به وزارت جهادکشاورزی واگذار شده است؛ دو وزیر پس از امضای تفاهم‌نامه، موضوع را برای تائید نهایی به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ارجاع داده اند. اسحاق جهانگیری نیز در یادداشتی با موضوع «تمرکز در امور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و یکپارچگی مدیریتی در تنظیم بازار داخلی محصولات و نهاده‌های کشاورزی»، این تفاهم نامه را به رئیس جمهور ارائه کرده است.

در متن این تفاهمنامه آمده است: در راستای اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، نامه شماره ۱۸۱۵۵۷ / ت ۴۹۲۹۲ ه مورخ ۱۳۹۲.۱۲.۰۶، همچنین درخواست وزیر جهاد کشاورزی در نامه شماره ۸۹۳۹ / ۰۲۰ مورخ ۹۹/۰۴/۲۱ مبنی بر درخواست واگذاری مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی و ضمن توجه به مصوبه شماره ۱۳۷۳۲ مورخ ۹۸/۰۵/۰۲ ریاست محترم جمهوری و تصویب نامه هیئت محترم وزیران نامه شماره ۶۴۰۱۵/ ت ۵۶۸۷۳ ه مورخ ۹۸/۰۵/۲۴ موارد ذیل فی‌مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مورد توافق قرار گرفت.

ماده ۱: علاوه بر مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های دامی، مسئولیت تنظیم بازار محصولات نهایی مرتبط از جمله مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، محصولات لبنی و صنعت روغن نباتی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

ماده ۲: مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاها به ویژه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط با این بخش و مدیریت کلیه امور مربوطه صادرات و واردات این کالاها در چارچوب مقررات جاری قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، به عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۳: وظیفه برنامه‌ریزی برای تأمین، تولید و توزیع و امور مربوط به تعدیل قیمت در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۴: مسئولیت تأمین و حفظ ذخایر راهبردی کالای منعقده در توافق‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

ماده ۵: کلیه وظایف مرتبط با فرآیند ثبت سفارش، تخصیص و تأمین ارز برای نهاده‌های دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی وارداتی و سایر کالاهای کشاورزی گروه ۲۱-۲۷ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

ماده ۶: سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.

ماده ۷: بدیهی است دستگاه‌های اجرایی این وزارتخانه از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استانی سراسر کشور و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران همکاری لازم را در زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی آن وزارت در چارچوب وظایف مربوطه به عمل خواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در این شرایط سخت کرونایی و اقتصادی، متأسفانه عده‌ای زالوصفت با احتکار و گرانفروشی به فکر منافع شخصی و حقیر و پست دنیایی خویشند. لازم است با تشکیل دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی این زالوصفتان در اسرع وقت دستگیر، محاکمه و با سرعت حکم الهی در مورد آنها اجرا شود تا عبرت نظایر آنان شود.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه‌های زنجیره‌ای طوری مطلب منعکس می‌کنند که گویا انتخابات آمریکا در کشور ما برگزار می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
روز شنبه‌شب آقای رئیس‌جمهور گفتند از روز چهارشنبه محدودیت رفت و آمد به مدت ده روز به‌دلیل جلوگیری از شیوع کرونا اعمال می‌شود. اگر دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا واقعا به‌دنبال انجام کاری درست هستند باید از همان یک‌شنبه شب این محدودیت را اعمال می‌کردند چرا که اگر فردی تصمیم به مسافرت داشته باشد تا روز دوشنبه معمولا سفر خود را آغاز کرده است و چهارشنبه برای شروع این محدودیت خیلی دیر است.
Iran, Islamic Republic of
مگس‌های مدیترانه‌ای که از طریق واردات بی‌رویه میوه‌ها و... به کشور وارد شده امسال بیش از 300 تا 400 هزار تن مرکبات کشاورزان گیلان را از بین برده‌اند. از جهاد کشاورزی و مسئولین امر رفع مشکل یاد شده را خواستارم. چند سال است این مگس‌ها وارد کشور شده ولی متأسفانه کار در خور و شایسته‌ای از سوی مسئولین امر صورت نگرفته است. چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
فراخوانی رایزن‌های اقتصادی از کشورهای اروپایی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان در این شرایط، به علت عدم کارایی آنهاست یا علت دیگری دارد. لطفاً اطلاع‌رسانی کنید، چرا از 15 کشور همسایه تنها در 2 کشور ترکیه و عراق رایزن اقتصادی فعالند؟!
Iran, Islamic Republic of
از قوه قضائیه و کمیسیون اصل 90 مجلس تقاضا داریم به رفتاری که شرکت‌های خودروسازی با مردم می‌کنند رسیدگی کنند. یک سال است که برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌ام ولی خبری از تحویل نیست و بعد از این مدت جواب سربالا می‌شنویم.
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان اسلام امسال وحدت و همبستگی مسلمانان جهان به در پی توهین صورت گرفته به ساحت پیامبر اسلام با برپایی تظاهرات اعتراض‌آمیز در سراسر دنیای اسلام رنگ و جلوه دیگری پیدا کرده است و همه جا شاهد شکوه و عظمت اسلام و مسلمانان هستیم.
Iran, Islamic Republic of
دولت فرانسه که شریک جنایت‌های صدام بر علیه ایران است طبیعی است که امروز بابت گسترش اسلام در غرب ناراحت و عصبانی باشد و برای فرونشاندن ناراحتی و عصبانیت خود به مقدسات اسلام و مسلمانان توهین کند.
Iran, Islamic Republic of
توهین به پیامبر اسلام توسط دشمنان که هر چند سال یک‌بار در نشریات و مطبوعات غرب صورت می‌گیرد نتیجه معکوس داشته است. به این معنا که موجب گسترش اسلام و افزایش مخاطبین این مکتب توحیدی شده و می‌شود. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان رسید وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده وزیر جهاد کشاورزی است.ا....
احمد
Iran, Islamic Republic of
صمت همان وزارت خانه ای است که مجلس فشار به دولت وارد می کرد تا وزیر را سریع تر معرفی کند، حالا وزیر معرفی و رای اعتماد گرفت. پیشنهاد می کنم مجلس از وزیر صمت سوال کند چرا از وقتی او آمده گرانی ها افسار گسیخته تر شده است؟